منابع تاکید کردند که نیروهای کرد امروز (یکشنبه) گذرگاه مرزی ربیعه را تحت کنترل خود درآوردند. <BR> <BR>

کنترل کردها بر گذرگاه "الربیعه"/تشکیل نهاد مدیریت داوطلبان جنگ/هلاکت رهبران تروریست‌ها

 

به گزارش (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع آگاه اعلام کردند که نیروهای کرد گذرگاه مرزی ربیعه در مرزهای عراق و سوریه را تحت کنترل خود درآوردند.

 

از سوی دیگر، منابع پلیس امروز تاکید کردند که در پی وقوع انفجار یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده و یک بمب در مرکز بغداد 35 تن کشته و زخمی شدند.

منابع خاطرنشان کردند که این انفجار در نزدیکی وزارت کشور در منطقه الباب الشرقی در مرکز بغداد رخ داد.

همچنین یک عامل انتحاری با بستن کمربند انتحاری خود را در نزدیکی مسجد کیلانی در مرکز بغداد منفجر کرد.

فالح فیاض، مشاور امنیت ملی عراق نیز اعلام کرد که نوری مالکی، نخست وزیر این کشور دستور تشکیل نهادی را برای سازماندهی امور افراد داوطلب برای جنگ علیه داعش داده است.

 

وی تصریح کرد که تعداد داوطلبان بسیار بیشتر از نیروهایی است که در درگیری‌های میدانی به آن‌ها نیاز است.

 

یک منبع امنیتی در استان نینوا نیز اظهار کرد که درگیری‌های مسلحانه‌ای میان نیروهای ارتش با افراد مسلح داعش در منطقه تلعفر در غرب این استان رخ داده است.

 

این منبع خاطرنشان کرد: نیروهای ارتش با کمک عشایر با افراد مسلح داعش درگیر شدند و این درگیری‌ها همچنان ادامه دارد و آمار این درگیری‌ها تاکنون مشخص نشده است.

 

شبکه المیادین گزارش داد که داعش از نیروهای امنیتی در یصرب واقع در جنوب تکریت خواستند تا جدایی خود را از دستگاه امنیتی اعلام کنند تا سالم بمانند.

 

این شبکه همچنین اعلام کرد نیروهای داعش پس از اینکه مسیر منتهی به ناحیه یصرب در جنوب تکریت را تحت کنترل خود درآوردند این مسیر را بمب‌گذاری کردند.

 

المیادین همچنین از هماهنگی‌های میدانی میان ارتش عراق با نیروهای پیشمرگ در مناطق درگیر با داعش خبر داد.

 

همچنین در حمله افراد ناشناس به خودروی ابو عمر العسیلی، از مسئولان نظامی داعش در موصل او کشته شد.

 

سایت المسله به نقل از یک مقام امنیتی در استان نینوا اعلام کرد که نیروهای نخبه توانستند طلال الدوری فرمانده نظامی تشکل مردان طریقه نقشبندیه را در منطقه الزهور در مرکز موصل به هلاکت برسانند.

 

وزارت کشور عراق نیز اعلام کرد که اخبار مبنی بر حمله مسلحانه به ساختمان این وزارتخانه در بغداد صحت ندارد.

 

شبکه المیادین همچنین اعلام کرد که مهاجرت‌ها از موصل به اربیل همچنان ادامه دارد و شرایط دشوار و نگرانی‌های امنیتی حکمفرماست.

یک مقام پلیس دیالی اعلام کرد که خبرنگار شبکه الشرقیه به دست افراد مسلح ناشناس در مرکز شهر بعقوبه در مرکز دیالی ربوده شد.

این مقام گفت: حملی رحیم در مرکز بعقوبه ربوده شد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.