پایگاه خبری تحلیلی قدس آنلاین- محبوبه ناطق : امروز آخرین روز کاری بازار تهران در سال 92 است.از فردا تعطیلات رسمی بازار شروع میشود. یک دلیل اینکه بازار تهران سه روز به پیشواز تعطیلات نوروزی رفت ،مصادف شدن فردا 27 اسفند با چهارشنبه سوری است.

بازاری مهربان برای ماهی قرمز تایلندی ، سفره هفت سین چینی و کیف و کفش ترک+گزارش تصویری

به گزارش قدس آنلاین، نیروی انتظامی برای حفظ امنیت و سلامتی مردم به کسبه بازار دستور داده فردا مغازه های خود را باز نکنند و عملاً تا پایان سال تعطیل باشند.

علاوه بر بازار بزرگ تهران،سایر مراکز خرید عمده نیز باید کرکره های خود را پایین بکشند و برای دیدن رونقی دوباره مثل اسفند 92 حداقل یک سال دیگر صبر کنند.

اگر چه از همین امروز نیز حضور پر رنگ نیروی انتظامی و پلیس را در بازار میشد دید.

آن همه هیجان وهمهمه خرید و حراجها و کسب پر رونق دستفروشان که کمی هم کار و بار مغازه ها را کساد کرده بودند تا فردا جای خود را به سکوت و خلوت و آرامشی می دهد آنقدر که دلت می گیرد.

همین الان هم خیابانها خلوتتر از روزهای گذشته شده است و گروهی تعطیلات خود را از پنج شنبه گذشته شروع کرده اند. تاکسی ها که می بینند خیابانها به رونق روزهای گذشته نیستند کمتر بر طبل دربستی می کوبند.

بازار، فردا تعطیل می شود و این به معنی آن است که امروز آخرین فرصت مردمی است که خرید خود را برای دقیقه نود گذاشته اند و مغازه داران "تک پر"ی که در همین روزهای باقی مانده امیدوار به حضور مشتریان خواب مانده هستند و برای "جوری"جنسشان به بازار آمده اند.

بازار تهران امسال برای خیلی ها مهربان بود. بر خلاف سال گذشته که گویی مردم و کسبه با هم قهر بودند. سال گذشته کسبه از ترس اینکه مبادا جنسی را که می فروشند، مجبور به خرید بالاتر شوند، آنقدر قیمت کالاهایشان را بالا می بردند که به حاشیه سودشان گزندی وارد نشود.

مردم هم عملاً خریدهای خود رامحدود کردند تا این پیام را به کاسب جماعت بدهند که حاضر به خرید به هر قیمتی نیستند.

فروشندگان از همان ابتدای بهمن ماه که فصل حراج زمستانه هاست پرچم تسلیم را بالابردند و اعلام کردند که به سود کم قانعند و فروش بیشتر.

علاوه برآن امسال در پی آرامشی که دولت تدبیر و امید به فضای کسب و کار و اقتصاد داد و حداقل تورم انتظاری مردم را نیآزرد،مردم به خرید احتیاجات خود پرداختند و تقریبا با هر بودجه ای توانستند مایحتاج خود را خریداری کنند،حال از بازار بزرگ تهران یا پیاده روهای خیابان ولی عصر یا پاساژ میلاد یا پاساژ تندیس و صفوی.

در کنار این اتفاقات خوب ،برگزاری 400 نمایشگاه بهاری هم به حفظ آرامش بازار کمک کرد .

بازار تهران با کسبه خود هم مهربان بود حتی سفره دستفروشان افغانی را هم خالی نگذاشت ،حتی نسبت به تجار تایلندی و چینی و مالزیایی و ترکیه ای هم مهربان بود،آنها برای ما هفت سین آماده ای که در صدفی نقره ای پنهان شده بود درست کردند و می دانستند هیچ سفره هفت سینی بی ماهی قرمز نمی شود و ماهی قرمز و آبی و بنفش و زرد باله دار پرورش دادند و با هواپیما برایمان فرستادند و کلی لباس و کفش و کیف بچگانه و زنانه. اگر راه داشت سبزه هم برایمان سبز می کردند و صادر می کردند.

بازار را در حالی تا سال دیگر مشایعت می کنیم که خسته از هجوم و ازدحام مردم نیاز به استراحتی طولانی مدت دارد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.