معاون ساماندهی امورجوانان وزرات ورزش و امور جوانان گفت: در سال 93 چیزی به نام وام ازدواج در دولت لحاظ نشده و چنین وامی اولویت ندارد.

جای خالی وام ازدواج در برنامه های سال 93 دولت

به گزارش  قدس آنلاین به نقل از ایرنا، ˈمحمود گلزاریˈ سه شنبه شب در نشست مسوولان و نمایندگان سازمان های مردم نهاد اداره کل ورزش و امور جوانان خوزستان افزود: یک میلیون و 100 هزار نفر در سال 92 در سامانه بانک مرکزی و دیگر بانک ها برای وام ازدواج نام نویسی کرده بودند که به دلیل تمام شدن موجودی وام قرض الحسنه نتوانستند این تسهیلات را دریافت کنند و هم اینک این رقم به یک میلیون و 500 هزار نفر رسیده است.

وی گفت: با توجه به مشکلات موجود در حوزه خانواده ها مردم در زمینه ازدواج جوانان باید وارد عمل شوند که در این زمینه سازمان های مردم نهاد (سمن) می توانند به گروه های هدف و اعضای خود کمک کنند.

گلزاری افزود: یکی از مهم ترین فواید فعالیت در این سازمان ها این است که روحیه فعالیت جمعی و مشارکت در بین اعضای سازمان های مردم نهاد ایجاد می شود.

وی گفت: ما به مثابه غربی ها فعالیت های مشارکتی و دسته جمعی نمی کنیم که این به دلایل تاریخی برمی گردد و به دلیل پیشینه های تاریخی فرهنگ فردگرایی در کشور رشد یافته، در حالی که در قرآن کریم بر مشارکت جمعی و گروهی تاکید فراوان شده است.

گلزاری افزود: مهم ترین ثمره فعالیت در سازمان های مردم نهاد دستیابی به رشد اخلاقی، گسترش توانمندی های وجودی و ارتقای توان مدیریتی در حال و آینده است؛ 50 درصد ثمره فعالیت این سازمان ها به مردم و 40درصد به اعضای این انجمن ها بر می گردد و بخشی از فعالیت اینها هم به دولت کمک می کند.

معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و امور جوانان تصریح کرد: در جامعه هیجان های مثبت نداریم و در سال های اخیر دروغ، تهمت زدن ها و تقلب فضای آن را آلوده کرده که یکی از فواید سمن ها این است که هیجان مثبت را به دنبال دارد.

معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و امور جوانان گفت: هم اینک حدود چهار هزار سمن زیر پوشش وزارت ورزش و امور جوانان فعالیت دارند که شمار زیادی از اینها با هماهنگی و همکاری وزارت کشور توانمندسازی شده است.

گلزاری افزود: قرار است قرارداد برخی از فعالیت ها را در کشور تنها با سمن ها منعقد و فعالیت دستگاه ها به این سازمان ها واگذار شود و در این زمینه فرآینده صدور مجوز فعالیت سمن ها روشن تر می شود.


 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.