قدس آنلاین – مروت: نشست خبری مدیر عامل بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی در غرفه انتشارات آستان قدس رضوی، به نشر برگزار شد.

کسب رتبه علمی توسط84 کتاب منتشره بنیاد پژوهشهای آستان قدس رضوی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین الهی خراسانی در این نشست خبری که به منظور اعلام دستاوردهای بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی و نیز رونمایی از آثار آن نهاد علمی – پژوهشی در غرفه به نشر در شبستان مصلی امام خمینی(ره) برگزار گردید، گفت: بنیاد پژوهشهای آستان قدس رضوی در آبان ماه 1363 با هدف گسترش فرهنگ اسلامی و ترویج و نشر معارف اهل بیت(ع) تاسیس شد.
وی افزود: این نهاد علمی با جذب 1190 تن از محققان حوزه و دانشگاه فعالیتهای فرهنگی و پژوهشی خود را در قالب گروه های علمی و پژوهشی قرآن، حدیث، فقه و اصول، کلام و حکمت اسلامی، تاریخ اسلام، گروه نجوم و جغرافیا، تراجم و انساب، ادیان و مذاهب اسلامی، ادبیات کودک و نوجوان، کتاب شناسی، مطالعات فرهنگی زائر و اقتصاد اسلامی؛ آغاز کرد.
مدیر عامل بنیاد پژوهشهای آستان قدس رضوی همچنین از نگارش دایره المعارف آستان قدس رضوی خبر داد و اظهار کرد: دایره المعارف آستان قدس رضوی به زبان عربی ترجمه شده است.
وی با بیان اینکه هزار و صد عنوان کتاب تا کنون تولید و نشر شده است، گفت: تاکنون 84 عنوان کتاب از آثار منتشره بنیاد پژوهشهای آستان قدس رضوی در محافل علمی دانشگاهی و حوزوی حایز رتبه شده است.
وی تاکید کرد: یک دهم مجموع انتشارات بنیاد در محافل علمی برگزیده شده است.
در پایان این نشست خبری، از برخی آثار بنیاد پژوهشهای آستان قدس رضوی نیز با حضور مدیر عامل و نویسنده کتاب دکتر غلامرضا جلالی رونمایی شد.
مجالس المومنین، تفسیر آیات متشابه و مزارات ایران کتابهایی بودند که در این مراسم از آنها رونمایی شد.



 

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.