پایگاه خبری تحلیلی قدس انلاین - سعید کوشافر: بازهم شنبه فرا رسید تا با دستی پر ازخبرهای خواندنی صبح شنبه مهمان شما باشیم ... این هفته نیز سبدی از خبرهایی از گوشه وکنار دنیا و از همه عرصه ها برای شما تدارک دیدیم که در ادامه با هم میخوانیم...

ازمقایسه روحانی و خاتمی و نجات سردار سلیمانی از محاصره تاتحصن جانباز سیب زمینی فروش وفروش ماهواره ارزان به روستاییان

***پیامکی که200نفررابه کشتن داد!
بیمارستان اوستن شهر ملبورن - دومین شهر بزرگ استرالیا - به صورت اشتباهی به پزشکان خانواده خبر مرگ بیمارانشان را با پیامک اطلاع داد، در حالی که این افراد دچارهیچ مشکلی نشده بودند و به زندگی عادی خود ادامه می دادند.
در استرالیا و برخی دیگر از کشورها سوابق درمانی افراد از جمله مرخص شدن آنها از بیمارستان به پزشک خانوادگی شان اطلاع داده می شود.
هیات مدیره بیمارستان اوستن با صدور بیانیه ای ضمن عذرخواهی گفت: این اشتباه سهوی نتیجه تغییرات در سیستم اطلاع رسانی بیمارستان بود.
***ابراز پشیمانی ریاست جمهوری با حذف کلمه "به جهنم"
سایت ریاست جمهوری به دنبال انتقادهای تند منتقدین از ادبیات رئیس جمهور که گفته بود "خوب به جهنم، بروید یک جای گرم پیدا کنید" مجبور به حذف بخشی از سخنان وی شد.
رئیس جمهور مرکز مطالعات وزارت امور خارجه بود تا برای سفرا و رؤسای نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور سخنرانی کند.
وی در این نشست منتقدان مذاکرات هسته‌ای را «بزدل سیاسی» خطاب کرد و گفت: یک عده شعار می‌دهند ولی بزدل سیاسی اند؛ هر وقت می‌خواهد مذاکره شود یک عده می‌گویند داریم می‌لرزیم؛ خوب به جهنم، بروید یک جای گرم پیدا کنید...
اما پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری که سخنان حسن روحانی را در دو بخش "برگزیده سخنان" و "مشروح سخنان رئیس جمهور" منتشر کرده بود به دنبال انتقادهای تند منتقدین از ادبیات رئیس جمهور که گفته بود "خوب به جهنم، بروید یک جای گرم پیدا کنید" مجبور به حذف بخشی از سخنان وی شد.
این سایت وابسته به دولت جمله "خوب به جهنم، بروید یک جای گرم پیدا کنید" را حذف و به جای آن جمله "بروید یک جای گرم برای لرزیدنتان پیدا کنید" را نوشت.

*** فرود هواپیماهای ایرانی در اربیل عراق
پرتال خبری "اشپیگل آنلاین" بر اساس گزارش منابع خبری خود در اقیلم کردستان عراق، از فرود چندین هواپیمای باربری در فرودگاه اربیل خبر می‌دهد که از ایران به مقصد این فرودگاه پرواز کرده بودند.
منابع خبری خارجی در حالی از فرود هواپیماهای ایرانی حامل سلاح و مهمات در فرودگاه اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق خبر می‌دهد که شبه نظامیان کُرد در نبرد با تروریست‌های داعش هستند.
وب سایت رسانه برون مرزی آلمان "دویچه وله" (DW) در گزارشی به نقل از از پرتال خبری "اشپیگل آنلاین" (SpiegelOnline) بر اساس گزارش منابع خبری خود در اقیلم کردستان عراق، از فرود چندین هواپیمای باربری در فرودگاه اربیل خبر می‌دهد که از ایران به مقصد این فرودگاه پرواز کرده بودند.
به‌ گزارش اشپیگل آنلاین، مأموران اطلاعاتی کشورهای غربی از چند روز پیش شاهد فرود هواپیماهای بی‌نشانی هستند که در محدوده‌ای خارج از محوطه فرود هواپیماهای مسافربری در فرودگاه اربیل فرود می‌آیند. در این گزارش تصریح شده که "براساس اخبار تأیید شده"، محموله این هواپیماها سلاح و مهمات برای رزمنده‌های کرد بوده است.
بر پایه گزارش دویچه وله، رزمنده‌های کرد در حال نبرد با تروریست‌های "دولت اسلامی" در عراق هستند که با تصرف شهر "جلولا" در 115 کیلومتری شمال بغداد، به پیشروی های خود ادامه می دهند.
رسانه برون مرزی آلمان می نویسد: «به نظر می‌رسد حکومت ایران و دولت امریکا همکاری برای حمایت از کردهای عراق را به منظور جلوگیری از پیش‌روی بیشتر تروریست‌های "دولت اسلامی" در خاک عراق آغاز کرده‌اند.»
بر اساس این گزارش، یک روز پیش‌تر "محمد صدر" مشاور وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با روزنامه شرق، همکاری ایران با آمریکا در مقابله با گروه دولت اسلامی) داعش) را ممکن دانسته بود.
***چه کسی حاج قاسم سلیمانی را از محاصره‌ نجات داد؟
قاسم سلیمانی فرمانده لشکر 41 ثارالله در محاصره‌ی دشمن گیر می‌کند. با بی‌سیم به قرارگاه می‌گوید: عراقی‌ها ما رو محاصره کردن. تو چند متری‌مون هستن... دیدار به قیامت!
در عملیات کربلای 5، «قاسم سلیمانی» فرمانده لشکر 41 ثارالله در محاصره‌ی دشمن گیر می‌کند. با بی‌سیم همراه با داد و فریاد به قرارگاه می‌گوید: «عراقی‌ها ما رو محاصره کردن. تو چند متری‌مون هستن... بعید می‌دونم کسی از ما زنده بمونه... دیدار به قیامت!». سردار اسدی فرمانده لشکر المهدی در محور کناری لشکر ثارالله بی سیم را برمی‌دارد و می‌گوید: «قاسم! قاسم! جعفر!» جواب می‌دهد: «جعفر به گوشم!» می‌گوید: «اشلو رو برات می‌فرستم.» جواب می‌دهد:«هر کاری می‌کنی زودتر جعفر جان!»
مرتضی جاویدی فرمانده گردان فجر لشکر المهدی که معروف به اشلو بود به همراه نیروهایش خود را به پشت نهر جاسم در محدوده‌ی پنج ضلعی می‌رساند. با نیروهای عراقی درگیر می‌شود و می‌تواند محاصره‌ی آن‌ها را بشکند و دشمنان را به عقب براند و بچه‌های لشکر ثارالله از محاصره‌ی دشمن بیرون بیایند.
مرتضی جاویدی بین عراقی‌ها معروف شده بود به اشلو! از بس که خودش را به سنگرهایشان می‌رسانده و به عربی باهاشان صحبت می‌کرده و می‌گفته: «اشلونک؟» یعنی حالت چطوره؟! بعد که می‌رفته، می‌فهمیده‌اند از نیروهای ایرانی بوده و خودش را عراقی جا زده که از آن‌ها اطلاعات منطقه را بگیرد. از طرف ستاد فرماندهی جنگ عراق برای سرش جایزه گذاشته بودند. دو سه بار هم به دروغ از رادیوشان اعلام کرده بودند مرتضی جاویدی، مشهور به اشلو، از فرماندهان مهم ارتش دشمن و از مزدوران خمینی امروز توسط دلاورمردان عرب به درک واصل شد! برای همین چیزها بود که هر فرمانده لشکری آرزو داشت فرمانده گردانی چون او داشته باشد.
*** پیشنهاد ایران به نوری مالکی برای پناهندگی سیاسی
تبریک ایران به حیدر العبادی زمینه را برای برکناری نوری مالکی از مقام نخست وزیری هموار کرد.
روزنامه انگلیسی گاردین (Guardian) در گزارشی با عنوان "ایران از جانشین مالکی برای نخست وزیری عراق حمایت می‌کند" می‌نویسد: «تبریک روز سه‌شنبه ایران به جانشین نوری المالکی زمینه را برای برکناری مالکی از مقام نخست وزیری هموار کرد.»
به باور نویسنده این گزارش، چنین حرکتی از سوی ایران -حامی اصلی مالکی- این کشور را رسما در کنار امریکا، عربستان سعودی و ناتو، در حمایت از "حیدر العبادی" نخست وزیر تازه انتخاب شده عراق قرار داد.
طبق ادعای گاردین: «براساس گزارش‌های تائید نشده، ایران روز سه‌شنبه به نخست وزیر برکنار شده عراق پیشنهاد پناهندگی سیاسی داده است.»
این روزنامه معتبر انگلیسی حمایت گسترده بین‌المللی از العبادی برای کمک به تشکیل دولتی فراگیر را قابل پیش‌بینی می داند و می نویسد: «مالکی در تشکیل چنین دولتی با شکست مواجه شده است.
در دولت نوری المالکی نشانی از وحدت سیاسی گروه‌های مختلف، بطوری که بتواند در آینده نزدیک، گروه داعش را مهار کند، دیده نمی‌شد.»
در ادامه مقاله روزنامه گاردین آمده است: «اعلام حمایت علنی ایران از حیدر العبادی این کشور را در کنار امریکا و ناتو قرار داد.»
***شکایت یک قاضی زن ایرانی‌تبار از وزارت دادگستری آمریکا
یک قاضی زن ایرانی‌تبار دادگاه مهاجرت آمریکا، وزارت دادگستری ایالات متحده را به چالش گرفته است.
یک قاضی زن ایرانی‌تبار می گوید دستور وزارت دادگستری مبنی بر منع وی از قضاوت پروند‌ه‌های مربوط به شهروندان ایرانی با اصل اول متمم قانون اساسی آمریکا مغایرت دارد.
قاضی اشلی تبدّور در شکایتنامه خود گفته است دستور وزارت دادگستری ناقض حق وی به آزادی سخن و آزادی انجمن بوده و تحت ماده 7 قانون حقوق مدنی آمریکا مصوبه سال 1964 میلادی، مبتنی بر تبعیض نژادی است.
ادعانامه خانم تبدوّر، با عنوان "تبدّور علیه هولدر" حاکی است که وزارت دادگستری دستور رد صلاحیت وی را براساس معیارهای نژادی با انگیزه‌های تبعیض آمیز، به‌ویژه به دلیل میراث ایرانی و ایفای نقش وی در جامعه ایرانی‌تباران آمریکا قرار داده است.
اریک هولدر هشتاد و دومین دادستان کل ایالات متحده، در سال 2009 میلادی از سوی رئیس جمهوری آمریکا، باراک اوباما، به این مقام منصوب گردید. وی نخستین آمریکایی آفریقایی‌تباری است که به مقام دادستانی کل آمریکا نایل آمده است.
به گزارش صدای آمریکا(VOA)، قاضی تبدّور مدعی است که دستور وزارت دادگستری پس از آن صادر شد که او به طور فعال در تعدادی از طرح‌های دولت فدرال مربوط به جامعه آمریکائیان ایرانی‌تبار شرکت جست و حتی در جلسه‌ای که در سال 2012 با هدف رسیدگی به وضعیت جامعه آمریکائیان ایرانی‌تبار در کاخ سفید برگزار شد، حضور داشت.
***واکنش بانک مرکزی تاجیکستان به ادعای وزیر نفت علیه بابک زنجانی
بانک مرکزی تاجیکستان ادعای وزیر نفت مبنی بر این که 2.7 میلیارد دلار توسط بابک زنجانی به یکی از بانک‌ها در تاجیکستان منتقل شده‌است، را بی‌پایه خواند.
بانک مرکزی تاجیکستان در بیانیه ای اعلام کرد: «"کانت-بانک" که به تاجر زندانی ایران متعلق است، تحت تحریم‌های کشورهای غربی قرار دارد و بازرسی‌های اخیر دو کشور ثابت کرده‌اند که در این اواخر هیچ معاملات مالی میان این بانک و ایران صورت نگرفته است.»
بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت، اوایل هفته گفته بود بابک زنجانی در زمان ریاست محمود احمدی‌نژاد با امضای چند نفر از وزرای کابینه سابق رئیس جمهور به بانکی که در تاجیکستان متعلق به زنجانی است، 2.7 میلیارد دلار انتقال داده است.
به گزارش بی بی سی(BBC)، رسانه دولتی انگلیس، بانک مرکزی تاجیکستان در بیانیه خود می‌گوید: «"کانت-بانک" که بابک زنجانی مالک آن دانسته می‌شود، پیوسته مورد بازرسی نهادهای ذیربط قرار دارد. گذشته از این، قبلاً بازرسان ایرانی و تاجیک، فعالیتهای این نهاد مالی را بازرسی کرده و هیچ دلیلی درباره انتقال مبلغی از فروش نفت ایران را پیدا نکرده‌اند.»
بابک زنجانی سرمایه‌گذار اصلی "کانت-بانک"، شرکتهای "Asian Express Terminal"، "کانت-تأمینات"، "کانت-توریست"، "Asian Express Airline" و "کانت-ساختمان" دانسته می‌شود که در تاجیکستان فعال هستند.
***مسدود شدن حساب بانکی به دلیل خرید فرش ایرانی
یک فرش فروش بریتانیایی ادعا کرده است که پس از 25 سال فعالیت، بانک اچ اس بی سی، حسابش را به خاطر نام فروشگاهش (استودیو فرش ایرانی) و خرید 3 تخته فرش ایرانی بسته است.
بانک اچ اس بی سی، بدون آنکه توضیحی بدهد، به صاحبان "استودیو فرش ایرانی" در شهر سادبوری بریتانیا یکماه فرصت داده تا بانک دیگری را برای خود پیدا کنند، زیرا حسابش در آن بانک بسته شده است.
به گزارش العربیه(Alarabiya)، گراهام باربر، مدیر این فرش فروشی به روزنامه بریتانیایی دیلی میل گفت: «ما علت بسته شدن حسابمان را می دانیم، بخاطر کلمه "ایرانی" در نام مغازه است. خوب وقتی صحبت فرش می شود، همه یاد فرش ایرانی می افتند. ما هیچ وقت مستقیما از ایران فرش نخریدیم.»
باربر می گوید که بانک اچ اس بی سی، بعد از آنکه دخترش 3 فرش از یک فرش فروش ایرانی در نمایشگاه فرش هامبورگ خرید، اقدام به بستن حساب آنها کرده است.
 

او گفته است: «دخترم در ماه آوریل این سه فرش را خرید و یکماه بعد بانک، بدون هیچ توضیحی حساب ما را بست. احتمالا به خاطر این بوده که ما کالایی می فروشیم که مبدا آن ایران است.»
باربر می گوید: «بانکهای بریتانیایی به قدری از وزارت خزانه داری آمریکا می ترسند که هر چیزی کوچکترین ارتباطی با ایران داشته باشد را متوقف کرده اند.»
***مردی که روی احتمال جنگ با ایران شرط بسته است
الی کلیفتون در مقاله‌ای که در وبسایت "سالن" منتشر شد، می‌نویسد:
در ماه نوامبر سال گذشته (آذر ماه 1392) و در همان شبی که 1+5 در توافقی اعلام کردند که ایران، در ازای تخفیف‌های محدودی در تحریم‌های اعمال شده بر آن کشور، حاضر شده توسعه برنامه هسته‌ای خود را متوقف کند، گروه "اتحاد علیه ایران هسته‌ای" با انتشار بیانیه‌ای، که در آن توافق حاصل شده را ناامید کننده خواند، نارضایتی خود را از کاهش نامتجانس تحریم‌ها علیه ایران ابراز کرد.
مارک والاس، دیپلمات پیشین آمریکا و مدیر اجرایی این گروه گفت که نباید در چارچوب این توافقنامه هیچگونه گشایشی در تحریم‌ها به ایران داده می‌شد، زیرا این امر موجب شده است که جامعه جهانی به شکل فزاینده‌ای فشار تحریم‌ها را از روی اقتصاد ایران بردارد.
نام این گروه در روزهای پایانی ماه ژوئیه سال جاری (اوایل مرداد ماه) موجب برانگیخته شدن کنجکاوی‌هایی نزد افکار عمومی شد. روزنامه نیویورک تایمز با انتشار مقاله‌ای نوشت که وزارت دادگستری ایالات متحده به روند رسیدگی به شکایت ویکتور رستیس، غول کشتیرانی اهل یونان، علیه گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای ورود کرده تا با این کار جلوی افشای نام اهداکنندگان مالی به این گروه گرفته شود. البته تاکنون مشخص نشده است که با این کار، وزارت دادگستری نگران افشای چه مطلبی بوده است.
گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای، یکی از گروه‌های فشار کلیدی جهت اجرای تحریم‌هاست. این گروه بطور مداوم گزارشات و بیانیه‌های مطبوعاتی درباره شرکت‌هایی منتشر می کند که بطور غیرقانونی (و با دور زدن تحریم‌ها) وارد معامله با ایران می‌شوند.
وکلای آقای رستیس این گروه را به دریافت کمک مالی با منشأ خارجی و همچنین اخاذی از شرکت‌ها برای دریافت پول متهم می‌کنند. این در حالی است که این گروه، آقای رستیس و شرکت او را به این که شرکتی ساختگی به جهت معامله با حکومت ایران است، متهم کرده‌اند.
شاید در میان مطالبی که وزارت دادگستری خواهان عدم افشای آن بوده، ارتباط گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای با توماس کاپلان، یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاران در حوزه فلزات گرانبها است. کاپلان یکی از اصلی‌ترین سرمایه‌گذاران در حوزه طلا و دیگر فلزات گرانبها است. به گفته او، این نوع سرمایه‌گذاری در دوران ناآرامی‌های سیاسی و اقتصادی نه تنها ارزش خود را حفظ می‌کند، بلکه افزایش هم می‌یابد.
***روحانی و خاتمی قابل قیاس نیستند!
سطح دو رییس جمهور با همدیگر بسیار فرق می کند و قابل قیاس نیست. نمونه آن وزیران فرهنگ زمان آقای خاتمی و روحانی است. آن زمان مهاجرانی وزیر بود اما...
"عیسی سحرخیز" نویسنده و مدیر کل سابق مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصاحبه با شبکه ماهواره ای "رها" به مقایسه دولت اقای خاتمی و روحانی در خصوص عملکرد آن ها در آزادی مطبوعات و گزینش افراد و مدیران در سطح فرهنگی پرداخت.
وی در این خصوص گفت: «سطح دو رییس جمهور با همدیگر بسیار فرق می کند و قابل قیاس نیست. نمونه آن وزیران فرهنگ زمان آقای خاتمی و روحانی است. آن زمان مهاجرانی وزیر بود اما هم اکنون جنتی وزیر می باشد. گر چه ما از اقای جنتی راضی هستیم و ایشان تمام تلاش خود در مسائل مختلف انجام میدهد اما اگر بخواهیم با مهاجرانی مقایسه کنیم ایشان در سطح پایین تری قرار دارند.»
عیسی سحر خیز در خصوص دیگر فرق های دولت خاتمی و روحانی افزود: «نمونه دیگر افرادی هستند که در دولت روحانی به کار گرفته شده اند. یعنی مدیرانی میانی و ارشد و زیر مجموعه های وزرا که در این خصوص هم با افت شدید مواجه شده ایم و افرادی که حتی در دولت اقای هاشمی در جایگاه سانسورچی بودند الان به عنوان معاون فعالیت می کنند. طبیعتا اینگونه افراد و این دولت اصلا با آزادی مطبوعات و بسط آزادی نسبتی ندارند.»
عیسی سحرخیز از روزنامه نگارانی است که بعد از دوم خرداد 76 توسط عطا مهاجرانی به عنوان مدیر کل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شد. وی در همان سالها همزمان با فعالیت های مطبوعاتی خود، انجمن دفاع از آزادی مطبوعات را به همراه تعدادی از چهره های تندروی دوم خردادی بنا نهاد و از افراد فعال و پیگیر آزادی اکبر گنجی، ضد انقلاب متواری از زندان بود.
***نامه یک استاد اخلاق به حسن روحانی

یکی از اساتید اخلاق خطاب به روحانی نوشت: اینکه به عده‌ای آن‌طور ــ به جهنم ــ بگوئید دور از ادبیات شماست؛ بیش از گذشته به خداوند پناه ببرید و در گفتارتان عصبانی نشوید، در نوشتارتان بیشتر دقت بفرمائید.
حجت‌الاسلام سید مهدی طباطبائی از اساتید اخلاق طی نامه‌ای خطاب به حجت‌الاسلام حسن روحانی از ادبیات روز گذشته وی خطاب به منتقدان انتقاد کرد.
جناب‌عالی‌ مردی مطلع، سیاسی و آشنا به ادبیات جمهوری اسلامی و از روحانیت معزز بوده و هستید. طبیعی است برخی وقت‌ها به‌واسطه سخنان ناهنجار و گاهی گفتاری نامساعد، زمینه عصبانیت فراهم شود ولیکن حضرت‌عالی فردی آگاه هستید که قطعاً تصمیمات شما بر اساس اعتدال و تدبیر بوده و است، لذا سخنی که از شما ــ خطاب به منتقدان ــ نقل شد برای این‌جانب بسی حیرت‌آور و سنگین بود، زیرا طبق روایات و احادیث اهل‌بیت(ع) خاصه امام جعفر صادق که در ایام شهادتشان قرار داریم این‌گونه توصیه نشده است؛ امام صادق(ع) به شقرانی فرمودند: "ان الحسن من کل احد حسنٌ و انّه منک احسن لمکانک منّا، و انّ القبیح من کل احد قبیح و انّه منک اقبح"؛ (اى شقرانى! نیکى از هر شخص نیکو است، ولى از تو که به ما نسبت دارى نیکوتر است، و زشتى از هرکسى زشت است ولى از تو زشت‌‏تر).
منظور امام این بود، که ای شقرانی، چون تو به من منتسب هستی، کار خوبت خوب‌تر و کار بدت‌ بدتر است، حالا، برادر عزیز جناب آقای روحانی، شما به روحانیت، علم و فضیلت منتسب هستید و کار بد‌ از شما بدتر است.
اینکه به عده‌ای آن‌طور ــ به جهنم ــ بگویید دور از ادبیات شماست؛ نصحیت‌ خیرخواهانه بنده به حضرت‌عالی این است که بیش از گذشته به خداوند پناه ببرید و در گفتارتان عصبانی نشوید، در نوشتارتان بیشتر دقت بفرمایید، زیرا در این مقطع که خدمات، پشتکار و سیاست شما چشمگیر است نباید این‌طور شود که دشمنان دین یا خدای ناکرده دشمنان نظام و گاهی نادانان درون نظام حرف‌های‌تان را سوژه کرده به شما حمله‌ور شوند.
در پایان لازم می‌دانم بگویم، وقتی رهبر معظم انقلاب از شما و دولت‌تان حمایت می‌کند و ملت مسلمان و پاکدامن نیز بر همین اساس از شما حمایت می‌کنند، انتظار می‌رود حرف‌های ناهنجار از شما شنیده نشود، چون موجب تکدر خاطر می‌شود. موفقیت شما را در این مقطع از خداوند آرزومندم.
***ماجرای تحصیل غیر قانونی وزیر دولت روحانی در دانشگاه!
چند روز پیش یک خبرگزاری کم مخاطب که توسط فرزند یکی از وزرای اصلاح طلب کابینه یازدهم هدایت می شود، برخی نمایندگان مجلس، وزرای دولت سابق و رسانه های اصولگرا را متهم کرد که خود و نزدیکانشان از بورسیه غیر قانونی استفاده کرده اند.
ادعای این خبرگزاری در حالی مطرح می شود که بورسیه های تحصیلی هشت سال گذشته توسط کمیته های مختلفی با حضور برخی نمایندگان مجلس و دیوان محاسبات مورد بررسی دقیق قرار گرفته و تاکنون در قاطبه این بورسیه ها مهر تایید خورده است.

اما ادعاهای این خبرگزاری به اصطلاح کارگری و دیگر رسانه های اصلاح طلب باب مناسبی را باز کرد تا نحوه تحصیل دانشگاهی و نیز چگونگی عضویت برخی چهره های اصلاح طلب در هیئت علمی دانشگاه ها مورد بازخوانی قرار گیرد.
شبکه اطلاع رسانی دانا در اولین مورد پدر معنوی خبرگزاری فوق الذکر را بررسی کرده تا مخاطبان قضاوت کنند که چه کسانی با استفاده از رانت، ادامه تحصیل داده و کسوت هیئت علمی دانشگاه را بر تن کرده اند.
وزیر مورد اشاره و پدر معنوی خبرگزاری مذکور- که شبکه اطلاع رسانی دانا به دلایل حرفه ای از اعلام نام وی خودداری می کند- یکی از چهره های معروف امنیتی اصلاح طلب است که هم اکنون با عنوان " دکتر" بر کرسی یک وزارتخانه اقتصادی،اجتماعی تکیه زده است.
این وزیر محترم به گواهی سوابق انتشار یافته، در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی مدرک دیپلم داشته است؛ بنابر سوابق انتشار یافته، وی پس از پیروزی انقلاب تا سال 1384 در دستگاه های مختلف دولتی مسئولیت های پرمشغله امنیتی و اجرایی داشت که علی القاعده و مطابق قانون فردی با این مشاغل کثیره دولتی نمی تواند ادامه تحصیل دهد.
اما نامبرده طی این مدت مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای خود را در عین داشتن مسئولیت اجرایی دریافت کرده است.
نکته جاالب اینکه در رزومه ارائه شده از وی به سال های مشغولیتش به تحصیل اشاره نشده و مشخص نشده است که نامبرده در کدام رقابت علمی شرکت کرده و موفق به ادامه تحصیل و کسب مدارک مذکور شده است.
بر اساس اسنادی که دراختیار شبکه اطلاع رسانی دانا قرار دارد وزیر اصلاح طلب موصوف، در سال های پایانی دولت خاتمی به رغم آنکه هم مشاور رئیس جمهور بوده و هم یک مسئولیت اجرائی، امنیتی سنگین برعهده داشت، تحصیل در مقطع دکترا را در یک دانشگاه دفاعی امنیتی آغاز کرد؛ اما با پایان دوران اصلاحات وی سودای استادی دانشگاه را در سرآورد و در حالی که متولد سال 1334 است با استفاده از رانت های خاص در سال 1385- یعنی در سن 51 سالگی-عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور شود.
نکته جالب اینکه رئیس وقت دانشگاه پیام نور به واسطه اینکه مدرک دکترای وی در آن مقطع مورد تایید وزارت علوم نبود از پذیرش وی به عنوان هیئت علمی این دانشگاه خودداری کرد اما این چهره با سابقه اصلاح طلب(!) با توصیه محمود احمدی نژاد و فشار اسفندیار مشایی توانست مجوز عضویت در هیئت علمی دانشگاه پیام نور را کسب کند.
بر اساس این گزارش ماجرای عجیب پذیرش یک فرد 51 ساله به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور زمانی بهت برانگیز می شود که دو سه سال بعد، وی به آستانه بازنشستگی رسید اما این استاد دو ساله باز هم متوسل به لیدر جریان انحرافی شد و توانست از بازنشسته شدن بگریزد و نهایتا با روی کارآمدن دولت یازدهم که خود عضوی از آن است به عنوان هیئت امنای دانشگاه پیام نور منصوب شد.
***نظر وزیر دادگستری درباره حکم دادگاه کرسنت
وزیر دادگستری گفت: ما به رأی پرونده کرسنت اعتراض می‌کنیم چراکه امکان دادخواهی وجود دارد.
حجت‌الاسلام پورمحمدی با حضور در جمع خبرنگاران درخصوص استفاده شرکت‌های لبنی از روغن پالم گفت: موضوع روغن پالم را ابتدا مسئولان دولتی عنوان کردند و هر کسی که مشخص شود از این روغن استفاده کرده معرفی می‌شود.
وزیر دادگستری در ادامه درخصوص رای پرونده کرسنت گفت: ما به این رای اعتراض می‌کنیم چراکه امکان دادخواهی وجود دارد مراحل ابتدایی طی شده و ما در حال پیگیری موضوع هستیم.
پورمحمدی درخصوص برخی اخبار منتشر شده مبنی بر اینکه جریمه ایران 18 میلیارد دلار است گفت: فعلا گام اول و مرحله اول است، باید تلاش‌های حقوقی را افزایش دهیم بنابراین من فعلا رقم را نمی‌گویم هرچند که آن را قبول نداریم.
***تحصن یک جانباز سیب زمینی فروش مقابل بنیاد
یک جانباز دفاع مقدس از اهواز به تهران آمده و مقابل بنیاد شهید تحصن کرد.
بنا بر این گزارش سعید جنادله جانباز دفاع مقدس است اظهار داشت؛ در جزیره مجنون مجروح شیمیایی شده ام و بعد از سال ها مراجعه به بنیاد شهید فقط 10 درصد جانبازی دریافت کردم.
این جانباز دفاع مقدس ادامه داد در یکی از سفرهای احمدی نژاد رئیس جمهور سابق به اهواز به زحمت خود را به دیدار رئیس جمهور با خانواده شهدا رسانده و مشکلات معیشتی و از کار افتادگی خود را بیان کردم اما ایشان دستور دادند فقط 5 درصد به جانبازی من اضافه شود، در حالی که من رسما از کار افتاده هستم.
جانباز سعید جنادله که لهجه شیرین اهوازیش به کلامش قوت می دهد می گوید آن موقع از روی غیرت شیعه رفتم و جنگیدم و حالا هم غیرت دارم. فقر و گرسنگی فساد می آورد و من هم زن و دختر جوان دارم. برای خرج آنها هم که شده در خیابان های اهواز دست فروشی می کنم و سیب زمینی می فروشم. گاهی کارمندان بنیاد شهید اهواز با تمسخر از من سیب زمینی می خرند اما همان را هم شهرداری اهواز جمع کرد و دیگر اجازه دست فروشی ندارم.
جنادله گفت مدتی هم بود که نان خشکی شده بودم و دوره گردی می کردم اما نمی دانم چرا و به چه علت استخوان لنگنم از داخل خورده می شود و از بین می رود و الان مدتی است که از کار افتاده شده ام.
این جانباز ادامه داد: جز مردم و کمک های مردمی چیزی عایدم نشده است. گاهی مردم به من لطف می کنند و کمکی می کنند تا چرخ زندگی ام بچرخد .
این جانباز می گوید بعد از مراجعات مکرر برای دریافت حالت اشتغال و از کار افتادگی از بنیاد شهید اهواز پاسخ رد شنیدم و گفتند بودجه ای هنوز نیامده است تا به شما بدهیم و بروید تهران و به همین دلیل چون پول نداشتم یک پتوی گلبافت فروختم و با پول آن یک بلیت گرفتم تا به تهران بیایم اما کارمندان بنیاد شهید مرکز گفتند پول می دهیم سریعا برگردید اهواز.
این جانباز دفاع مقدس در ادامه سخنانش اظهار داشت یک خانمی به من قول داده است که من را پیش رئیس جمهور ببرد اما من منتظر او نمی نشینم و نزد همه مسئولین و دانشگاهیان می روم تا کسی به مشکل من رسیدگی کند. من نمی توانم بگذارم فقر و گرسنگی خانواده ام را متلاشی کند.
***توهین به حضرت عیسی در یک فیلم امریکائی!
به تازگی یک فیلم تلویزیونی در آمریکا ساخته شده است که توهین های بی شماری را به حضرت عیسی می کند.
در این فیلم، شخصیت حضرت عیسی را یک فرد سیاه پوست بازی می کند و این فرد، بسیار بی ادب است و کلمات بسیار زشتی را بر زبان می آورد.
شخصیت حضرت عیسی در این فیلم که در زمانه کنونی رخ می دهد، سیگاری است و یکی از معجزاتی را که انجام می دهد ،ایجاد یک باغ بزرگ ماریجوانا در یک لحظه است.
در واکنش به این مساله، تعدادی از انجمن های مذهبی آمریکا، خواستار جلوگیری از پخش این فیلم از تلویزیون شدند در حالیکه برخی از نهادهای مذهبی مانند «کاتولیک لیگ» اعلام کردند که مشکلی با این فیلم ندارند.
در مقابل سازندگان این فیلم اعلام کردند که این تنها یک شوخی است و ما این فیلم را توهین به حضرت عیسی تلقی نمی کنیم.

***ازدواج با محارم !!!!

آیین بهائیت که ساخته و پرداخته استعمار است، ناسازگاری گسترده ای با تعالیم دین مبین اسلام دارد و برخلاف آموزه های آن احکام خود را جعل کرده و هیچ اعتنایی به حلال و حرامی که در دین اسلام آمده، ندارند.
یکی از تفاوت های اصلی بهائیت با اسلام در مساله ازدواج است. این فرقه در امر ازدواج آموزه هایی کاملاً مغایر با تعالیم اسلام دارد، مانند: ازدواج اجباری زن و مرد پس از مرگ یکی از زوجین ظرف 90 تا 95 روز، تجویز زنای محصنه و سپردن ناموس به دیگری جهت باردار شدن (در صورتی که خود چنین استعدادی نداشته باشد)، ازدواج با محارم و… نمونه ای از این آموزه هاست. بسیاری از رفتارهایی که در مورد امور جنسی و اخلاقی در بهائیت تشریع شده، نه تنها مخالف با دین اسلام است بلکه مخالف با شأن انسانی می باشد.
در فرقه بهائیت ازدواج امری واجب است، تا بدینوسیله نسل باقی بماند و فقط باید با شخصی که بهائی است صورت گیرد. (1)
در این فرقه ساختگی، عقد ازدواج با حضور شهود صورت می گیرد و مبلغ مهریه برای زن شهری، 95 مثقال طلا و برای زن روستایی 95 مثقال نقره است و باید در همان مجلس پرداخت شود. (2)
ازدواج در بابیه و بهائیه با رضایت زوجین است، و ولی و وکیل نقشی ندارند. صیغة عقد آنان چنین نیز است: «اننی انا الله رب السموات و الارض رب کل شیء رب ما یری و ما لا یری رب العالمین.» (3)
حداقل مهریه در این آیین، 19 مثقال طلا و حداکثر 95 مثقال است، و بالا و پایین تر از این مقدار نکاح را باطل می کند. در بهائیت سن مخصوص برای ازدواج دخترها رسیدن به سن یازده سال است و گرچه ازدواج با رضایت طرفین حاصل می شود اما دختر در اصل ازدواج مجبور بوده و او اختیاری ندارد که از آن سرباز بزند. (4)
در آیین بهائیت فقط ازدواج با زنان پدر! حرام است، بهاء می گوید: «من همسران پدرانتان را بر شما حرام نمودم.» (5) و غیر این موارد مانند ازدواج با خواهر، عمه، خاله، برادرزاده، دختر خواهر، مادران رضاعی و خواهران رضاعی همگی حلال است.» (6) استدلال آنان این است: تا مادامی که بهائیت در اقلیت اند، ازدواج با این گروه ها اشکالی ندارد!
یکی از عقوباتی که برای مرد در نظر می گیرند، عدم مقاربت با زن است، مانند مواردی که شخصی را زندانی کند، ولو به مدت یک ساعت، در این صورت مرد دیگر حق مقاربت با زن خویش را ندارد، و اگر بر خلاف این عمل کرد، هر ماه 19 مثقال طلا باید بدهد، و اگر بچه ای نیز از این مقاربت بوجود آید، شهود باید از او نفی کنند. (7)
***وظیفه این دختران سرباز، تامین مطامع غیراخلاقی مقامات بالاست!
گزارش های واصله حاکی است که یک سوم از ارتش رژیم صهیونیستی را دختران تشکیل می دهند.
طبق گزارش هایی منتشر شده در وزرات جنگ رژیم صهیونیستی، یک سوم از ارتش این رژیم از دختران تشکیل شده است.
این گزارش ها حاکی از آن است که 34 درصد از ارتش اسراییل از دختران و زنان تشکیل شده که در ارتش های دنیا این رقم بی سابقه است چرا که اسراییل تنها ارتشی است که سربازی رفتن را برای دختران اجباری کرده و تنها دخترانی از سربازی مستثنی هستند که یا ازدواج کرده یا حامله هستند و یا تک دختر هستند.
گزارش های رسیده از مراکز پژوهشی اسراییل نشان می دهد دختران و زنان سرباز اسراییلی برای این رژیم کاربرد چند منظوره دارند.
یکی از این کاربردها بالا بردن روحیه نظامیان اسراییلی در هنگام جنگ است. به عنوان نمونه در جنگ اخیر این رژیم به غزه هنگامی که جنگ فرسایشی شد و سربازان اسراییلی موفقیتی در جنگ به دست نیاوردند تعدادی از سربازان دختر اسراییلی در صفحات فیس بوک با انتشار تصاویر نیمه برهنه خود از حمله به غزه دفاع کرده بودند.
به گفته فلسطینیان، پس از عقب نشینی ارتش اسراییل از بخش هایی از نوار غزه، هنگامی که مردم به منازل و مکان های مخروبه خود باز گشتند شاهد آثار فساد جنسی در منازل خود بوده اند.

 

وجود وسایل جنسی، قرص های روانگردان و مشروبات الکلی که در داخل اتاق خواب فلسطینی ها یافت شده حاکی از اوج فساد در داخل ارتش اسراییل است که حتی در کوتاه ترین زمان ها و حتی لحظه جنگ مسایل جنسی و فساد در این ارتش ترک نشده است.
همچنین گزارش های رژیم صهیونیستی فاش کرده بسیاری از این دختران در روز مشغول خدمت در سربازی هستند و در شب موظف به تامین جنسی مقامات بالای خود می باشند.
***کتابی مستند درباره وضعیت ناهنجار زنان
کتاب «خانه گِرد» اثری نیمه داستانی و نیمه مستند از تجاوزهای جنسی در آمریکا در سال 1988، به فارسی ترجمه شد.
کتاب «خانه گِرد» اثری است درباره تجاوزهای جنسی در ایالات متحده و بدتر از آن نابسامانی قانونی که مانع از پیگرد قانونی موارد تجاوز می‌شود و ظاهراً همچنان به قوت خود باقی است.
بر اساس گزارشی که در سال 2009 منتشر شده، از هر سه زن محلی، یک زن در طول زندگی‌اش مورد تجاوز قرار می‌گیرد (البته آمارهای واقعی مطئمناً بالاتر است چون زنان بومی معمولاً تجاوز را گزارش نمی‌کنند)، 86 درصد از تجاوزها و حمله‌های جنسی را مردان غیربومی مرتکب می‌شوند که فقط چند مورد تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند، در سال 2010 بایرون دورگان، سناتور داکوتای شمالی، از قانون قبیله‌ای حمایت کرد. رئیس جمهور باراک اوباما، در زمان ابلاغ این قانون، این وضعیت را «یورش به وجدان ما» نامید.
داستان کتاب «خانه گرد» در سال 1988 اتفاق افتاد و حوادث آن تا حدی بر اساس پرونده‌ها، گزارش‌ها و داستان‌هایی است که نتیجه‌اش کاملاً تخیلی است. این نخستین کتابی است که از لوئیز اردریچ به فارسی ترجمه و منتشر می‌شود. پیش از این، ترجمه چند داستان کوتاه و شعر از او در نشریات ایران منتشر شده بود.
***دسته‌گل جدید ارشاد، صدور مجوز نشر برای یک تجزیه‌طلب!
در ادامه سیاست‌های تعجب برانگیز وزارت ارشاد، این بار نوبت به صدور مجوز برای کتاب‌های (رضا. ب) یک نویسنده مقیم خارج شد.
وزارت ارشاد برای چهار کتاب ممنوع‌ این نویسنده تجزیه‌طلب، مجوز انتشار صادر کرد!
وی که از سوسیالیست‌های دوآتشه سال‌های آغازین انقلاب (موسوم به چپ آمریکایی) می‌باشد طی سال‌های اخیر در تجمعات ضدایرانی معاندان نظام در آن سوی مرزها حضور فعالی داشته است.
این در حالی است که وزارت ارشاد پیش از این به رمان "دوازدهم" مجوز انتشار داده بود که نویسنده آن در خلال روایت خود به امام زمان (عج) و مادر گرامی ایشان نیز جسارت‌های شرمگینانه‌ای کرده بود. همچنین جنجال‌های مربوط به اظهار و رفتار غیراخلاقی و ضدانقلاب نورچشمی مدیران فرهنگی در تئاتر خبرساز شده بود.
دیگر دسته گل وزارت ارشاد، اعطای مجوز انتشار کتابی در تکریم و ترویج افکار یک شاعر ضددین و فراری است. کتاب «به رسم حقیقت و زیبایی» که درآمدی بر شعر و زندگی «اسماعیل خویی» و کتابی برای ترویج افکار و عقاید اوست از سوی نشر ثالث منتشر و در بازار کتاب عرضه شده است.
***توهین دو اصلاح طلب به علی لاریجانی
دو فعال اصلاح طلب خطاب به علی لاریجانی نوشتند: به نظر شما این جماعت نمی فهمند یا خودشان را به ... زده اند؟... حماقت هم حدی دارد.
فیاض زاهد و عبدالله رمضان زاده، دو فعال اصلاح طلب و وابسته به جریان فتنه ٨٨ از نطق پیش از دستور علی لاریحانی رییس مجلس شورای اسلامی انتقاد کردند.

 

فیاض زاهد در طی نوشته ای در صفحه شخصی خود در فیس بوک نوشت : لاریجانی در مجلس در نطق پیش از دستور خود اقدام آمریکا را برای بمباران مواضع داعش محکوم و آن را اقدامی برای تحت الشعاع قراردادن جنایات اسرائیل دانسته است. به نظر شما این جماعت نمی فهمند یا خودشان را به ... زده اند؟
عبدالله رمضان زاده نیز با اشتراک گذاشتن این پست نوشت:حماقت هم حدی دارد.
پیش از این رئیس مجلس باانتقاد از رفتاردوگانه آمریکا درقبال تروریسم گفت:آمریکایی‌ها سالهاست چشم خود را بر روی جنایات صهیونیست ها بسته اند و امروز برای انحراف افکار ملت‌ها ازحوادث غزه، به فکر حمله به داعش درعراق افتاده‌اند.
***ممنوع المصاحبه نبودم، دایی را می شُستم می گذاشتم کنار!
بازیکن سابق پرسپولیس گفته حیف که نمی توانم حرف بزنم و حق مصاحبه ندارم. اگر حق مصاحبه داشتم حسابی دایی را می شستم می گذاشتم کنار!
شیث رضایی مدافع سابق تیم فوتبال پرسپولیس که در حال حاضر پیراهن راه آهن را بر تن می کند به شدت از علی دایی ناراحت است.
شیث در روزهای گذشته برای پیگیری مراحل درمانی به کلینیک ورزشگاه درفشی فر می رفت ولی دایی وقتی در جریان این موضوع قرار گرفت از مسئولان درفشی فر خواست که از حضور شیث در این مجموعه جلوگیری کنند.
رضایی هم از دایی به شدت ناراحت است ولی چون از طرف مسئولان راه آهن ممنوع المصاحبه است نمی تواند در این خصوص صحبت کند چرا که جریمه می شود.
شیث در دو روز اخیر به برخی از دوستانش گفته حیف که نمی توانم حرف بزنم و حق مصاحبه ندارم. اگر حق مصاحبه داشتم حسابی دایی را می شستم می گذاشتم کنار!
***مصاحبه ای که جنجال آفرید
کمیته داوران فدراسیون فوتبال به دلیل اظهارات محسن قهرمانی از او شکایت کرد.
پس از اظهاراتی که محسن قهرمانی در مورد پخش فیلم غیراخلاقی در کلاس‌های داوری انجام داد، کمیته داوران فدراسیون فوتبال از طریق دپارتمان خود شکایت از این داور را در دستور کار قرار داد.
فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال با اعلام این خبر گفت: پس از صحبت‌هایی که قهرمانی انجام داد، وظیفه داشتیم اظهارات او را به فدراسیون فوتبال انعکاس دهیم. شکایتی توسط دپارتمان داوری صورت گرفت تا هم به صورت شفاهی و هم کتبی به دست مسئولان فدراسیون فوتبال برسد.
وی با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم در این زمینه صورت گرفته است، افزود: نمی‌توانستیم علیه قهرمانی به کمیته انضباطی شکایت کنیم، به همین خاطر طبق قانون شکایت‌مان را به فدراسیون فوتبال انجام دادیم. قهرمانی باید صحبت‌هایی که انجام داده را اثبات کند.
***بازیکن سابق آرسنال پرسپولیسی می شود
بواتنگ تنها 6 دقیقه برای تیم اصلی آرسنال بازی کرده است.
مدافع سابق آرسنال به پرسپولیس می آید. این خبری است که سایت hereisthecity منتشر کرده است.
به نوشته این سایت، دنیل بواتنگ کاپیتان تیم ذخیره های آرسنال جزو بازیکنانی بود که امسال از این تیم جدا شد.
بواتنگ فصل قبل به صورت فرضی در تیم اسکاتلندی هیبرنین بازی می کرد.

 

بواتنگ که اکثر دوران فوتبالش را به صورت قرضی در تیم های دیگر بازی کرده تنها 6 دقیقه در تیم اصلی آرسنال بازی کرده که مربوط به بازی این تیم مقابل بولتون در سال 2011 می شود.
بواتنگ حالا به عنوان یک بازیکن آزاد حالا به کشوری خواهد رفت که کمتر کسی انتظارش را دارد: ایران
رسانه های ایرانی خبر داده اند که این بازیکن با باشگاه پرسپولیس به توافق رسیده و برای حضور در ایران منتظر صدور ویزایش است.
بر اساس این گزارش مدیران پرسپولیس از طریق سفارت ایران در لندن به دنبال حل مشکل مدافع سابق آرسنال هستند.
بواتنگ در صورت توافق با پرسپولیس شاگرد علی دایی اسطوره فوتبال ایران خواهد شد. او تنها بازیکنی نیست که از لندن به ایران رسیده و جی لوید ساموئل بازیکن سابق تیمهای بولتون و آستون ویلا امسال در تیم پیکان تهران بازی خواهد کرد.
***کوچ سینماگران ایران با ارائه آسان اقامت آمریکا
دولت آمریکا پروژه ارائه اقامت به سینماگران ایرانی را در راستای سیاست‌های خود کلید زده است.
تصور کنید در آینده‌ای دور شاهد یک دور تحریم ایران توسط آمریکا باشیم و تلاش برای فشار بیشتر به کشورمان جدی‌تر شود. این اتفاق طبیعتاً با واکنش‌های جدی در لایه‌های مختلف روبه‌رو می‌شود که واکنش اهالی فرهنگ و هنر و مشخصاً سینماگران به عنوان قشری محبوب و پرمخاطب در توده مردم، بخشی از اعتراض‌هایی است که نسبت به این رفتار غیرانسانی در قبال ایران مطرح می‌شود.
این اتفاق در گذشته رخ داده و از قضا همین واکنش‌ها را در گذشته دیده‌ایم و اتفاقاً سینماگران نیز میان اهالی فرهنگ، واکنش شدیدتری داشتند و این واکنش‌‌ها بازتاب رسانه‌ای وسیع‌تری نسبت به حلقه کور تحریم‌ها ـ که عملاً مردم ایران را هدف قرار داده بود ـ نسبت به دیگر گروه‌های برجسته داشت؛ اعتراضاتی شبیه آنچه درباره دسترسی محدود مردم به دارو و درمان که بخشی از آن وارداتی است، مطرح شد و جزو تأثیرگذار‌ترین نقدهای مطرح برای هشیاری وجدان جهانی بود.
در این شرایط شاید یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای ترجیح سکوت در چنین شرایطی که منافع ایران در مقابل منافع آمریکا قرار گرفته، جذب سینماگران ایرانی باشد. در همین راستا نیز سیاست جذب حداکثری سینماگران ایران، جایگزین جذب مورد سینماگران شاخص ایرانی شده و عملاً دولت آمریکا پروژه ارائه اقامت به سینماگران را کلید زده که البته در این زمینه نیز جامعه هدف سه رقمی را در نظر گرفته و ظاهراً قرار نیست چند هزار سینماگر کشورمان با تسهیلات تازه دولت آمریکا روبه‌رو شوند.
این امکان همچون دیگر اقامت‌ها با یک دوره موقت پنج ساله همراه است که هر شش ماه یک بار باید به آمریکا رفت و پس از این دوره پنج ساله، اقامت موقت به اقامت دائم تغییر وضعیت می‌دهد و بنابراین سینماگری که امروز روند دریافت اقامت موقت را آغاز می‌کند، دست کم تا پنج سال موضع سکوت ‌در پیش می‌گیرد و طبیعتاً در این دوره برای از دست ندادن اقامت، سکوت می‌کند و احتمال اینکه این سکوت را در برابر چالش میان ایران و آمریکا همچون ماجرای تحریم حفظ نماید، دور از ذهن نیست.
عضویت در خانه سینما، حضور در میان نامزد‌ها یا برندگان جشنواره فیلم فجر، حضور در جشنواره‌های بین‌المللی و معرفی از سوی منتقدان نشریات به عنوان چهره هنری مطرح و معتبر، عضویت در نهادهای بین‌المللی فیلم‌سازی و عضویت در هیأت داوران جشنواره‌های معتبر بین‌المللی و... برخی از پارامترهای تأثیرگذار در ارائه رایگان اقامت به سینماگران مطرح ایرانی است؛ اما آنچه از همه این‌ها تأثیرگذار‌تر است، بودن در میان چهره‌های مطرح سینما و تلویزیون ایران است و هر سینماگری به صرف برخورداری از سوابق ‌الاشاره شده در سال‌های دور، اقامت آمریکا نمی‌گیرد.
با این اوصاف، مشخص است که دولت آمریکا در راستای دیپلماسی ایران پروژه سیاسی و امنیتی را تعریف کرده و نبود امنیت شغلی در کشورمان، هنرمندان را بیش از پیش نسبت به این طرح مشتاق کرده و گروهی از سینماگران نیز برای گذشتن از این دوران سخت حرفه‌ای و یا با هدف بردن فرزندانشان به این کشور‌ها برای تحصیل،‌ مراحل برای دریافت این نوع اقامت را می‌پیمایند.

در این میان، به نظر می‌رسد برخورد با سینماگران متقاضی روادید آمریکا از این کانال تنها به یک سویه شدن رابطه آن‌ها و مهاجرت همیشگی به آمریکا منجر خواهد شد که طبیعتاً خواسته این کشور است و با این اوصاف منطقی است ‌در ازای کارهای اینچنینی، زمینه برخورداری فعالان سینما و دیگر حوزه‌های فرهنگی و هنری را از حداقل‌های اقتصادی نظیر حقوق بیکاری فراهم سازند و تنها راه پیش رو برای اهالی فرهنگ، رفتن به سمت درِ باغ سبزی که کشوری چون آمریکا گشوده، نباشد.
***سقوط 10 درصدی «کوکاکولا» و «مک‌دونالد»
طبق آمار رسمی، دو شرکت تولید مواد غذایی «کوکا کولا» و «مک دونالد» در مدت کوتاهی با حدود 10 درصد کاهش ارزش سهام و افت فروش روبرو شده‌اند.
تحریم شرکت‌های مختلف تولیدی یا خدماتی که به نحوی با رژیم صهیونیستی ارتباط دارن و بخشی از منافع مالی آن‌ها در خدمت جنایات اسرائیل قرار می‌گیرد، یک جنبش جهانی است که مدت‌هاست در کشورهای مختلف پیگیری می‌شود؛ تا جایی که بسیاری از شرکت‌های بزرگ و برندهای بین‌المللی هم نگران مواجه شدن با این تحریم هستند.
در بخشی از این گزارش آمده است: بر طبق آمار رسمی، دو شرکت تولید مواد غذایی «کوکا کولا» و «مک دونالدز» در طی همین مدت کوتاه با حدود 10 درصد کاهش ارزش سهام و افت فروش روبرو شده‌اند؛ موضوعی که نشان از یک حمایت جهانی برای تحریم صهیونیست‌ها دارد.
***جامعه عربستان سعودی در شوک پیوستن 2 کودک به داعش
جامعه و رسانه‌های عربستان سعودی در واکنش به پیوستن دو کودک از این کشور به داعش در شوک به سر می‌برند.
"عبدالله و احمد" نام دو کودک 10 و 11 ساله است که پدرشان آنها را از عربستان سعودی به سوریه برد تا در کنار داعش بجنگند.
هم اکنون این دو کودک، کم سن ترین جنگجویان داعش نام گرفته اند.
مادر این دو کودک از مقامات مسؤول خواسته است فرزندانش را از سوریه برگردانند.
پدر این کودکان که سال ها قبل از همسرش طلاق گرفت؛ به دروغ گفته بود قصد دارد برای گذراندن تعطیلات عید فطر به همراه دو پسرش، به دبی سفر کند اما او به ترکیه و از آنجا به سوریه رفت تا در کنار اعضای داعش بجنگند.
پدر این کودکان در سومین روز بعد از عید فطر، در ساعت سه بامداد با ارسال پیامک هایی به مادر کودکان اطلاع داد که به سوریه رفته است تا در دولت خلافت اسلامی و در کنار خلیفه باشد.
او از خانواده اش هم خواست به فرودگاه بروند و خودروی وی را تحویل بگیرند و بدانند که کودکان نزد خدا هستند.
این موضوع باعث شد بسیاری از روزنامه ها و رسانه های عربستان سعودی به موضوع انتقال این دو کودک سعودی به داعش بپردازند و درباره تکرار این اتفاق در آینده هشدار دهند.
قبل از این هم یک شهروند لبنانی تبار استرالیا هم به همراه پسرش به سوریه سفر کرد تا به داعش بپیوندد.
او پس از این، عکسی از فرزندش را در حالی که یک سر بریده در دست داشت، منتشر کرد.
این رویداد باعث موضع گیری نخست وزیر استرالیا و وزیر خارجه آمریکا شد.

*** جزئیات کاهش بیش از 500 پست‌ سازمانی

رئیس مرکز جذب هیأت ‌علمی وزارت علوم گفت: ما نیرویی نداریم که بخواهیم کسی را تعدیل کنیم، در حال حاضر ما درگیر گرفتن مجوز و سپس جذب نیرو هستیم.
حجت‌الاسلام محمدرضا رضوان‌طلب رئیس مرکز جذب اعضای هیئت‌علمی وزارت علوم در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی دانا، در پاسخ به سوالی در خصوص تعدیل نیروها در این مرکز اظهار داشت: ما نیرویی نداریم که بخواهیم کسی را تعدیل کنیم؛ در حال حاضر ما درگیر گرفتن مجوز و سپس جذب نیرو هستیم؛ ما ابتدا قصد داریم زیرساخت ها را فراهم کرده و بعد از آن نیرو جذب کنیم.
این مقام مسئول در وزارت علوم در خصوص 150 پست سازمانی که در این مرکز تعریف شده گفت:‌ این پست‌ها در گذشته بدون اینکه نیرویی جذب و شماره ردیف استخدامی گرفته شود تعریف شده بود؛ اما به دلیل اینکه این مرکز جدیدالتاسیس است، پستی وجود نداشت ؛ در گذشته تعداد 150 پست از پست های طرح مهرآفرین را که به خیلی از ارگان‌ها داده شده بود، به این مرکز هم اختصاص دادند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما که ظاهرا تعداد این پست‌ها بیش از 500 مورد بوده، تصریح کرد: 500 پست با احتساب پست‌های استانی بوده که عدد دقیق آن هم 534 مورد و در ستاد 150 پست بوده است.
رضوان طلب اضافه کرد: هیچکدام از این فرآیندها عملیاتی نشده بود و باید مراحل خود را طی کند؛ مجموعه افرادی که با مرکز همکاری داشتند همگی به صورت پروژه‌ای بودند.
رئیس مرکز جذب اعضای هیئت‌علمی وزارت علوم در پاسخ به این سوال که بحث پیگیری مجوز استخدام‌ها تا چه مرحله ای پیش رفته گفت: 50 درصد قضیه از طرف ما حل است و ما نسبت به این مسئله نظر مساعد داریم ولی نظر نهایی مربوط به معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری است؛ البته رایزنی های مفصلی انجام شده؛ البته تنها این مشکل مربوط به ما نیست؛ به هر حال هیچ قول قطعی و بازه‌زمانی در این بازه مشخص نشده است.
***فروش ماهواره زیر قیمت واقعی به ساکنان برخی مناطق روستایی
شنیده‌ها حاکی از آن است که برخی از افراد در مناطق روستایی کشور در پوشش فروش پارچه یا لوازم خانگی به اهالی روستاها پیشنهاد تهیه دستگاه گیرنده ماهواره را می دهند.
در حالی که افزایش تعداد ماهواره ها در جامعه به حدی است که برخی از مسئولین به فکر آزاد کردن استفاده از ماهواره افتاده‌اند برخی به راحتی اقدام به فروش ماهواره می کنند.
شنیده‌ها حاکی از آن است که برخی از افراد در مناطق روستایی کشور در پوشش فروش پارچه یا لوازم خانگی به اهالی روستاها پیشنهاد تهیه دستگاه گیرنده ماهواره را می دهند.
این افراد به محض دریافت کوچکترین موافقتی از سوی اهالی روستاها نسبت به تهیه و تحویل دستگاه با کمترین قیمت موجود اقدام می‌کنند. بعضا شنیده شده در برخی نقاط این دستگاه‌ها از قیمت واقعی آن نیز پایین‌تر فروخته می‌شود که خود این مسئله قابل تامل است.
بر اساس این گزارش در حال حاضر جمعیت روستایی کشور به نسبت جمعیت شهری، به میزان بسیار کمتری از دستگاه‌های ماهواره‌ای استفاده می‌کنند که به همین میزان تغییرات فرهنگی در این مناطق کمتر بوده است.
*** تبلیغات "جهاد نکاح" به اندونزی هم رسیده است!
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بین الملل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به نقل از شبکه خبری مترو تی وی اندونزی، در روزهای اخیر علاوه بر انتشار ویدئوی اعضای اندونزیایی گروه داعش درخصوص دعوت از مردم اندونزی برای پیوستن به این گروه، انتشار تبلیغات "جهاد نکاح" در این کشور خبرساز شده است. براساس اخبار دریافتی، حامیان گروه داعش در اندونزی به انتشار تبلیغات در شهرهای مختلف از زنان اندونزیایی دعوت نموده‌اند تا برای انجام جهاد نکاح به گروه داعش بپیوندند. براساس تبلیغات منتشر شده، ورود جهادگران در امر نکاح به بهشت از جانب گروه داعش تضمین شده است.
***جزئیاتی جدید از همکاری منافقین با داعش

حجت‌اسلام احمدی گفت: منافقین علاوه بر همکاری‌های تشکیلاتی و اطلاعاتی که با داعش دارند، همکاری‌هایی را به لحاظ فنی با آن‌ها آغاز کردند.
حجت اسلام احمدی رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص همکاری منافقین با گروهک تروریستی داعش مطالبی را اظهار داشت که مشروح این گفت و گو را در ادامه می‌خوانید:
نگاهی کوتاه به سابقه منافقین نشان می دهد که حرکت اینها معمولا در زمینی که معمولا سرویس های جاسوسی برایشان تعریف می کنند و اساسا حیاتشان بستگی به میزان جاسوسی و خبرچینی و بازی در زمینی است که دستگاه های غربی مشخص می نمایند.
لذا شاید این نوع رویکرد بوده که منافقین بعد از اینکه توسط مردم ترد شدند و هیچ جایگاهی در کشور ندارند،برای گرفتن یک خبر جزئی دهها تلفن برای تخلیه شهروندان می زدند ولی موفق نمی شوند.
**دختران 2 برابر پسران به تلفن همراه اعتیاد دارند
متخصص علوم رفتاری گفت: امروزه 80 درصد از تلفن‌های همراه در دست افرادی است که استفاده شغلی نداشته و فقط برای گفت‌وگوی روزانه یا ارسال پیامک‌های دوستانه، ارسال جک، بازی‌های تلفنی و ورود به نرم افزارهای اجتماعی استفاده می‌شود.
مجید ابهری با اشاره به نتایج یک پژوهش از اعتیاد 2 برابری دختران نسبت به پسران درزمینه استفاده از تلفن همراه خبر داد.
وی در ادامه اظهار داشت: امروزه 80 درصد از تلفن های همراه در دست افرادی است که استفاده شغلی نداشته و فقط برای گفتگوی روزانه یا ارسال پیامک های دوستانه، ارسال جک، بازی های تلفنی و ورود به نرم افزارهای اجتماعی استفاده می شود.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در بین بخش اعظمی از جوانان استفاده از تلفن همراه از یک وسیله ارتباطی ضروری به یک اسباب بازی تبدیل شده که به طور قطع این روند خطرات زیادی دارد.
آسیب شناس اجتماعی ادامه داد: 60 درصد از دختران مورد پژوهش از گوشی های همراه برای ورود به شبکه های اجتماعی و بازی های مرتبط استفاده می کنند و 30 درصد آنها هنگام اتمام شارژ یا جا ماندن تلفن یا قطع آن به هر شکلی دچار استرس می شوند.
وی تصریح کرد: در حالی که 80 درصد از پسران در کنار استفاده های نرم افزاری، از تلفن همراه برای مکالمه استفاده می کنند.
وی تأکید کرد: با توجه به بافت فرهنگی کشور؛ مخصوصأ شهرهای غیر از پایتخت و از آنجا که دختران سرگرمی های گسترده ای ندارند، 2 برابر پسران به تلفن همراه وابستگی دارند.
ابهری اظهار داشت: در چنین شرایطی که با ضعف گسترده درباره فرهنگ استفاده از تلفن همراه درکشور برخورداریم اعمال آموزش نحوه کاربرد صحیح، استفاده منطقی از تلفن همراه توسط رسانه ها یا آموزش و پرورش در صرفه جویی وقت جوانان و استفاده بهینه از عمر آنان بسیار موثر است.
وی یادآور شد: با توجه به ارزان بودن برخی از سیم کارت های اعتباری، پیش بینی می شود حداقل سن استفاده از تلفن همراه به 7 یا 8 سال رسیده باشد.حال آنکه نوجوانان و جوانان برای تهیه انواع گوشی های مدرن و گران قیمت با یکدیگر به رقابت های آزار دهنده می پردازند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.