وزیر آموزش و پرورش از ورود فعالیت‌ها و خروجی‌های کانون پرورشی به مدارس در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: یکی از برنامه‌هایی که وزارت آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرده است، تقویت پرورشی و معاونت پرورشی است.

معاونت امور پرورشی در مدارس تقویت و احیا می‌شود

علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش دقایقی پیش در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور یافته و از سالن کودک و نوجوان، غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و انتشارات مدرسه بازدید به عمل آورد.

* ورود فعالیت‌ها و خروجی‌های کانون پرورشی به مدارس در سال تحصیلی جدید

وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و انتقال برنامه‌ها و محصولات آن به مدارس کشور، گفت: کانون کودکان و نوجوانان به عنوان یک نهاد تخصصی به امر پرورش و تربیت دانش‌آموزان در سنین پایین می‌پردازد و مطرح است.

وی اضافه کرد: تلاش‌هایی که همکاران ما در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام می‌دهند، قابل تقدیر است و ما از سال تحصیلی 93 ـ 94 فعالیت‌ها و خروجی‌های کانون را وارد مدرسه‌ها خواهیم کرد و در طرح آموزشی پنجشنبه‌ها امیدواریم بتوانیم از دستاوردهای خوب کانون پرورشی و همکاران بسیار توانا، مخلص و مؤمن کانون در مدرسه‌ها استفاده کنیم و به این وسیله مهارت‌های زندگی را در بین نسل آینده ترویج کنیم.

* تقویت و احیای معاونت امور پرورشی در مدارس سراسر کشور

فانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه مقام معظم رهبری در سخنان اخیرشان به احیای مربیان تربیتی در مدارس تأکید بسیار داشتند و برنامه شما در این راستا چیست، عنوان کرد: یکی از برنامه‌هایی که وزارت آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرده است، تقویت پرورشی و معاونت پرورشی است و برنامه‌های خوبی که هم‌اکنون معاونت پرورشی با همکاری معاونت تربیت بدنی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با استفاده از توانمندی سایر دستگاه‌ها ازجمله وزارت ارشاد برنامه‌های خوبی را در این راستا تدوین کرده‌ایم که به تدریج در سال تحصیلی 94ـ93 شاهد بروز و ظهور آن خواهیم بود.

* حضور فعال ناشران خصوصی در نمایشگاه کتاب تهران

وزیر آموزش و پرورش درباره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ادامه داد: نمایشگاه کتاب آن طوری که بنده می‌بینم به لطف خدا از استقبال خوبی برخوردار است، همچنین حضور ناشران به ویژه ناشرانی از بخش خصوصی بسیار در نمایشگاه کتاب امسال فعال بوده است و خوشحالم که بخش خصوصی در این حوزه فعال است.

وی اضافه کرد:‌ ما در حوزه کودکان و نوجوانان نیازمند آن هستیم که هم در بخش دولتی و هم بخش خصوصی کمک کند تا به شکل‌گیری فرهنگ مطلوب در بین دانش‌آموزان بیانجامیم.

* ارزیابی وزیر آموزش و پرورش از عدم حضور رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب

فانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه مقام معظم رهبری امسال از نمایشگاه کتاب تهران بازدید نکرده‌اند، شما دلیل آن را چه چیزی ارزیابی می‌کنید، گفت: بنده اطلاعی ندارم، شاید معظم‌له فرصت دیدار از نمایشگاه را نداشتند.

وی در پاسخ به پرسشی دیگر که آیا عدم حضور مقام معظم رهبری در نمایشگاه را ناراضی بودن ایشان از حوزه فرهنگ قلمداد نمی‌کنید، بیان کرد: بنده اطلاعی ندارم.

گفتنی است بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 10 لغایت 20 اسفند سال جاری در مصلای امام خمینی(ره) در حال برگزاری است.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.