نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جمع دانشجویان تجمع‌کننده مقابل دفتر حافظ منافع مصر گفت: ملت مصر دولت‌مردان این کشور را مجبور به بازگشایی گذرگاه رفح کنند.

ملت مصر دولت‌مردان این کشور را مجبور به بازگشایی گذرگاه رفح کنند

به گزارش  تسنیم، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جمع دانشجویان تجمع‌کننده مقابل دفتر حافظ منافع مصر، گفت: در سال 1342 وقتی بحث کاپیتولاسیون مطرح شد و امام(ره) به آمریکا حمله کردند، بحث‌هایی مطرح شد که چرا فقط به آمریکا مطرح می‌کنید که امام(ره) جمله‌ای را در این زمینه مطرح کردند و گفتند: "آمریکا از انگلیس خبیث‌تر است و فلان قدرت از فلانی خبیث‌تر، اما امروز سروکار ما با آمریکا و اسرائیل است".

وی افزود: هرکسی عکس کودکان مظلوم غزه را می‌بیند واقعاً متأسف می‌شود. تصاویری که از این حوادث مخابره می‌شود واقعاً دردناک و رنج‌آور است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه نوار غزه جزیره‌ای است که تنها از یک طرف به‌سمت خشکی وصل است و آن گذرگاه رفح است، گفت: هدف ما از حضور در این تجمع این سؤال است: انگیزه مصر در این زمینه چیست؟ برای مصر ننگ است که نگذارد برای این فرزندان و زنان مظلوم آب و غذا ارسال شود. مصر باید به خودش بیاید و نگاهی به گذشته خود بیندازد. قطعاً دل مردم مصر از این مسئله خون است. دولت مصر دست‌نشانده آمریکاست و قدر این ملت و اسلام را نمی‌داند.

توکلی تصریح کرد: ما به مصر و دولت‌مردان مصر می‌گوییم شما سابقه‌دار‌تر از آن هستید که حکومت‌تان چنین اجازه‌ای را برای بازگشایی گذرگاه رفح ندهد و از اینجا به مسئولان حافظ منافع مصر می‌گوییم احساس مردم ایران را با مسئولان خود مطرح کنید.

وی گفت: مردم ایران با هر سلیقه سیاسی در این زمینه با یکدیگر متحد هستند، حتی شاید برخی دل‌شان با مردم غزه نباشد و با آمریکا باشد، اما آن‌قدر شرف دارند که در این مسئله با آنها همراهی نکنند و آن را اعلام نکنند.

نماینده مردم تهران در مجلس خطاب به دانشجویان تجمع‌کننده، گفت: هرچقدر نفرت دارید نسبت به آمریکا و اسرائیل اعلام کنید و از مردم مصر بخواهید که حکومت‌شان را مجبور به بازگشایی گذرگاه رفح به‌نفع مردم غزه کند.

توکلی با اشاره به اینکه نهضت اسلام پیروز است، یادآور شد: این ابراز نفرت‌ها و دوستی و دشمنی‌ها اگر به‌حق باشد تأثیر می‌گذارد و قطعاً این نفرت شما به‌حق است و تأثیر خود را خواهد گذاشت.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.