پایگاه خبری تحلیلی قدس انلاین – سعید کوشافر: هفته گذشته دنیای خبر مملو بود از خواندنی هایی که هر روز بر روز تلکس خبرگزاریها مخابره میشد ، درجهان و خاورمیانه همچنان داعش وجنایاتش در صدر قرار داردو در داخل کشور نیز بازتابهای استیضاح وزیر دولت روحانی به چشم میاید. اما برای این هفته شما با دستی پر از اخبارمتنوع وخواندنی امدیم با ماباشید ...

از توهم بازگشت احمدی نژاد و قرعه استیضاح دومین وزیر تا تکذیب سه برابر شدن نرخ ارز و بازی جدید بابک زنجانی

***حاجتی که بازیگر مرد معروف از امام رضا گرفت
برای یک نوجوان مشهدی که آرزوهای دور و دراز دارد، چه جایی بهتر از حرم برای عقده‌گشایی. وقتی از همه جای ایران کرور کرور زائر راهی مشهد می‌شوند و از امام هشتم مراد و طلب می‌خواهند و بعد راضی و امیدوار راهی می‌شوند به شهر و دیارشان، پس چرا یک نوجوان مشهدی که سودای بازیگری دارد، راهی گوشه دنج حرم نشود و در میان آن‌همه راز و نیاز جاری در میان رواق‌ها و حیاط‌ها رو به حرم ننشیند و با این امام مهربان دو کلمه حرف نزند و خواسته‌اش را نگوید. در آن روزگار برای من همه چیز در رسیدن به عشق و اول و آخرم یعنی بازیگری خلاصه می‌شد.
رضا کیانیان نوشت: می‌خواستم مانند همه بازیگرانی که دوستشان داشتم، کاری جز بازی نکنم. بذر این عشق سودایی را فیلم‌هایی که در سینماهای مشهد می‌دیدم در جانم کاشته بود. تماشای آدم‌هایی که زندگی را آن‌طور که دوست داشتند می‌ساختند و به آن چیزی که می‌خواستند می‌رسیدند، برای هر نوجوانی حسرت‌‌برانگیز بود. همین که فیلم تمام می‌شد، همه نیاز بازیگری در جانم جمع می‌شد. مثل بغضی که در گلوگیر کرده باشد. پس راهی حرم می‌شدم. جانی که برای باز کردن گره جان و بغض گلو بهترین جای ممکن در مشهد است. می‌رفتم توی حرم و از ضامن آهو می‌خواستم که توجهی به حال من کرده و حاجت بازیگر شدن مرا نیز در میان این همه حاجت ریز و درشت که از سوی زائران بیان می‌شد، ادا بکند.
سال‌ها گذشت و در میان رفت‌وآمد به حرم و سینما، جاهای دیگری هم برای رفتن پیدا کردم. کتابخانه، سالن تئاتر. آرام آرام بازیگری برایم فقط لذت بازی نبود، چیز دیگری شد. آرزوی کار بازیگری، شده بود تمنای بازی در بازی که راست باشد. دروغ نباشد. حرفی باشد برای گفتن و رازی برای افشا. این تمنا معلوم بود با سینمای آن روزگار که فیلم‌سازان ایرانی روانه پرده سینماها می‌کردند، خیلی جور درنمی‌آمد. آرزوهایم ابعاد دیگری پیدا کرده بود. همین که پا به حرم می‌گذاشتم و مثل همه زائران رو‌به‌روی ضریح می‌نشستم از امام غریب می‌خواستم که شرایط را تغییر بدهد. شرایطی که در آن بازیگری چیزی باشد که من دوست داشتم.
از آن روزهای راز و نیاز در حرم سال‌ها می‌گذرد. نیازی به توضیح نیست که امام رضا(ع) هر دو خواسته من را برآورده کرده.
اکنون هم بازیگرم و هم در فیلم‌هایی بازی می‌کنم که دوستش دارم. اما رسیدن به این دو آرزوی بزرگ آیا باعث می‌شود که من دیگر به حرم نروم و در میان آن‌همه حاجت‌مند نشسته روبه‌روی حرم، ننشینم و راز و نیاز نکنم. اتفاقاً می‌روم. هر بار که راهم به مشهد و حرم می‌افتد راهی می‌شوم. بدون شک برای من که دو حاجت بزرگ در زندگی از این بزرگوار گرفته جای هیچ شبه‌ای نیست که همچنان سفره دل برایش باز کند. اما این سال‌ها که می‌روم حرم، به جای بیان آرزو، سؤال می‌کنم. سؤالاتی که در زندگی برای‌شان پاسخی یا پیدا نمی‌کنم یا اگر پاسخی هست قانع نمی‌شوم.
از امام رضا(ع) می‌پرسم که چگونه است که برای کار در یک اثر خوب هنری، باید از هزاران بی‌تخصص در هنر و متخصص در امور دیگر اجازه گرفت و برای هر آثاری نازل و یک بار مصرف، همه آماده صدور هزار مجوز و دستوراند؟ چطور است کار خوبی که به آن اعتقاد دارم یا اجازه ندارد، اجرا شود یا اگر هم اجرا شد، به هزار بهانه محدودش می‌کنند؟
هرگز نفهمیدم چرا سینماهای شهرم باید تعطیل بشوند و ما بچه‌های سینمایی تو چرا نباید در شهر تو بهترین نمایش فیلم‌ها داشته باشیم؟ چرا از وزارت فرهنگ و ارشاد، فقط ارشادش باقی مانده؟ چرا در شهر مشهد تئاتر ساخته نمی‌شود، تا ما بچه تئاتری‌ها بتوانیم بهترین نمایش‌ها را در شهر خودمان روی صحنه ببریم؟ چرا ما بچه‌های مشهد، نباید بهترین استودیوهای فیلمسازی را داشته باشیم؟ چرا برای فیلم ساختن باید برویم تهران؟ چرا مرکز هنرهای نمایشی، تو مشهد نیست. چرا بچه‌های تئاتر مشهد نباید بهترین استودیوهای فیلمسازی را داشته باشیم؟ چرا برای فیلم ساختن باید برویم تهران؟ چرا مرکز هنرهای نمایشی، تو مشهد نیست. چرا بچه‌های تئاتر مشهد باید غریبانه چشمشان به دست مرکز باشد؟ مگر اینجا مرکز نیست؟ چرا بهترین و زیباترین معماری‌های جهان در شهر من نیست؟ چرا بهترین مجسمه‌های دنیا در مشهد کار گذاشته نمی‌شود؟ چرا بهترین سمفونی‌های دنیا در مشهد اجرا نمی‌شود؟ چرا بهترین جشنواره‌های هنری دنیا تو شهر مشهد نیست؟ چرا مشهد در شأن غربت توست، نه ولایت تو.
سؤالاتم را که می‌پرسم. دلم که خالی می‌شود، از حرم بیرون می‌آیم. مثل نوجوانی امیدوار و راضی با امام خداحافظی می‌کنم. اما غریب ساکت و پذیرنده در دل دنیایی از حاجت و نیاز در دل شهر مرا به حل مشکلاتم امیدوار می‌کند. دروغ نیست. من خودم شاهدم. امام هشتم هیچ سؤالی را بی‌پاسخ نمی‌گذارد.
***تمرین برای حمله به ایران در عراق!
در حالی که گروه های کومله و دموکرات ضد ملت ایران در میان کردهای عراق جایگاهی ندارند و تنها برای پشتیبانی در پشت جبهه جنگ با داعش به کار گرفته می شوند، یکی از سردمداران آن ها در مصاحبه شیطنت آمیز بی بی سی، مدعی شده در پشت این جبهه برای جنگ با جمهوری اسلامی آماده می شوند!
***یک زن جوان آمریکایی در میان گروگان های داعش
مقام‌های ایالات متحده و اعضای خانواده یک زن جوان آمریکایی روز سه‌شنبه اعلام کردند که وی در میان افرادی است که توسط داعش در سوریه به گروگان گرفته شده است، اما به دلیل ملاحظات امنیتی از ذکر نام او خودداری کردند.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این خانم آمریکایی سال گذشته و در حالی که در چند گروه امدادی بشردوستانه در سوریه مشغول فعالیت بود، توسط پیکارجویان مسلح افراطی ربوده شد.
به گزارش صدای آمریکا(VOA)، این خانم جوان، یکی از دست کم سه گروگان شناخته‌شده آمریکایی است که در دستان داعش در سوریه گرفتار شده‌اند. یکی از آنها، جیمز فولی نام داشت، که ویدئوی قتل فجیع او توسط اعضای این گروه افراطی روز سه‌شنبه هفته گذشته (28 مرداد ماه) منتشر شد.
گروگان‌های دیگر آمریکایی، در اختیار گروه‌های دیگری هستند. یکی از آنها، به نام پیتر کورتیس، که در اختیار گروه جبهه النصره در سوریه بود، روز یکشنبه آزاد شد.
پس از انتشار ویدئوی قتل جیمز فولی، خبرنگار آمریکایی، به دست نیروهای داعش، دولت ایالات متحده اعلام کرد ارتش آن کشور در تابستان سال جاری دست به انجام یک عملیات سری نظامی برای آزادسازی گروگان‌های آمریکایی از دست گروه‌های افراطی در سوریه زده بود، اما با شکست مواجه شد.
اما پس از اعلام آزادی آقای کورتیس، گزارش‌ها از نقش قطر در رهایی او حکایت داشت. خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه در گزارشی از تلاش قطر برای کمک به آزادی چهار شهروند آمریکایی دیگر که در سوریه در اسارت گروه‌های مسلح مختلف قرار دارند، خبر داد.
این خبرگزاری از قول یک منبع آگاه در دوحه که نامی از او نبرد، نوشت: «مشخص شده است چهار آمریکایی دیگری که مفقود شده‌اند، کجا هستند و قطر برای آزادی آنها در تلاش است.»
***موج فراگیر اعتراض در اسرائیل پس از آتش‌بس
انتقادهای تند فعالان سیاسی رژیم اشغالگر قدس به توافق ضعیف با حماس و تن دادن سران این رژیم به آتش‌بس آغاز شده است.
روزنامه صهیونیستی جروزالم پست (Jpost) نوشت: از تمامی طیف های سیاسی اسرائیل، افرادی به مخالفت با آتش‌بس پذیرفته شده با حماس برخواسته اند. نیمی از اعضای کابینه اسرائیل و بسیاری از سیاسیونی که در ائتلاف با دولت هستند نیز با آتش‌بس مخالفت کرده اند.
براساس این گزارش، حییم یلین، رئیس شورای منطقه ای اشکول از اسرائیلی ها خواست به خانه های خود برنگردند چراکه "آتش‌بس واقعی صورت نگرفته است".
یوری آریل، وزیر مسکن رژیم صهیونیستی نیز با انتقاد از توافق صلح صورت گرفته، اظهار داشت: هر توافقی که شامل حذف تهدید موشکی علیه اسرائیلی ها و خلع سلاح باریکه غزه نباشد، حتی نیمی از خواسته های ما را هم تامین نمی کند. با این شرایط، چاره ای جز آغاز مجدد جنگ در آینده نزدیک نخواهیم داشت.
از سوی دیگر، دنی دانون، نماینده حزب لیکود در پارلمان اسرائیل گفته: توافق حاصل شده با حماس، ضعف اسرائیل محسوب می شود. هرچند حماس بهای سنگینی را پرداخت اما ما نتوانستیم آنها را شکست دهیم. در جنگ 50 روزه، 64 سرباز اسرائیل و 5 غیرنظامی کشته شدند و 82.000 نیروی ذخیره نیز فراخوانده شدند اما در پایان ما به چنین توافقی با فلسطینی ها رسیدیم.
***حمله «ارگان فتنه» به وزارت اطلاعات دولت روحانی
پایگاه اینترنتی "کلمه" وابسته به جریان فتنه، با حمله به وزارت اطلاعات دولت یازدهم، برگی دیگر از دشمنی و نفرت پراکنی علیه ملت، دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت و نوشت: «دولت [حجت‌الاسلام] حسن روحانی یک سال پس از آغاز کار خود هنوز نتوانسته بر مهمترین تشکیلات امنیتی کشور مسلط شود.»
این وب سایت متعلق به فتنه گران در گزارش خود مدعی شد: «وزارت اطلاعات دولت حسن روحانی به تهدید برخی فعالان مدنی و سیاسی و تلاش برای اعتراف‌گیری از آن‌ها مبادرت دارد.»
برخورد قاطع و قانونی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران با عناصر و بازمانده های جریان فتنه که "کلمه" آنان را فعالان مدنی و سیاسی می‌نامد، تریبون جریان فتنه را طوری برآشفته است که ضمن فراموشی جرائم خود، به مطالبه از قوه مجریه درباره ادعایی بی سند می‌پردازد.
این وب سایت که توسط اتاق فکر فتنه در خارج از کشور مدیریت می شود، در گزارش خود با لحنی طلبکارانه از دولت تدبیر و امید، خود را به جریان حامیان دولت متصل کرده و اقدام به بازخواست شخص رئیس جمهور می کند.
در ادامه طلبکاری وقیحانه ارگان جریان فتنه از دولت دکتر روحانی، آمده است: «به نظر می رسد که با وجود گذشت یک سال از استقرار دولت [حجت الاسلام] روحانی، هنوز وزیر اطلاعات وی نتوانسته بر مهمترین تشکیلات امنیتی کشور مسلط شود و رفتارهایی از مأموران این وزارتخانه دیده می شود که فراتر از خودسریهای شخصی و باندی است و نوع جدیدی از سرکوب تحت لوای دولت تدبیر و امید را تداعی می کند.»
***پیشنهاد حل پرونده هسته‌ای در سال 2031 !
"گروه بین‌المللی بحران" که یک اندیشکده متشکل از سیاست‌پیشگان غربی است، در تازه‌ترین گزارش خود درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 می‌گوید که دو طرف از سوابق گذشته درس نگرفته‌اند و به غلط تصور می‌کنند که استیصال و نیاز شدید به رسیدن به توافق، کف خواسته‌های طرف مقابل را پایین می‌آورد و وادارش می‌کند که محدودیت‌های سیاست داخلی خود را نادیده بگیرد.
این گزارش هشدار می‌دهد که نتیجه چنین تصوری می‌تواند بازی دیپلماتیک خطرناکی باشد که نتیجه‌ای جز شکست ندارد.
بر پایه این گزارش، توصیه گروه بین‌المللی بحران این است که ایران و کشورهای 1+5 برای درک دغدغه‌های سیاسی طرف مقابل -که به اختلاف نظر در مسائل فنی منجر می‌شود- تلاش کنند.
گروه بین‌المللی بحران در گزارش تازه خود، خواسته‌های ایران در مذاکرات هسته‌ای را شامل «ادامه برنامه غنی‌سازی در سطحی قابل توجه»، «تحقیقات علمی در این زمینه» و «لغو قابل ملاحظه تحریم‌ها» می‌داند.
در مقابل، کشورهای 1+5 نیز می‌خواهند سد محکمی بین برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران و توانایی‌های بالقوه نظامی کشیده شود؛ نظارتی دقیق بر برنامه هسته‌ای ایران انجام گیرد و اعتماد بین دوطرف تقویت شود.
به گزارش بی بی سی (BBC)، گروه بین‌المللی بحران در همین راستا به ایران توصیه می‌کند که برنامه غنی‌سازی صنعتی را به تعویق بیندازد و محدودیت‌های بیشتری را بر شمار سانتریفیوژهایش بپذیرد. در مقابل، کشورهای 1+5 نیز باید توسعه کیفی توان غنی‌سازی ایران را بپذیرند.
بخش دیگری از گزارش یادشده می‌گوید ایران باید متعهد شود که تنها از سوخت تأمین شده از طرف روسیه برای نیروگاه بوشهر استفاده کند و در عین حال روسیه نیز تضمین‌های قویتری درباره تأمین سوخت و همکاری هسته‌ای به ایران بدهد.
در پایان این گزارش، گروه بین‌المللی بحران پیشنهاد می‌کند که بر یک برنامه عمل مرحله‌ای توافق شود که مطابق آن تا سال 2031 و در سه مرحله مختلف، همه دغدغه‌های دو طرف برطرف شود.
***دخالت آمریکا در پرونده شکایت از "اتحاد علیه ایران هسته ای"
سال گذشته ویکتور رستیس، بازرگان یونانی و صاحب شرکت کشتیرانی، از این گروه که در نیویورک مستقر است، به خاطر افترا شکایت کرد. این گروه که مشاورانش از مقام های پیشین آمریکا، اروپا و اسرائیل اند، ویکتور رستیس را متهم کرده بود که با حمل صادرات نفت از ایران تحریم ها را نقض کرده است.
در اوایل سال 2014 وکیلان دولت آمریکا با ابراز علاقه به این شکایت، هشدار دادند که افشای اطلاعات مربوط به این گروه می تواند عملیات اجرای قوانین را به خطر اندازد.
به گزارش صدای آمریکا(VOA)، دخالت دولت در پرونده های خصوصی شهروندان امری نادر است و استفاده دولت از قانون اسرار دولتی برای جلوگیری از این مورد، اقدامی بی نهایت نامعمول به شمار می رود.
به گزارش رویترز، مورد دیگری که دولت آمریکا را به استفاده از این امتیاز واداشت، شکایتی بود که در پی افشاگری های ادوارد اسنودن برای روزنامه نگاران، علیه سازمان امنیت ملی آمریکا صورت گرفت.
به گزارش رویترز، سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا از ابراز نظر در این باره خودداری کرد و نمایندگان گروه اتحاد علیه ایران هسته ای نیز برای ابراز نظر در دسترس نبودند.
ابی لوول، وکیل ریتیس، نیز از ابراز نظر خودداری کرد اما اشاره کرد که دولت برای استفاده از قانون اسرار دولتی باید ابتدا ماهیت واقعی رابطه خود را با گروه "اتحاد علیه ایران هسته ای" توضیح دهد.
***تمدید معافیت «یوتل‌ست» و «اینتل‌ست» از تحریم ایران
روزنامه امریکایی "وال استریت ژورنال" (WSJ) امروز -پنجشنبه ششم شهریور- گزارش داد: «دولت ایالات متحده به دو شرکت ارتباطات ماهوارای اروپایی «یوتل‌ست» و «اینتل‌ست» شش ماه دیگر فرصت داد تا بتوانند ضرری را که در تجارت با ایران -به دلیل منع قانونی ارسال برنامه‌های رسانه‌های ایرانی- متحمل شده بودند، ترمیم کنند.»
این منبع خاطرنشان کرد: «در پی إعمال تحریم امریکا و اروپا در سال 2012 میلادی بر روی همکاری با سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، این دو شرکت فرانسوی و لوکزامبورگی مجبور شدند هر نوع همکاری خود با این نهاد ایرانی را رها کنند.»
وال استریت ژورنال در ادامه نوشت: «شرکت‌های رقیب روسی و خاورمیانه‌ای به سرعت جای خالی یوتل‌ست و اینتل‌ست را پر کردند. اکنون مسؤولان این دو شرکت می گویند که میزان جبران خسارات مالی -که در پی توقف همکاری‌ها با ایران متوجه آن‌ها شده- در این مدت "ناچیز" بوده و هنوز به میزان پیش از إعمال تحریم‌ها بازنگشته است. به همین دلیل "جان کری" وزیر خارجه امریکا مجوز تمدید لغو تحریم را در ماه اوت سال جاری صادر کرد.»
***درخواست وزارت خارجه آمریکا از مسلمانان درباره داعش
ماه هاست گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه جولان می دهد و با حمایت همه جانبه کشورهای غربی – عربی به جایی رسیده است که در حال حاضر توانسته بخش های زیادی از این دو کشور را اشغال کند و برای خود تشکیل حکومت بدهد.

اما در حال حاضر کنترل داعش از دست اربابانش خارج شده است و این گروه تروریستی با خروج از سوریه و حمله به عراق، به خطری برای کشورهای اروپایی و آمریکا تبدیل شده و موجب گردیده فشار افکار عمومی به سران غرب به خصوص بعد از قتل فجیع خبرنگار آمریکایی به دست یک بریتانیایی عضو داعش، افزایش یابد و آنها را مجبور کند راهی برای مقابله با این تروریست ها که حالا به یک گروه چند ملیتی تبدیل شده اند، پیدا کنند.
نکته جالب توجه در شرایط کنونی، سخنان آلن ایر، سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا، در مصاحبه با صدای آمریکا(VOA)، ارگان رسمی این نهاد آمریکایی است. وی با تاکید بر اینکه اقدامات داعش هیچ ارتباطی با اسلام ندارد و اساساً اکثر قربانیان وحشیگری های داعش پیروان اسلام هستند، از مسلمانان خواست تا علیه این گروه تروریستی متحد شده و مبارزه کنند.
این در حالی که رسانه های غربی و به خصوص آمریکایی ها، هر روز با انعکاس جنایات داعش و تاکید بر نام جدید این گروه، تمام تلاش خود را می کنند تا وحشیگری های داعش را به اسلام نسبت داده و در همین راستا، صرفا ایزدی ها و گاهی اوقات مسیحیان را قربانی داعش جلوه می دهند و از کشتار بی رحمانه این دست پرورده غرب علیه مسلمانان چندان خبری مخابره نمی کنند و اگر هم خبری منتشر کنند در جهت تامین مقاصد غرب در اختلاف افکنی میان شیعه و سنی است.
***تحویل یک زن ایرانی متهم به قتل به مرزبانی ایران
وب سایت "دویچه وله" از تحویل یک زن ایرانی متهم به قتل در افغانستان به مقامات ایرانی خبر داد.
دویچه وله می نویسد: «وزارت کشور افغانستان می‌گوید که یک زن ایرانی متهم به قتل را دستگیر کرده و تحویل مقامات ایرانی داده است. این شهروند ایران که در ایالت هرات افغانستان اقامت داشت، به مرزبانی ایران تحویل شده است.»
درادامه خبر به نقل از وب سایت رسمی وزارت امور داخله افغانستان آمده است: «پلیس اینترپل این وزارتخانه یک شهروند ایران با نام ثریا قیامی را در ولایت هرات بازداشت کرده است. خانم قیامی از سوی پلیس بین‌المللی ایران متهم به قتل است و بر اساس درخواست ایران به مرزبانی این کشور در اسلام قلعه تحویل داده شده است.»
همچنین افزوده شده: «به گفته سید افندی‌، رئیس اینترپل افغانستان، پس از موافقت مراجع قضایی افغانستان با تحویل این شهروند ایرانی به کشور متبوع‌اش و با در نظر گرفتن همکاری متقابل کشورهای عضو سازمان اینترپل این تصمیم اتخاذ شده است.»
در خاتمه نیز تصریح شده است: «ایران و افغانستان از سال 1358 موافقت نامه تبادل مجرمین را به امضا رسانده اند. بر اساس گزارش وزارت کشور افغانستان، جمهوری اسلامی تاکنون 9 متهم افغان را که پس از ارتکاب جرم به این کشور گریخته بودند، بازداشت و به پلیس افغانستان تحویل داده است.»
***ماجرای کودک سه ساله ای که منافقین آتش زدند
وب سایت "رجویسم" متعلق به اعضای جدا شده از گروهک تروریستی منافقین در گزارشی دردناک از آتش زدن دختری سه ساله توسط منافقین پرده برداشت.
این واقعه دردناک توسط مادر دختر اینگونه بیان شده است:
"فاطمه سه سال داشت و در خواب بود که آتش گرفت. منافقین به قصد ترور پدر و مادر فاطمه محل سکونت آنها را به آتش کشیده بودند. مادرش، زهرا عطارزاده، از فاطمه می گوید و آن روز:
فاطمه متولد 23 تیر 57 فرزند اولمان بود. همسرم در زمان انقلاب بسیار فعال بود. آذر 56 در زمان دانشجویی زندانی شدند و با نزدیک شدن پیروزی انقلاب، در دوم آبان 57 آزاد شدند.
بعد از انقلاب و در زمان جنگ هم این فعالیت ها ادامه داشت. ما سال 57 هم، در جهاد سازندگی فعالیت فرهنگی داشتیم. هر دو دبیر بودیم و در تهران تدریس می کردیم. به توصیه پدر همسرم که در اداره آموزش و پرورش سمتی داشتند به ماهشهر رفتیم، چون ظاهرا آنجا بیشتر به کار فرهنگی و مذهبی و نیرو نیاز داشت. شهریور 59 جنگ شد و مهرماه مدارس باز نشد و ما وارد جهاد سازندگی شدیم و آنجا شروع به فعالیت های فرهنگی کردیم.
همسرم دو واحد ارتباط جمعی تأسیس کرده بودند. کارهای رادیو محلی رادیو محلی را انجام می دادند. ایشان طرح دادند که دو واحد در ماهشهر صنعتی و قدیم تأسیس شد که به آنجا مراجعه می کردند و سرودها و برنامه هایی تهیه می شد که تنظیم و اجرایش بر عهده خودمان بود.
همسرم چون نیروی فعالی بود منافقین ایشان را زیر نظر داشتند و ما هم این را می دانستیم. یک شب در واحد ارتباط جمعی بودیم. آمدند و از روزنه کلید واحد چراغ قوه انداختند داخل که من بیدار شدم و با شنیدن صدا رفتند. یکی دو شب بود که به خاطر فاطمه می رفتیم در کانتینر می خوابیدیم چون هوا گرم بود و او نمی توانست بخوابد و ما برای خنک کردن خانه هم امکاناتی نداشتیم.
آن شب هم در کانتینر خوابیدیم چون هوا گرم بود ،صبح رفتیم خانه نماز بخوانیم. دوستی که با ما همکاری داشت برای نماز آمد و گفت از کنار کانتینر شعله های آتش بلند می شود. گفتم نگران نباش و هول نکن. که رفت، آمد. گفت که خود کانتینر است. به سرعت رفتیم آنجا. همسرم هرچه تلاش کرد نتوانست برود تو. ظاهرا شیشه را شکسته بودند و رفته بودند داخل.
ما با استخاره رفته بودیم ماهشهر و این آیه آمده بود که "خدا از مؤمنین جانشان را می خرد و بهشت را به آنها می دهد." این صحنه را که دیدم یاد این آیه افتادم و گفتم که پس جان، این بود؛ فرزند آدم از جان آدم عزیز تر است. یاد حضرت ابراهیم افتادم. خدا می دانست که ما نه ابراهیم هستیم و نه اسماعیل. گفت بیایید اینجا که بهشت است. نسیم داشت برگهای درختان را تکان می داد و با خود گفتم نگاه کن در حرکت کلی آفرینش هیچ تغییری ایجاد نشده و این تقدیر فاطمه بود.
آتش که خاموش شد، بدن سوختۀ دخترم، شقایق زندگی ام را دیدم. پارچۀ سفیدی روی بدن سوخته اش انداختند. اما از شدت حرارت استخوانهایش پارچه آتش گرفت و از بین رفت. پارچۀ دیگری انداختند. پزشک قانونی آمد و نوشت: «جسدی زغال شده به اندازۀ تقریبی هشتاد سانتی متر مشخص گردید و با یک ملحفۀ سفید پوشانده شده است. استخوانهای جمجمه سوخته شده، فقط بخشی از ساق پا و نیم تنه بالا مشخص است و در قسمت ها دیگر بدن به علّت شدّت سوختگی قابل تشخیص نیست. خانمی گفت:"من همان اولِ آتش سوزی متوجه صدایی شدم که فریاد می زد و با مشت به کانتینر می زد. هیچ کاری نمی توانستم، بکنم فقط همسایه ها را خبر کردم."
منافقینی که این کار را انجام دادند خیلی زود در جریان درگیری دستگیر شدند. گفتند آن شب که چراغ انداخته بودند توی خانه ترسیده اند این کار را انجام دهند. چند شب بعد اما رفته بودند در کانتینر و همه جا را بنزین ریخته بودند و بعد کوکتل مولتوف پرتاب کردند، اما می گفتند که ما بچه را ندیدیم.
***رو کردن قرارداد روحانی با وزارت ارتباطات
رییس جمهور همزمان با اعطای پروانه و مجوز نسل‌های سوم و بالاتر ارتباطی به اپراتورهای کشور، قراردادش با وزارت ارتباطات را رو کرد.
نسل سوم و چهارم ارتباطی که با نام‌های 3G و LTE در دنیا شناخته می‌شود، با اعطای پروانه و مجوز اولیه به اپراتورهای ایرانسل و همراه اول رسما وارد کشور شد.
ایرانسل سیزدهم مرداد ماه سال جاری موفق به اخذ مجوز پایلوت برای ارائه خدمات نسل سوم شد و در حالیکه طبق اظهار نظرهای رسمی مقامات دولتی انتظار می‌رفت تنها این اپراتور پروانه رسمی فعالیتش در این نسل را همزمان با هفته دولت دریافت کند اما همراه اول هم از رقابت جا نماند و مجوز اولیه راه‌اندازی این خدمات را گرفت.
موافقت با اعطای مجوز ارائه خدمات در این نسل برای همراه اول از دقیقه 90 هم گذشت و نهایتا مسئولان رگولاتوری در وقت‌های تلف شده به آن رسیدگی کردند زیرا در دعوتنامه پیامکی وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات تنها به اعطای مجوز ارتقای پروانه شرکت خدماتی ایرانسل اشاره شده بود.

 با این حال در مراسمی که مدیران اپراتورها، معاونان وزیر ارتباطات و شخص وزیر حضور داشتند، کلیپی از صحبت‌های رییس جمهور کشور پخش شد که در نهایت تشویق حضار را به همراه داشت.
حسن روحانی در این کلیپ ضبط شده گفت: قرارداد ما با این وزارتخانه این است که هر چه سریع‌تر به نسل‌های سوم و چهارم ارتباطی برسیم و پهنای باند نه تنها برای منازل و تجارتخانه‌ها بلکه برای موبایلی که در دست مردم است نیز فراهم شود.
وی عنوان کرد: این کار باید با حضور تمامی شرکت‌های بخش خصوصی انجام گیرد.
*** دومین وزیری که استیضاح می شود!
"روح الله زم" فعال سیاسی و کارشناس شبکه ضدانقلاب "رها" به بررسی جلسه استیضاح وزیر علوم پرداخت و از برگزاری استیضاح هایی برای وزرای دولت آقای روحانی خبر داد.
وی با اشاره به جلسه استیضاح وزیر علوم گفت: «بعد از استیضاح مهاجرانی، این جلسه استیضاح از قوی ترین جلسات در مجلس شورای اسلامی بود. به عبارت دیگر تمامی ادله استیضاح کنندگان مستدل و به همراه اسناد و مدارک بود.»
کارشناس شبکه افزود: «همچنین دفاعیات وزیرعلوم هم خیلی خوب بود. ادب و نجابت ایشان در مقابل نمایندگان مجلس قابل توجه بود و روی هم رفته جلسه استیضاح با محوریت اخلاق و ادب سپری شد.»
این فعال ضدانقلاب خاطر نشان ساخت: «متاسفانه آقای روحانی برای دفاع از وزیر خودش در مجلس حاضر نشد و پشت وزیر را خالی نمود.»
روح الله زم در خاتمه تصریح کرد: «این آخرین استیضاح وزرای دولت روحانی نخواهد بود و نمایندگان مجلس تا برگزاری انتخابات مجلس حداقل 3 وزیر را استیضاح خواهند کرد و نوبت دوم استیضاح آقای جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد است.»
***واکنش موسوی لاری نسبت به اقدامات برخی وزرا
موسوی لاری معتقد است هنوز برای حفظ اعتماد مردم به دولت دیر نشده است.
او می‌گوید: دولتمردان روحانی این روزها یا بسیار مفید عمل می‌کنند یا دچار نوعی انفعال در برابر فشارهای بیرونی شده‌اند.
عضو کابینه خاتمی نقدهای جدی به برخی وزرا دارد: برخی همکاران دولت خوب عمل کردند برخی هم فضا را اشتباه گرفتند. اعتدال را به معنای وادادگی فهمیدند. به معنای باری به هر جهت حرکت کردن. به معنای هم این و هم آن. آنها باج دادن را به معنای اعتدال تلقی کردند، این اعتدال نیست این وادادگی است. همه‌چیز برای خود خواستن است. این در حقیقت فاصله گرفتن از آرمان‌های دولت است. اعتدال، آرمان‌های دولت را با روش خوب دنبال کردن است نه اینکه آرمان‌ها را فدای بده بستان‌ها و نوعی وادادگی و امثال اینها بکنند.
لاری درباره جلسات مشترک رییس‌جمهور با اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتقد است یکی از علل برگزاری این جلسات یک نوع ژست سیاسی نیز به شمار می‌آید: آقای روحانی به عنوان رییس دولت نیاز دارد بفهمد دیدگاه این دو جناح چیست و موثر هم هست.
***روحانی در کارنامه خود سخنرانی تیر 78 را دارد
غلامعلی حدادعادل مشاور عالی مقام معظم رهبری و رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فتنه سال 88 آغازی برای تحولاتی در عرصه سیاسی ایران بود که هنوز هم ادامه دارد، اظهار داشت: بسیاری از مسائل امروز ایران یا ادامه فتنه 88 است و یا ادامه واکنش‌ها در مقابله با این فتنه است.
وی با تاکید بر اینکه در فتنه سال 88 کاملاً آشکار بود که عده‌ای در تقابل با اصل نظام بودند، تصریح کرد: اگر دعوای انتخاباتی بود که باید در همان زمان تمام می‌شد اما بعد از انتخابات عده‌ای تهمت تقلب را مطرح کردند و به رهبری فشار آوردند که انتخابات را باطل کنند اما ایشان بر قانون تاکید کردند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در بخشی از سخنان خود به فراز و نشیب‌های جریان اصولگرایی اشاره کرد و گفت: اوج اصولگرایی در پایان دولت خاتمی و قبل از آمدن دولت احمدی‌نژاد بود و بدترین حالت آن نیز در انتخابات سال 92 بود که دلیل آن تفرقه بین جریان‌های اصولگرایی و رفتارهای دولت قبل بود.
حدادعادل با بیان اینکه ما آقای روحانی را نماینده اصلاح‌طلبان نمی‌دانیم، یادآور شد: معتقد نیستیم که آقای روحانی نماد اصلاح‌طلبی در ایران است به این دلیل که سابقه آقای روحانی نشان می‌دهد وی نه دست راست آقای خاتمی بوده و نه بنیانگذار مشارکت یا عضو مجاهدین.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بالاخره وی در کارنامه خود نمره‌ای مثل سخنرانی 23 تیرماه سال 78 را دارد، گفت: وی با این گذشته نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبی باشد اما اصلاح‌طلبان بر سر سفره اعتدالی که پهن کرده بود نشستند.
***تکذیب سه برابر شدن نرخ ارز از سوی دفتر ریاست جمهوری
طاهره قیومی، رئیس مرکز اطلاع‌ رسانی دفتر رئیس‌ جمهور خبر منتشر شده مبنی بر دو و یا سه برابر شدن نرخ ارز را تکذیب کرد.
طاهره قیومی رئیس مرکز اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور با تکذیب خبر نگرانی از دو و یا سه برابر شدن نرخ ارز به نقل از آوایی معاون وزیر صنعت اظهار داشت: در سفر اخیر رئیس کل بانک مرکزی به استان لرستان چنین موضوعی به هیچ عنوان در هیچ جلسه‌ای به نقل از معاون وزیر صنعت بیان نشده است.
وی افزود: این خبر صحیح نیست و لذا از همه همکاران رسانه‌ای پرتلاش در همه استان‌ها تقاضا داریم در انعکاس چنین اخباری دقت را فدای سرعت نکنند و در انتشار اخبار توجه کافی به مطالب بیان شده در جلسه را داشته باشند.
رئیس مرکز اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: قیمت ارز از ثبات و شرایط خوبی برخوردار بوده و انتشار چنین اخباری کمکی به ثبات بوجود آمده در بازار ارز نخواهد کرد.
***عکسی نامتعارف بر روی یک گذرنامه
عکس گذرنامه یک کودک فلسطینی، احساسات فعالان شبکه های ارتباط اجتماعی را برانگیخته است.
کاربران شبکه های ارتباط اجتماعی عکس گذرنامه ای یک کودک فلسطینی به نام "عامر الرقب" را که با ماسک تنفسی و با صورتی پر از زخم در بیهوشی به سر می برد، بارها به اشتراک گذاشتند.
این عکس واکنش فعالان اینترنتی را در پی داشته و احساس همدردی آنان را برانگیخته است. ظاهرا خانواده الرقب، عکس دیگری از کودک خود نداشتند و ناگزیر شدند با همین وضعیت از وی عکسی برای گذرنامه تهیه کنند.


از این تصویر چنین برمی آید که این گذرنامه به تازگی (در 11 اوت جاری) صادر شده است تا کودک فلسطینی که بر اثر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه مصدوم شده بود، برای درمان به خارج اعزام شود.
***آخرین درخواست دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف
لیلا هدایت در گوگل پلاس نوشت:
"شهید علی بلورچی" رتبه ی 5 کنکور و دانشجوی رشته ی الکترونیک دانشگاه صنعتی شریف و شاگرد آیت الله حق شناس...
جوانی که وقتی شهید شد 21 سال بیشتر نداشت...

بسمه تعالی
" بیایید روزی که در آن روز بر دهان مهر زده شود و تک تک اعضا بدن خود به سخن آیند و اعمالی که انجام داده اند بازگو کنند.
باید مراقب اعضا و جوارح بود که خطا نکنند نکیرین می آیند و از تک تک سوال می کنند که ای دست! آیا به مسلمین کمک کرده ای؟
ای گوش! آیا به احکام خدا و آیات او گوش داده ای و ای زبان! آیا مسلمین را نصیحت کرده ای!
یادگیری علوم اسلامی در اولویت است نسبت به علوم غیره، یعنی باید حداقل به همان میزانی که وقت برای آن علوم می گذاریم، برای علوم اسلامی نیز بگذاریم که رسول خدا صلی الله علیه و آله از ما سوال می کنند که آیا مسولیت خود را در قبال آموزش و یادگیری دین انجام دادید؟
اعضا و جوارح، امانات الهی هستند و خداوند از آن ها سوال می کند که با امانت من چه کردید؟ باید بنده بود و اعضا و جوارح را در خدمت او به کار برد، نه اینکه آزاد بمانند. ذکر خدا باید گفت تا قلب متوجه باشد، زیرا قلب مانند چشم بسیار حساس است و باید دائم مراقب بود."

***غارت مقبره اسکندر مقدونی
‌ باستان‌شناسان چندی پیش در منطقه مقدونیه در شمال یونان مقبر‌ه‌ای تاریخی کشف کردند که گمان می‌رود اعضای خانواده اسکندر مقدونی، یا حتی خود او در آن دفن شده‌اند.
باستان شناسان تا اتاق پشتی مقبره پیش رفتند و در آنجا با یک دیوار مرمرین بزرگ مواجه شدند که البته بخشی از آن تخریب شده و این آثار و نشانه‌ها حاکی از غارت این مقبره در سال‌های دور دارد.
قدمت این مقبره به سده چهارم قبل از میلاد بازمی‌گردد که همزمان با اواخر دوران حکومت اسکندر مقدونی است و در شهر باستانی آمفی پلیس در 65 مایلی تسالونیکی - دومین شهر بزرگ یونان - واقع شده است.
در مقبره کشف شده دو مجسمه شیر باستانی که هر کدام بیش از 1.5 تن وزن دارند توسط باستان شناسان یونانی کشف شده است.
شهر کوچک آمفی‌ پلیس در زمان اسکندر یکی از مهترین پایگاه‌های ارتش او و از شهرهای مهم سرزمین مقدونیه بود.
***گلایه حامد زمانی از رسانه شایعه پرداز
نمایشگاه رسانه های دیجیتال میزبان خواننده کشورمان حامد زمانی و کنسرت او بود.
وی در حاشیه اجرای این کنسرت در نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب، از انتشار برخی شایعات بی اساس در یک سایت داخلی ابراز گلایه کرد.
حامد زمانی با ابراز ناراحتی از انتشار شایعه های ناجوانمردانه از سوی یک رسانه داخلی گفت: اگر رسانه های غربی چنین شایعاتی بسازند طبیعی است و گلایه ای نیست اما تعجب از برخی ها در داخل است.

 ظاهرا اشاره زمانی به شایعه هایی است که درباره دریافت مبالغ کلان برای برگزاری کنسرت های درخواستی از سوی این خواننده ، یا سوار شدن بر ماشین لوکس و ... است که برخی افراد مغرض به آنها دامن می زنند.
وی افزود: کمترین انتظار از دوستان رسانه ای در جبهه فرهنگی انقلاب این است که آنها وارد شده و از من حمایت کنند و به این شایعات جواب دهند.
گزینه های روی میز، می کشیم برای روز جهانی قدس، گله از گرگ، لبیک، آخرین قدم در پاسداشت جانبازان، فردو، ما تا آخر ایستاده ایم، راز روشن و مرگ بر آمریکا، بخشی از ترانه های وی است.
*** وقتی بی حیا بودن، کلاس می شود!
وبلاگ روزهای مادرانه، که گاه‌نوشت‌های یک زن از تجربه‌ها و بایدها و نبایدهای تربیت فرزند است، نوشت:2-3 ماه است آب بازی تعطیل شده. حالا نه این که قبلاً هم شیلنگ را باز می‌کردیم و می‌گذاشتیم به امان خدا! ولی همان حمام نیم ساعته بچه‌ها هم شده 5 دقیقه. خودم تند و تند می‌شویم‌شان و می‌آورم‌شان بیرون. نرگس خواهش می‌کند که یک بار برویم آب‌بازی. می‌گویم «توی حموم نه، آب کمه، بعد یک روز آب قطع می‌شود».
می‌رویم خانه فلانی، فلانی شیر آبش مثل دریچه سد باز است که 3 تا استکان بشوید. نرگس می‌گوید «ما که آب بازی نکردیم، چرا آب‌مون قطع شد؟ چرا آب فلانی که این همه شیر آب بازه، قطع نمی‌شه پس؟» من نمی‌دانم چه بگویم.
رفته‌ایم پاساژ نزدیک خانه، از خانم مغازه‌داری سوال می‌پرسم، وقتی می‌آییم بیرون، نرگس می‌گوید: «خانومه چه خوشگل بود!» دوباره برمی‌گردم و نگاهش می‌کنم، موهایش ترکیب خوش‌رنگی از قرمز و مسی است، بافته و انداخته روی شانه‌اش، با شال و مانتوی خردلی و سبز و قرمز، خدایی‌اش ترکیب جذابی درست کرده. دلم می‌خواهد به نرگس بگویم که زیباست، ولی اینکه زیبایی‌ات را بریزی کف پاساژ، زیبا نیست. دلم می‌خواهد بداند که «عفاف» از همه این بافته‌ها و رنگ‌وارنگ‌ها قشنگ‌تر است، ولی بلد نیستم، نمی‌دانم چه بگویم.
دارند تعریف می‌کنند که عادت ندارند یک لباس را مدت زیادی بپوشند، دل‌شان را می‌زند. باید تند و تند عوضش کنند، یکی می‌گوید اصلاً از این یک قرون دوزار کردن‌ها بدم میاد، زن باید خرج کنه دیگه، نرگس نیست، رفته بازی. ولی فکر می‌کنم اگر بود، اگر می‌شنید، اگر می‌پرسید، چه باید می‌گفتم؟ چطور باید بهش می‌فهماندم که قناعت ارزش است، نه ولخرجی. خرج کردن بی‌حساب، لارج بودن نیست، قناعت هم گدابازی نیست. خوب شد نیست، چون من نمی‌دانم چه بگویم.
سخت است، در دوره و زمانه‌ای که جای ارزش‌ها و ضدارزش‌ها عوض شده، توضیح دادن ارزش‌های «حقیقی» برای بچه‌ها خیلی سخت است، وقتی بی‌حیایی، خوشگلی است؛ اسراف، دست و دل‌بازی؛ ولخرجی، باکلاسی؛ چطوری باید برای بچه حیا را، قناعت را، صرفه‌جویی را، توضیح داد؟ من نمی‌دانم چه بگویم.
***افتضاح انگلیسی؛ خیانت دو رقمی به شریک زندگی!
روزنامه "دیلی‌میل" (DailyMail) در گزارشی از شرایط اسف‌بار زندگی خصوصی زوج‌های انگلیسی نوشت:
««بر پایه نتایج یک پژوهش که در سال 2014 انجام گرفته، بیشتر زوج‌های انگلیسی از زندگی جنسی خود راضی نیستند و یک‌چهارمشان دست‌کم یک بار به شریک زندگی خود خیانت کرده‌اند.
در این تحقیق، درصد مردانی که پذیرفته‌اند به شریک جنسی‌شان خیانت کرده‌اند کمی بیشتر از زنان -26درصد به 22درصد- بوده است و تنها یک‌سوم شرکت‌کنندگان گفته‌اند که بعد از خیانت، رابطه قابل ترمیم و بازگشت است.
فقط یک‌پنجم انگلیسی‌هایی که به شریک زندگیشان خیانت کرده‌اند، بی‌وفایی خود را به «وسوسه» نسبت داده‌اند.
تأسف‌بارتر آنکه تعداد قابل توجهی از آنان با صراحت گفته‌اند که در زندگی‌شان بیشتر از 10 شریک جنسی را تجربه نموده‌اند! برخی از آن‌ها هم که از میانگین سنی بالاتری برخوردارند، به هم‌خوابگی با بیش از 20 نفر اقرار کرده‌اند!
بر اساس یافته‌های این تحقیق، با وجود گسترش رسانه‌ها، مجلات و اینترنت، هنوز بسیاری از شهروندان انگلیسی نمی‌دانند که برای صحبت درباره مشکلات خانوادگی و جنسی‌شان باید به کجا مراجعه و با چه کسانی صحبت کنند.»»
***شبکه های مسیحی و ترویج بی بند و باری
برخی از آزادی های بی حد و حصر و بی بند و باری های جنسی و اخلاقی که در میان برخی از جوامع و شبکه های تند روی مسیحی مشاهده می شود در حالی است که کتاب مقدس مسیحیان به شدت به مساله حجاب و حیا و عفت برای تمامی انسانها و به ویژه زنان تاکید ورزیده و همه انسانها را به رعایت اصول اخلاقی دعوت می کنند.
آیا به راستی این دسته از مسیحیان این قسمت از انجیل متی را خوانده اند که حضرت عیسی می فرمایند:
« شنیده اید که به اولین گفته شده زنا مکن؛ لیکن من به شما می گویم هر کس به زنی نظر شهوت اندازد همان دم در دل خود با او زنا کرده است» (متی، 5: 27)
سخنان بسیار دیگری نیز در این زمینه در کتاب مقدس مسیحیان مورد اشاره قرار گرفته است از جمله:
• هر زنی که سر نپوشیده دعا یا نبوت کند سر خود را بی حرمت کرده… اگر زنی سر خود را نمی پوشاندپس اصلا موهای خود را بچیند و اگر برای زن شرم آور است که موهایش را بچیند یا بتراشد پس باید سر خود را بپوشاند. مرد نباید سر خود را بپوشاند زیرا او صورت و جلال خداست، اما زن جلال مرد است.(اول قرنتیان ، 5:11)
• زنان باید در کلیسا خاموش بمانند. آنان مجاز به سخن گفتن نیستند، بلکه باید چنانکه شریعت می‌گوید، مطیع باشند.35اگر دربارۀ مطلبی سؤالی دارند، از شوهر خود در خانه بپرسند؛ زیرا زنان را حرف زدن در کلیسا قبیح است .(اول قرنتیان 14: 34- 35)
متاسفانه یکی از شیوه های مسیحیت تبشیری در جلب و جذب جوانان به سمت مسیحیت استفاده از شیوع بی بند و باری های جنسی و اخلاقی و رابطه های آزاد جنسی است که به شدت مورد تبلیغ قرار می گیرد.
در حقیقت دست اندر کاران این شبکه سعی دارند با بهره گیری از این مسایل و مشروع دانستن این اعمال در مسیحیت جوانان را به سمت مسیحیت جذب نمایند و این در حالی است که همان طور که اشاره شد کتاب مقدس مسیحیان نیز حجاب و حیا و عفت را برای انسان ها مورد توجه قرار داده است.
***پیوستن زنان مالزیایی به جهاد نکاح داعش
مقامات ارشد سازمان اطلاعاتی مالزی از پیوستن تعدادی از زنان مالزیایی به تروریستهای داعش تحت عنوان جهاد نکاح خبر دادند.
به گفته مقامات، این زنان مالزیایی بین 30 تا 40 سال سن داشته و طی چند ماه گذشته با هدف پیوستن به گروه تروریستی داعش به خاورمیانه سفر کرده‌اند.
مقامات اطلاعاتی مالزی بر این باورند تاکنون نزدیک به 50 مالزیایی برای حضور در میان تروریستهای داعش به خاورمیانه سفر کرده و سه تن از آنان در درگیری با نیروهای بشار اسد کشته شده‌اند.
***بازی جدید بابک زنجانی برای نپرداختن بدهی اش
فردی که ادعا کرده بود قصد پرداخت بدهی بابک زنجانی را دارد با هماهنگی شخص او و به منظور انحراف در پرونده این پیشنهاد را داده بود.
امیرعباس سلطانی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اتفاق خاصی در پرونده زنجانی نیفتاده و با هیچ پیشرفتی در این مورد مواجه نبوده‌ایم.
نماینده مردم بروجن در مجلس با بیان اینکه زنجانی با خیال راحت همه را به بازی گرفته است، گفت: 90 درصد اموال این آقا در ترکیه، تاجیکستان و سایر کشورهاست و جایش امن است. تنها چند درصد اموال زنجانی در ایران است که متاسفانه هرکدام چندین صاحب دارد و بلاتکلیف است.
سلطانی تصریح کرد: در این میان، تنها دولت و ملت هستند که به خاطر عدم دریافت پول خود ضرر می‌کنند.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه زنجانی هر روز یک بازی جدید در می‌آورد، گفت: سه هفته پیش فردی ادعا کرد که می‌خواهد بدهی‌ها را پرداخت کند اما مشخص شد که این یک بازی است که با هماهنگی شخص زنجانی انجام گرفته است.
وی افزود: اینها به دنبال ایجاد حاشیه و منحرف و خارج کردن پرونده از مسیر اصلی خود بودند. سلطانی با بیان اینکه بابک زنجانی احساس خطر نمی‌کند و به او سخت نمی‌گذرد، درباره رضا ضراب و ارتباطش با بابک زنجانی نیز گفت: زنجانی و دوستانش یک تیم هستند. رضا ضراب در دادگاه گفته است که مدیر تحت فرمان زنجانی بوده و هیچ اختیاری نداشته است.
***آغاز ساخت بیمارستان هسته ای در تهران
رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان با اشاره به اینکه اقدامات برای ساخت بیمارستان هسته ای آغاز شده است ، گفت: امیدواریم تا پایان دولت تدبیر و امید بخش عمده ای از ساخت بیمارستان به پایان برسد.
علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: دوستان سازمان انرژی اتمی در اراک به شدت در حال انجام بازطراحی هستند و در همین راستا نیز جلسه ای با وزارت خارجه داشته ایم.
وی در خصوص ساخت بیمارستان هسته ای با اشاره به اینکه اقدامات برای ساخت این بیمارستان شروع شده است، بیان کرد: قدم های اولیه را برداشته ایم، این اقدام نیاز به هزینه زیاد دارد و موقعیت مناسبی را می طلبد.
صالحی گفت: اولین قدم تولید داروهای fpg برای تجهیزات پت است که مشکلاتی در این زمینه داشته ایم و هر بیمارستانی که می خواست این دستگاه را داشته باشد باید سیتروپرون خریداری می کرد در حال حاضر دولت بودجه لازم را تامین کرده و سازمان انرژی اتمی در این راستا سرمایه گذاری کرده است.
وی گفت: تا یکسال و نیم دیگر شاهد تولید fpg با استانداردهای بین المللی خواهیم بود.
صالحی تصریح کرد: امکان سنجی های خوبی درباره جدیدترین تجهیزات پرتوی مانند چاقوهای جراحی مجازی که با پرتو جراحی انجام می دهند صورت گرفته، پرتون تراپی آخرین راه معالجه سرطان است که ما در این خصوص عقب بودیم و بیماران ما مجبور بودند با هزینه های سنگین به خارج سفر کنند.
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: یک بیمارستان کوچک به عنوان الگو در این خصوص تاسیس خواهیم کرد و امیدواریم تا انتهای دولت تدبیر و امید بخش بزرگی از بیمارستان را در تهران افتتاح کنیم.
*** قسمت هایی از "من عصبانی نیستم" حذف می شود
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جنتی موضوع تک خوانی و یا جمع خوانی زنان در کنسرت‌ها بررسی می‌کند.
سید علی طاهری گفت: فیلم "من عصبانی هستم" که در ایام جشنواره بین المللی فیلم فجر اکران شد قرار است که به زودی اکران عمومی شود و از آنجایی که نمایندگان نسبت به این فیلم اعتراضاتی داشتند وزیر توضیح داد که برخی از قسمت‌های این فیلم برای اکران حذف شده است.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان تصریح کرد: نگرانی دیگر اعضای کمیسیون درباره تک خوانی و یا جمع خوانی زنان در کنسرت ها بود که بازتاب خوبی نداشته است و قرار شد وزارتخانه در این زمینه بررسی های لازم را صورت دهد تا دیگر شاهد اتفاقاتی از این دست نباشیم.
***تهدید وزیر به استیضاح در صورت افزایش پهنای باند
دومین ایرادی که به طرح وزارت ارتباطات وارد است اینکه طبق قوانین کشور تا زمانی که شبکه ملی اینترنت کشور راه اندازی نشود، نباید پهنای باند اینترنت کشور گسترش یابد؛ اما وزارت ارتباطات بدون توجه به این موضوع در حال گسترش پهنای باند است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این موضوع که عده ای با افزایش سرعت اینترنت به دنبال کسب درآمدهای کلان هستند، اظهار کرد: اگر روند موجود در وزارت ارتباطات ادامه پیدا کند، به دنبال استیضاح وزیر خواهم بود.
نصراله پژمان فر ، درخصوص اقدامات اخیر وزارت ارتباطات برای افزایش پهنای باند و سرعت اینترنت اظهار کرد: مجلس در حال پیگیری موضوعات مطرح شده ازسوی وزارت ارتباطات است
وی افزود: جلسه ای با حضور وزیر ارتباطات در مجلس برگزار شد و تذکرات لازم به آقای واعظی داده شد در صحن علنی مجلس هم تذکراتی از طرف کمیسیون فرهنگی و از سوی آقای سالک به رییس جمهور داده شد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: به هر حال ما با جدیت جلوی اقدامات اخیر وزیر ارتباطات را می گیریم و در صورتی که اشکالات از ناحیه وزارت ارتباطات برطرف نشود قطعا برخوردهای لازم را خواهیم داشت؛ البته توضیحات آقای واعظی در جلسه کمیسیون فرهنگی اصلاقانع کننده نبود و آقای وزیر توضیحات خارج از تکلیف را بیان کرد. پژمان فر تصریح کرد: نبود پیوست فرهنگی در افزایش پهنای باند و خدمات نسل سوم و چهارم اولین اشکال وارد شده به این اقدامات است؛ به طوری که بر اساس ماده دوم برنامه پنجم توسعه باید این اقدامات حتما پیوست فرهنگی داشته باشد.
وی در این خصوص گفت: دومین ایرادی که به طرح وزارت ارتباطات وارد است اینکه طبق قوانین کشور تا زمانی که شبکه ملی اینترنت کشور راه اندازی نشود، نباید پهنای باند اینترنت کشور گسترش یابد؛ اما وزارت ارتباطات بدون توجه به این موضوع در حال گسترش پهنای باند است.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: صدماتی که در ارتباط با این موضوع ایجاد می شود، آسیب هایی که به مردم می خورد و هزینه هایی که از مردم از بین می رود، پشت صحنه اصلی افزایش سرعت در سیاسی شدن این قضیه که کمیسیون فرهنگی به دنبال محدود کردن اینترنت است، گم شده است.
پژمان فر با بیان اینکه اینها یک فضای سیاسی است که پشت صحنه آن جریان های مافیای قدرت و ثروت وجود دارد و در این میان پول هایی به جیب برخی می رود، تاکید کرد: به زودی این موارد را انتشار می دهیم و اگر این روند ادامه پیدا کند و وزیر اصلاح روش نکند بنده پیگیر استیضاح وزیر در مجلس شورای اسلامی خواهم بود.
***بازگشت احمدی نژاد یک توهم است
حسین کنعانی مقدم چهره سیاسی اصولگرا و دبیرکل حزب سبز ایران بر این باور است که حضور دوباره احمدی نژاد در عرصه سیاست، چیزی جز توهم نیست.
حسین کنعانی مقدم چهره سیاسی اصولگرا با اشاره به موضوع بازگشت دوباره احمدی نژاد به عرصه قدرت و اظهارات سخنگوی جبهه پایداری مبنی براینکه «دیگر از احمدی نژاد حمایت نخواهیم کرد و رئیس جمهور اسبق دیگر صلاحیت ندارد،»، گفت: بازگشت دوباره احمدی نژاد به عرصه سیاسی کشور همچون گذشته فقط یک توهم است و افراد نزدیک به وی در تلاش هستند که از باقی مانده پایگاه مردمی احمدی نژاد برای انتخابات آینده مجلس استفاده کنند.
وی بابیان اینکه احمدی‌نژاد هیچ محوریت خاصی را برای جریانات سیاسی ندارد، خاطرنشان کرد: آقای احمدی نژاد زینت المجالس گعده‌های سیاسی است و از این لحاظ به نظر می‌رسد حضور مجدد ایشان در انتخابات آینده مجلس حتی به عنوان سرلیستی جریان‌های مانند جبهه پایداری و جریان های دیگری که از اصولگرایی جدا شدند محتمل است، اما شانسی را برای آن لیست نمی‌بینم.
دبیرکل حزب سبز ایران توان و قدرت احمدی‌نژاد را تضعیف شده خواند و گفت: حداکثر توان احمدی نژاد برای انتخابات آینده مجلس این است که مثلا از حوزه ای مانند ورامین کاندید شود،رای بیاورد و به مجلس ورود پیدا کند تا بتواند در یکی از فراکسیون های مجلس حضور پیدا کند.
حسین کنعانی مقدم در پاسخی به سوالی مبنی بر اینکه آیا اصولگرایان حاضر هستند با تندروهای این جریان ائتلاف کنند یا نه؟ افزود: اصولگرایان بعد از تجربه تلخی که از احمدی نژاد دارند سعی کردند مشی خودشان را بر شخصیت‌ها قرار ندهند و در تلاش هستند تا طیفی را مورد حمایت قرار دهند که از پایگاه اجتماعی خوبی در جامعه برخوردار باشد.
***اخطار برای 90 درصد دکل‌های مخابراتی پایتخت
درشرایطی که اپراتورهای ارتباطی کشور از سختگیریهایی که در زمینه نصب تجهیزات مخابراتی صورت می‌گیرد گلایه‌های متعددی دارند، مسوولان شهری از نابسامانی‌های متعددی که در این حوزه وجود دارد خبر می دهند.
در جلسه علنی شورای شهر این مساله بار دیگر مورد توجه قرار گرفته و این گونه عنوان شد که نصب غیرقانونی و بدون مجوز این دکل‌ها بدون در نظر گرفتن شاخص‌های ایمنی، زیست محیطی، بهداشتی و فنی در موارد متعدد مشکلاتی را برای شهروندان به دنبال داشته و به همین دلیل مورد اعتراض و اخطار شرکت ارتباطات شهر قرار گرفته است.
بنا بر آنچه در این جلسه اعلام شده در شهر تهران بالغ بر 12 هزار دکل مخابراتی وجود دارد که از میان این دکل‌ها حدود 90 درصد آنها به دلایل مختلف اخطارهایی را دریافت کرده‌اند.
از سوی دیگر اگرچه نصب تجهیزات بدون پروانه خلاف قانون به شمار می‌رود اما با این حال تا کنون تنها در مواردی انگشت شمار تجهیزات بدون مجوز و غیر قانونی جمع آوری شده‌اند. این در حالی است که طی دو ماه گذشته حداقل در دو نوبت دکل‌های مخابراتی در پایتخت سقوط کرده‌اند که سقوط یکی از آنها منجر به فوت یکی از شهروندان شده است.
***درخواست عجیب فوتبالیست مشهور از دکترش؛ پاهایم را قطع کن!
گابریل باتیستوتا فاش کرد مصدومیتش در همان روزی که به دوران بازیگری‌ خود پایان داد آنقدر وحشتناک بوده است که برای خلاص شدن از شر آن حاضر شده پایش را قطع کنند.

مهاجم پیشین تیم‌ رم ایتالیا که اکنون 45 ساله است، روزهای درخشانی را در دوران حضورش در سری A تجربه کرد، از جمله در یک دهه حضورش در فیورنتینا که در آن 168 گل زد. او اما بازنشستگی چندان به یادماندنی نداشت و در واقع با تجربه بدترین مصدومیت دوران بازیگری‌اش با دنیای فوتبال وداع کرد.
باتیستوتا که بهترین گلزن تاریخ تیم ملی آرژانتین در جام جهانی است، در گفت‌وگو با شبکه TyC اسپورت گفت: پس از ترک میادین فوتبال مصدوم شدم و به همین خاطر همین آسیب‌دیدگی دیگر نتوانستم راه بروم. تختم را خیس کردم با اینکه تا سرویس بهداشتی تنها سه قدم فاصله داشتم! ساعت 4 صبح بود و می‌دانستم که اگر بایستم درد قوزک پایم مرا خواهد کشت.
باتیستوتا ادامه داد: نزد دکتر «آوانزی» رفتم و به او گفتم پاهایم را قطع کند! او نگاهی به من انداخت و گفت: دیوانه‌ای؟! درد بیشتر از آن چیزی بود که بتوانم تحملش کنم. نمی‌توانم آن درد را در قالب کلمات توصیف کنم.
ستاره پیشین خط حمله آلبی‌سلسته نسبت به گذشته اکنون وضعیت بهتری دارد و با اینکه تنها یک پایش تحت مداوا قرار گرفته است، می‌تواند بدون مشکل خاصی گلف بازی کند.
وی تصریح کرد: پای راستم را برای مداوا انتخاب کردم، چون دکتر نمی‌توانست هر دو پایم را به طور همزمان درمان کند. برایم مهم نبود. مشکلم این است که غضروف‌ها و تاندون‌های پایم از بین رفته‌اند و تمام وزنم که 86 کیلو است روی استخوان‌هایم قرار دارد. این همان چیزی است که باعث درد شده بود. اکنون اما نسبت به سه سال پیش وضعیت بهتری دارم.
***اوازخوانی حامد زمانی برای هواداران پدیده
قرار است روز شنبه در بین دو نیمه بازی پدیده خراسان و راه‌آهن، حامد زمانی خواننده پاپ با حضور در استادیوم ثامن‌الائمه مشهد به مناسبت پیروزی مقاومت مردم مظلوم فلسطین در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی در جنگ نابرابر غزه، اجرایی زنده را داشته باشد.
به گفته مدیر رسانه‌ای باشگاه پدیده خراسان قرار است این اجرا با همخوانی تماشاگران حاضر در استادیوم برگزار شود.
گفتنی است بازی پدیده خراسان و راه‌آهن، روز شنبه از ساعت 17 در استادیوم ثامن‌الائمه مشهد برگزار می‎شود.
***چالش بزرگ 4 ستاره ملی پوش ایران
تیم‌های باشگاهی برای یارگیری فرصت کاملا محدودی در اختیار دارند. طبق اعلام اتحادیه فوتبال اروپا مهلت نقل و انتقالات نیم فصل نخست (پنجره تابستانی) ساعت 14 و 30 دقیقه روز دوشنبه هفته آینده به اتمام می‌رسد.
تمام تیم‌های که می‌خواهند آخرین نفرات را به کادر بازیکنان خود اضافه کنند، تا این تاریخ فرصت دارند بازیکن یا بازیکنان مورد نظر را به ترکیب خود اضافه کنند. بدیهی است پس از این زمان، امکان اضافه کردن بازیکن به فهرست نفرات تیم‌های اروپایی میسر و ممکن نخواهد بود و تا پنجره زمستانی و در فاصله نیم فصل اول و دوم باید صبر کنند.
از ایران بازیکنان شاخصی همچون احسان حاج صفی، کریم انصاری فرد و مسعود شجاعی هنوز در قاره سبز بلاتکلیف از بابت انتخاب تیم باشگاهی هستند.گفته می شود پرسپولیس به خاطر مصدومیت رضا نوروزی به دنبال انصاری فرد می باشد و باید دید آیا مسئولان پرسپولیس می توانند وی را به پرسپولیس باز گردانند ی؟
حتی بازیکنانی نظیر جواد نکونام و مهرداد پولادی که به ترتیب با اوساسونا اسپانیا و الشحانیه قطر در ظاهر قرارداد بسته‌اند اما به علت نرسیدن رضایت نامه بین‌المللی (الکویت برای نکونام،‌ پرسپولیس برای پولادی) امکان ثبت رسمی به عنوان بازیکن کادر تیم‌های یادشده را نیافته‌اند.
با توجه به مهلت اتمام نقل و انتقالات تا دوشنبه ، به نظر می‌رسد این گروه از ملی‌پوشان ایرانی با چالش مهم و پراضطرابی تا اواسط هفته آینده مواجه هستند.


***زنی که داعشی‌ها او را می‌خواهند
فارن پالسی در تحلیلی نوشت: دو سال پیش یک گروه ارشد از مقامات امنیت ملی آمریکا با پیشنهاد وسوسه انگیزی از سوی مقاماتی در پاکستان روبرو شدند. اگر آمریکا یک زن پاکستانی که به جرم قتل در زندان تگزاس به سر می برد را آزاد کند، اسلام آباد تمام تلاش خود برای آزاد کردن بوئی برگدال، سرباز ارتش آمریکا که از سال 2009 گم شده بود و تصور بر این بود که توسط نیروهای طالبان در پاکستان اسیر شده را به کار خواهد بست.
به گفته مقامات فعلی و سابق آمریکا که از این پیشنهاد آگاه بودند، مشاوران امنیت ملی باراک اوباما این پیشنهاد را نپذیرفتند. استدلال مقامات آمریکایی این بود که آزاد کردن یک زندانی، عافیه صدیقی که مزدور القاعده بوده و در سال 2010 به دلیل تلاش برای به قتل رساندن آمریکایی ها در افغانستان محکوم شد، سیاست دولت آمریکا مبنی بر اینکه به گروه های تروریستی امتیاز نمی دهد را نقض می کند.
ضمن اینکه یک جنگجوی خطرناک را به جامعه باز می گرداند. صدیقی 42 ساله که در دایره مبارزه با تروریسم با عنوان «بانوی القاعده» شناخته شده، با سردسته حادثه 11 سپتامبر، خالد شیخ محمد در ارتباط بوده و یکبار هم در لیست معروف ترین تروریست های تحت تعقیب اف‌بی‌آی قرار گرفت. وی که تحصیل کرده موسسه فناوری ماساچوست یا ام‌آی‌تی (برترین دانشگاه جهان) است در سال 2008 در حالی در افغانستان دستگیر شد که مواد شیمیایی از جمله سیانید سدیم، اسناد و اطلاعاتی در مورد چگونگی ساخت تسلیحات شیمیایی را با خود داشت.
با وجود آنکه مقامات آمریکایی هرگز مسئله معاوضه صدیقی را جدی نگرفتند، برگ برنده چندین ساله تروریست ها و شبه نظامیانی بوده که آزادی وی را شرط آزادی تعدادی از زندانیان آمریکایی و اروپایی طی سال های اخیر قرار داده اند. این شبه نظامیان بارها تهدید کرده بودند که اگر صدیقی آزاد نشود، برگدال را اعدام می کنند. و گروه تروریستی داعش که هفته گذشته جیمز فولی، خبرنگار آمریکایی را به قتل رساند نیز خواستار آزادی صدیقی در قبال جان فولی شده بود.
روز سه شنبه داعش بار دیگر خواستار آزادی این زن در قبال آزادی زن آمریکایی 26 ساله ای شد که سال گذشته در سوریه حین همکاری با گروه های کمک بشردوستانه ربوده شد. مقامات آمریکایی معتقدند که داعش دست کم چهار آمریکایی، از جمله استیون استلوف، خبرنگار این کشور را زندانی کرده است. این شبه نظامیان همچنین برای تحویل این زن جوان آمریکایی طلب 6/6 میلیون دلار پول را مطرح کرده اند.
***فتوای جدید داعش درمورد گوشت
گروه تروریستی داعش اقدام به جمع آوری و از بین بردن گوشت های قرمز وارداتی در موصل کرد.
به گزارش خبرگزاری عراقی مصدرنیوز، تروریست ها به این بهانه که گوشت های وارداتی ذبح شرعی نمی شوند، نسبت به هرگونه خرید و فروش و مصرف آن هشدار دادند.
فتواهای عجیب گروه تروریستی داعش درعراق هر روز گسترده تر می شود. پیشتر، این گروه تروریستی با صدور فتوایی در موصل از ساکنان این شهر خواسته بود که دختران خود را برای مشارکت در «جهاد نکاح» آماده کنند.
گروهک تروریستی داعش از سال 2012 تاکنون، در سوریه جنایات فراوانی را انجام داده و از حدود سه ماه پیش نیز به کشور عراق یورش برده و بخش هایی از آن را به اشغال خود درآورده است.


 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ايراني IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    1 0
    اين را فراموش نبايد کرد که روسيه بزرگترين دشمن اسلام است داعش هم ممکن ايت دست پروده روسيه باشد
  • محمدی IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۹
    0 0
    تو را به خدا فانی را استیضاح کنید و دل فرهنگیان را خنک کنید