هواپیماهای رژیم صهیونیستی تاکنون بیش از ۶۰ حمله به نوار غزه داشته اند.

بیش از ۶۰ حمله هواپیماهای رژیم صهیونیستی به غزه

به گزارش واحد مرکزی خبر، شبکه المیادین،شمار مجروحان حملات هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه به هفده نفر افزایش یافت. وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد 7 کودک و 2 زن از جمله مجروحان حملات هوایی شب گذشته هستند. المنار هم از مجروح شدن دو جوان فلسطینی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به شرق دیرالبلح در نوار غزه خبر داد. المیادین همچنین از آغازعملیات زمینی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه خبر داد.بر اثر حمله صهیونیستها به خانه عبادله در خان یونس نیز 9 نفر زخمی شدند. آویخای ادرعی سخنگوی ارتش اسرائیل نام عملیات کنونی در نوار غزه را «صخره استوار» اعلام کرد. گفته می شود هدف این نامگذاری آن است که اسرائیل می خواهد خود را در موضع تدافعی جلوه دهد و تاکید کند این نوار غزه است که اسرائیل را تهدید می کند.

در همین حال گردانهای عزالدین قسام در بیانیه ای اعلام کردند: اگر رژیم صهیونیستی بمباران مناطق مسکونی را پایان ندهد گروههای مقاومت محدوده شلیک موشکی را افزایش خواهند داد. این گروه همچنین از شلیک دو موشک گراد به اووکیم خبر داد و گردانهای مقاومت ملی و شهدای الاقصی نیز از شلیک دو موشک گراد به عسقلان خبر دادند. بخشی از پایگاه نظامی ارتش رژیم صهیونیستی درغرب رام الله نیز در اثر پرتاب کوکتل مولوتوف آتش گرفت. همچنین گروههای مقاومت فلسطین پایگاه نظامی صوف ارتش رژیم صهیونیستی در شرق رفح را با سه موشک هاون هدف قرار دادند. آژیرهای خطر در کریات ملاخی، اشکول و بئر طوبیا به صدا در آمده اند.

ناکامی شهرک نشینان در ربودن نوجوان فلسطینی

منابع فلسطینی اعلام کردند گروهی از شهرک نشینان یهودی بامداد سه شنبه تلاش کردند یک نوجوان فلسطینی را در کرانه غربی رود اردن بربایند.‌در این حادثه چند دستگاه خودرو حامل یهودیان ساکن شهرک های صهیونیستی در کرانه غربی رود اردن وارد منطقه « بیت ساحور» و یک منطقه مسیحی نشین دیگر شدند و سرنشینان آن تلاش کردند رمضان ریا نوجوان 17 ساله فلسطینی را سوار خودرو کنند و با خود ببرند. به گفته شاهدان رمضان ریا از چنگ شهرک نشینان فرار کرد و حضور چند فلسطینی در محل حادثه نیز سبب شد تا شهرک نشینان ناکام بمانند. شهرک نشینان صهیونیست روز دوشنبه نیز تلاش کرده بودند یک کودک 14 ساله فلسطینی را در کرانه غربی رود اردن بربایند ولی موفق به اینکار نشدند.

زخمی شدن 10 صهیونیست در حملات موشکی به فلسطین اشغالی

در حملات موشکی دیشب گردانهای عزالدین قسام شاخه نظامی حماس به مناطقی از فلسطین اشغالی ده صهیونیست زخمی شدند.مسئولان اسرائیلی اعلام کردند موشکها همچون باران باریدن گرفت و بیش از 100 موشک به شهرک های مختلف از جمله اوفیکیم در 13 کیلومتری مرز غزه شلیک شد که 7 فروند آن رهگیری و هدف قرار گرفت. نظامیان اسرائیلی تصریح کردند سه موشک به مجموعه شهرک یهودی نشین غوش عتصیون در جنوب شهر بیت لحم اصابت کرد و مدارس در شهرکهای نزدیک غزه تعطیل شدند، پناهگاه ها نیز بروی شهرک نشینان باز شد و آژیر خطر در همه شهرکها و شهرهای واقع در جنوب فلسطین اشغالی به صدا در آمد. این حملات در پی شهادت 9 فلسطینی از جمله 7عضو گردانهای قسام و زخمی شدن 15 تن دیگر درغزه صورت گرفت.

حمله به منازل مسکونی غزه، دستور کار صهیونیستها

ناصر اللحام خبرنگار المیادین در کرانه باختری، درباره تشدید حملات اسرائیل به نوار غزه و تخریب دو خانه فلسطینی ها گفت: روشن است که دادگاه عالی اسرائیل با حمله به خانه های فلسطینی ها موافقت کرده است و به نظر می رسد اسرائیل می خواهد تخریب خانه ها در نوار غزه را هم در دستور کار قرار دهد.رسانه های اسرائیلی از نقش میانجی گری سازمان اطلاعات مصر برای برقراری آرامش در غزه خبر دادند. جنبش حماس بر آزادی اسیران سابق فلسطینی بازداشت شده در کرانه باختری اصرار دارد.

تشدید تنش های سیاسی در کابینه رژیم صهیونیستی

به گزارش یورونیوز، اویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه اسرائیل ازائتلاف با حزب نتانیاهو نخست وزیر خارج شد. لیبرمن دیروز گفت: متاسفانه اختلاف های میان من و نخست وزیر ریشه ای شده است و این دیگر یک راز نیست. این اختلاف ها دیگر به ما اجازه نمی دهد به اتحادمان ادامه دهیم.حزب لیبرمن که خواهان مداخله نظامی در غزه است، در انتخابات پارلمانی 2013 فهرست مشترکی با حزب لیکود منتشر کرده بود.

ارتش رژیم صهیونیستی نیروی ذخیره خود را فراخواند

به گزارش العربیه، ارتش اسرائیل در پی ادامه پرتاب موشک ها از نوار غزه و درگیری با تظاهرکنندگان فلسطینی در کرانه باختری، 1500 نیروی ذخیره خود را فراخواند. کابینه امنیتی اسرائیل مجوز فراخواندن شماری از نیروهای ذخیره این رژیم را صادر کرده بود.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.