رئیس سابق سازمان بسیج دانشجویی اخراج دانشجویان ایرانی از کشور نروژ را نشان‌دهنده بغض و کینه کشورهای اروپایی از نظام اسلامی دانست و گفت: وزارت امور خارجه و وزارت علوم در مطالبه حقوق دانشجویان ایرانی کم‌کاری نکنند.

اخراج دانشجویان ایرانی از نروژ نشان‌دهنده کینه کشورهای اروپایی است/ مسئولان در مطالبه حقوق دانشجویان ایرانی کم‌کاری نکنند
 

حسین قدیانی رئیس سابق سازمان بسیج دانشجویی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس اخراج دانشجویان ایرانی از کشور نروژ را نشان دهنده بغض و کینه کشورهای اروپایی از نظام اسلامی دانست و گفت: وزارت امور خارجه و معاونت بین‌الملل وزارت علوم در مطالبه حقوق دانشجویان ایرانی کم‌کاری نکنند.

وی افزود: البته اخراج دانشجویان ایرانی برای کشور ما نگرانی ایجاد نمی‌کند زیرا ما در بحث فناوری‌های نوین علمی از دانشگاه‌های اروپایی کمتر نداریم و هر زمان به علم خودمان متکی شدیم به خود‌باوری بیشتری رسیده‌ایم.

قدیانی گفت: آنها فقط از نیروهای‌ ما بهره‌برداری می‌کنند و اتفاقا نبود دانشجویان ایرانی به زیان خود آنهاست.

وی با بیان اینکه ایران در حال حاضر بر مرز خودکفایی است گفت: ما باید به پیشرفت‌ کشورهای دیگر نگاه داشته باشیم و در کشور خودمان به صورت هدفمند در مقاطع تحصیلات تکمیلی برنامه‌ریزی کنیم، پذیرش دانشجو در کشور باید نیازمحور باشد در حالی که در حال حاضر بین آموزش و نیاز کشور هماهنگی نیست.

قدیانی با بیان اینکه کشور نروژ قدرتی ندارد که بخواهد با کشور ما مقابله کند گفت: اخراج دانشجویان ایرانی ضعف کشور نروژ را می‌رساند زیرا هیچ دستاویزی برای دشمنی با ایران نداشته است و به همین منظور از این طریق عمل کرد در حالی که این کار نشان دهنده بغض و کینه کشورهای اروپایی است.

رئیس سابق سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به ضرورت مطالبه جدی مسئولان در بخش حقوق بین‌الملل گفت: اگر حق دانشجویان ایرانی مطالبه نشود کم‌کاری وزارت امور خارجه و معاونت بین‌الملل وزارت علوم است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.