قدس آنلاین؛الف.زمینی؛ تساوی ارزشمند ایران برابر نیجریه در جام جهانی، رایزنی کردهای عراقی درباره داعش در تهران و آغاز راستی آزمایی اطلاعات متقاضیان یارانه؛ از جمله مهمترین اخبار امروز روزنامه ها بودند.

از "3 ماه گذشت سبدکالا نیامد" و "یارانه نقدی بیشتر نمی شود" تا "پنجه یوز بر صورت عقاب"

رایزنی کردهای عراقی درباره داعش در تهران
روزنامه قدس: دیروز گفت و گوهای نخست وزیر اقلیم کردستان عراق و دبیر شورای امنیت ملی ایران انجام شده و به همین خاطر روزنامه قدس در تیتر یک خود نوشت: "رایزنی کردهای عراقی درباره داعش در تهران"
دیروز نیچروان بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق برای گفتگو پیرامون تحولات اخیر عراق وارد تهران شد. وی در این سفر با برخی مقامات کشور از جمله علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار کرد.
روزنامه ایران نیز در تیر یک خود نوشت: "نمایش آدم کشی توسط تکفیری ها: تصاویری که جهان را تکان داد"
***
3 ماه گذشت سبدکالا نیامد
روزنامه قدس در یکی از تیترهای فرعی خود نوشت: "3 ماه گذشت سبدکالا نیامد"
گفتنی است نوبخت دیروز در نشست تشریح عملکرد 10ماهه دولت گفته است: "اعتباری با عنوان سبدکالا نداریم"
گفتنی است در فروردین ماه امسال وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در شبکه خبر از توزیع ۶سبدکالایی دولت در سال جاری خبر داد.
به نظر می رسد دولت یازدهم قصد داشت با شروع توزیع سبدهای کالایی آرام آرام آنرا جایگزین یارانه های نقدی کند تا از این راه خود را شر پرداخت ماهانه یارانه های نقدی که هزینه های بسیاری به دولت تحمیل می کند خلاص کند.
البته ایشان در مورد هدفمندی یارانه‌ها هم گفته بود: "دولت با حساسیت تمام کنترل تورم را در برنامه خود دارد و شیب افزایش قیمت‌ها در فاز دوم بسیار آرام است، طوری که همه تعجب خواهند کرد."
البته به نظر می رسد با توجه به افزایش 75درصدی قیمت بنزین یارانه ای و شیب ملایم حاصل از آن؛ بسیاری از مردم و مخصوصا قشر آسیب پذیر، متعجب زده شده باشند!
***
همبستگی بی سابقه در عراق برای نبرد با داعش
روزنامه کیهان: این روزنامه امروز هم تیتر یک خود را در خصوص ناآرامی های عراق اختصاص داد و با بیان اینکه نوری مالکی از علما و مردم عراق قدردانی کرد؛ نوشت: "همبستگی بی سابقه در عراق برای نبرد با داعش"
روزنامه اطلاعات نیز در تیتر یک خود با بیان اینکه دیپلمات های غربی بغداد را ترک می کنند؛ نوشت: "اعزام تفنگداران آمریکایی و انگلیسی به عراق"
ساندی‌تایمز در حالی از ورود افسران آمریکایی و انگلیسی به عراق خبر داده که ارتش عراق ضربات مهلکی به داعش وارد‌ آورده و منابع نظامی اعلام کرده‌اند، عزت الدوری،معاون صدام و «ابوبکر البغدادی»،سرکرده داعش در حملات نیروهای امنیتی زخمی شده‌اند.
در همین رابطه،ساندی تایمز اعلام کرد،تیم مشترکی از افسران نظامی و اطلاعاتی آمریکا و انگلیس برای آماده کردن مقدمات میدانی حمله هوایی به عراق و مقابله با پیشروی داعش عازم عراق شده‌اند.
***
یارانه نقدی بیشتر نمی شود
روزنامه مردم سالاری: این روزنامه در تیتر یک خود از قول "معاومت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور" نوشت: "آغاز راستی آزمایی اطلاعات متقاضیان یارانه"
روزنامه وطن امروز از قول نوبخت در نشست تشریح عملکرد 10 ماهه دولت؛ در تیتر یک خود نوشت: "یارانه نقدی بیشتر نمی شود"
در بهمن ماه سال گذشته؛ غلامعلی جعفر‌زاده ایمن آبادی گفته بود: "پیش‌بینی من این است که دولت حداقل یارانه یک تا دو دهک بالا را حذف می‌کند، زیرا با این کار، فرصت برایش فراهم می‌آید که یارانه دو تا سه دهک پایین را اضافه کند و احتمالا به ۶۰هزار تومان افزایش یابد."
***
نیازی به مذاکره با امریکا بر سر عراق نداریم
در تیتر یک روزنامه اسرار نیز می خوانیم: "جان کری اعلام کرد: آمادگی آمریکا برای مذاکره با ایران درباره عراق"
روزنامه جوان نیز با اعلام آمادگی جان کری برای مذاکره دوجانبه؛ از قول "معاون خارجه" نوشت: "نیازی به مذاکره با امریکا بر سر عراق نداریم"
دیروز نیز فارس به نقل از روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال، نوشت: "واشنگتن آماده مذاکره با ایران درباره تحولات امنیتی عراق و راههای مقابله و واکنش به شبه‌نظامیان داعش که توانسته‌اند در غرب عراق پیشروی کنند وارد گفت‌وگو شود. "
***
پنجه یوز بر صورت عقاب
روزنامه هفت صبح: به غیر از روزنامه های ورزشی که اکثرشان نتیجه بازی ایران و نیجریه را پوشش داده بودند و تیترهایی در این خصوص داشتند؛ از میان روزنامه های فرهنگی، اجتماعی؛ روزنامه هفت صبح جزو معدود روزنامه هایی بود که نتیجه بازی ایران و نیجریه را بر روی صفحه اول خود پوشش داده بود.
هفت صبح در تیتر یک خود با بیان اینکه بازی تدافعی ایران یک امتیاز پرارزش تر از طلا را برایمان به ارمغان آورد؛ نوشت: "یک اتوبوس پر از معجزه"
روزنامه اعتماد نیز از اولین امتیاز ایران در جام جهانی خبر داد و نوشت: "تساوی شیرین"
در همین خصوص روزنامه های ورزشی تیترهای جذابی داشتند:
گل: "پنجه یوز بر صورت عقاب"
نود: "دژ آهنین"
هودار: "از یوزپلنگ هم بیشتر دویدیم!"
استقلال جوان: "فرار عقاب های نیجریه از چنگال یوزهای ایرانی"
پیروزی: "بهترین تساوی تاریخ، دومین شگفتی جام: ایران دنیا را سوپرایز کرد"
شوت: "ایران ما، پرچمدار آسیا"
بی تردید دفاع ایران مهم ترین نقش را در این تساوی ارزشمند داشت ، هر چند که هوشیاری و حرکات سنجیده حقیقی ، دروازه بان تیم ملی کشورمان در این میان بسیار ارزشمند بود.این اولین باری بود که تیم ملی ایران در یک مسابقه جام جهانی گل نخورد و دروازه اش بسته ماند و به همین دلیل علیرضا حقیقی اولین دروازه بان ایرانی لقب گرفت که در یک مسابقه جام جهانی گل نخورده است.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
    0 0
    تيترهاي ورزشي عالي بودن :)