دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و رسانه‌‌های دیجیتال در محل دائمی‌ نمایشگاه‌‌های بین‌المللی تهران دومین روز خود را در حالی سپری می‌کند که کارگاه‌ها و سمینار‌های متنوع و متعددی در آن با هدف آشنایی بیشتر شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان با دستاورد‌های حوزه فناوری اطلاعات و رسانه ‌های دیجیتال در حال برگزاری است.

رونمایی از اولین تبلت مترجم جیبی کشور/ حضور فعال ناشران دیجیتالی دینی و قرآنی در نمایشگاه

 

به گزارش خبرنگار مهر، دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و رسانه‌‌های دیجیتال در محل دائمی‌ نمایشگاه‌‌های بین‌المللی تهران در حال سپری کردن دومین روز خود است.

حضور 14 شرکت بازی ساز رایانه‌ای در نمایشگاه

بنیاد ملی بازی ‌های رایانه‌ای در راستای وظیفه حمایتی خود از بازی ‌های رایانه‌ای، امسال با 14 شرکت بازی ساز رایانه‌ای در نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال حضور دارد.

هدف از حضور و حمایت این شرکت‌ها در نمایشگاه مذکور، فراهم کردن بستری اعلام شده است تا در آن بازی‌سازان بتوانند بازی‌های خود را ارائه دهند.

از جمله ویژگی‌های بازی‌های رایانه‌ای شرکت کننده در این نمایشگاه، تازگی و ارایه آنلاین بازی‌ها است. این آثار در مقایسه با سال گذشته از نظر کیفیت، گرافیک، نرمافزار، تکنیک و ... رشد چشمگیری داشته است.

شرکت‌های بازی‌ساز شرکت کننده در نمایشگاه امسال، آخرین بازی‌ها و دستاوردهای خود را در این دوره از نمایشگاه عرضه کرده‌اند.

رونمایی از اولین تبلت مترجم جیبی کشور

بر اساس این گزارش، مدیرمسئول انتشارات موسسه فرهنگی آریان ترجمان با توجه به متغییر بودن زمان برگزاری نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال گفت: برگزاری این نمایشگاه در تابستان این امکان را به همه مردم و حتی افرادی که در شهرستان زندگی می‌‌کنند، می‌دهد تا بتوانند از این نمایشگاه بازدید کنند.

ایرج مظفری هدف از شرکت این موسسه را در نمایشگاه مذکور، معرفی محصولات جدیدش دانست و افزود: در این نمایشگاه ما محصولات الکترونیکی و دیجیتالی خود مثل فرهنگ لغات الکترونیکی را که مورد استفاده مخاطبان زیادی است، به نمایش خواهیم گذاشت.

وی درباره رونمایی از محصول و خدمات جدید این موسسه در این دوره نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه با حضور مدیران رسانه ‌های دیجیتال اولین تبلت مترجم جیبی کشور رونمایی خواهد شد.

به گفته مدیرمسئول انتشارات موسسه فرهنگی آریان ترجمان، این تبلت ترجمه دقیقی از آکسفورد و لانگ‌من و تنها دیکشنری کلمات همنشین در کشور است.

وی همچنین با بیان اینکه در این نمایشگاه اطلس سخنگو نیز به عموم عرضه خواهد شد، گفت: برای اولین بار در کشور یک نرم افزار آموزشی با سیستم اندروید ادغام شده است.

به گفته مظفری، اطلس سخنگو یک اپلیکیشن که قابل نصب، حذف و خراب شدن باشد، نیست بلکه دستگاهی است که از مجموع سه دستگاه تبلت، موبایل دو سیم کارته و امکانات آموزشی، تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه می‌تواند ایده ‌های جدیدی را در اختیار قشر جوان و دانشجو قرار دهد گفت: همواره برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌‌تواند باعث شکل‌گیری پروژه ‌های جدید شود.

حضور رقبا در کنار هم

رییس دفتر موسسه فرهنگی هنری خراسان با بیان اینکه حضور شرکت‌ها و موسسات رقیب در نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، باعث رونق بازار می‌شود، افزود: این نمایشگاه فضایی را برای عرضه محصولات در حوزه فناوری اطلاعات فراهم می‌کند تا افراد بتوانند با ایده‌های مختلف در این حوزه آشنا شوند.

حسین‌زاده، هدف از شرکت در این نمایشگاه را عرضه محصولات خود در جمع رقبا دانست و افزود: هدف آشنا شدن با مردم و همکاران این حوزه و همچنین تعامل با آنها است.

وی افزود: این نمایشگاه فضایی را ایجاد می‌کند تا ما بتوانیم خود را در جمع رقبا مطرح کنیم و به مردم بشناسانیم و همچنین مردم بتوانند با شرکت‌ها و محصولات و خدمات آنها و کارآیی آنها آشنا شوند.

رییس دفتر موسسه فرهنگی هنری خراسان همچنین درباره عرضه محصولات جدید در این نمایشگاه گفت: در این دوره نمایشگاه ما تن‌ها محصول دیجیتالی خود را که یک اپلیکیشن خبری است به عموم عرضه خواهیم کرد.

حسین‌زاده در پایان با بیان اینکه زمان برگزاری نمایشگاه این دوره نسبت به سال گذشته بهتر است گفت:در سال گذشته به دلیل برگزاری این نمایشگاه در نیمه دوم اسفند استقبال خوبی نشد اما امی‌دواریم امسال با برگزاری آن در تعطیلات تابستان استقبال بهتری شود.

برپائی کارگاه‌ها و سمینار‌های علمی‌ در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال


 

بر اساس این گزارش، کارگاه‌ها و سمینار‌های متنوع و متعدد با هدف آشنایی بیشتر شرکت کنندگان و بازدیدکنندگان با دستاورد‌های حوزه فناوری اطلاعات و رسانه ‌های دیجیتال برگزار می‌شود.

روش‌های دستیابی به منابع اطلاعاتی تجاری، سواد دیجیتال، سرزمین هوشمند، بازاریابی، فناوری اطلاعات و سبک زندگی، مدل‌های خلاقیت و نوآوری ... از جمله مباحث مطروحه در این سمینار‌ها و کارگاه‌ها است.

حضور فعال ناشران دیجیتالی دینی و قرآنی در نمایشگاه

رییس دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال از حضور ناشران دیجیتالی فعال در حوزه های دینی و قرآنی در سالن میلاد خبر داد و گفت: اکثر ناشران دیجیتالی در سالن میلاد و گروه‌های فناوری اطلاعات در سالن 38 مستقر‌اند.

محمدرضا طلایی همچنین از حضور تعداد 189 غرفه در مجموع سالن‌های نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال خبر داد و تاکید کرد: شرکت همراه اول به عنوان حامی ویژه این دوره از نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال اطلاعات مربوط به حضورش در نمایشگاه را از طریق سامانه پیامک به مشتریان خود اطلاع‌رسانی می‌کند.

رییس هیات مدیره مجمع تشکل های فناوری اطلاعات ایران افزود: بانک سینا به عنوان حامی اقتصاد و فرهنگ با هدف حمایت مالی از بازدیدکنندگان برای خرید محصولات فرهنگی دیجیتالی نیز در محل برگزاری نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال حضور دارد.

رییس دومین نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال گفت: شرکت «نت برگ» با هدف حمایت از بازدیدکنندگان برای تامین بلیط ورود به نمایشگاه در نمایشگاه مستقر است. شرکت های فن آپ، آسان پرداخت، ژوبین، فناوا کارت از دیگر شرکت‌های حامی دومین نمایشگاه بین المللی فاوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال هستند که در محل برگزاری نمایشگاه حضور دارند.

دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال از پانزدهم شهریور ماه در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران پذیرای علاقه‌مندان بوده است. ساعت کاری این نمایشگاه 9 تا 16 است.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.