محمود یوسف‌پور: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مشهد گفت: حضور امام رضا(ع) در ایران باعث شده است که فرهنگ رضوی با فرهنگ ملی ایرانیان آمیخته شود و سبک زندگی ایرانیان بر فرهنگ رضوی استوار گردد.

فرهنگ رضوی با فرهنگ ملی ایرانیان درهم تنیده است

علی جنتی در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره امام رضا(ع) که در سالن صبا در مشهد مقدس برگزار شد، افزود: جشنواره امام رضا(ع) نوعی دیپلماسی فرهنگی است و این جشنواره نمونه بارز فعالیت هنری است که براساس ساختارهای دقیق شکل گرفته است و در سالهای آینده نیز تداوم می‌یابد.
وی با ابراز خرسندی از مشارکت دستگاههای مختلف و وزارت فرهنگ و ارشاد در برگزاری این جشنواره، گفت: قطعاً هیچ رویداد فرهنگی-هنری مانند این جشنواره در داخل کشور برگزار نشده است که به این اندازه گستردگی داشته باشد و می‌تواند الگوی ارزشمندی برای سایر همایش‌ها و جشنواره‌ها در کشور باشد.
وی با قدردانی از دست اندرکاران و بنیانگذاران برگزاری جشنواره در 12 دوره گذشته، جشنواره امام رضا(ع) را همانند درختی تنومند دانست که در ایران و جهان گسترش یافته است. علی جنتی همچنین خواستار مستندسازی تلاشهای انجام شده در برگزاری جشنواره امام رضا(ع) در 12 دوره گذشته شد.
در این مراسم احمد سالک رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نیز بر ضرورت تقویت پایه‌های فرهنگی در داخل کشور تأکید کرد و گفت: باید اصالت دینی و علمی خود را در داخل کشور و با حفظ کرامت در جهان نشان دهیم. وی با اشاره به برگزاری جشنواره امام رضا (ع) در 200 شهر جهان، افزود: با توجه به اینکه ایران اسلامی در معرض جنگ نرم قرار دارد باید این موفقیت در عرصه بین الملل غنیمت شمرده شود. سالک ابراز امیدواری کرد که این جشنواره در سال آینده در 140 کشور برگزار شود.
در این مراسم همچنین خبرگزاری رضوی در راستای اطلاع رسانی اخبار رضوی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مشهد رونمایی شد.
همچنین رونمایی از کتاب «غزال غزل» با نگارگری استاد فرشچیان و کتاب نفیس امام رضا(ع) با تالیف آیت‌ا... سبحانی، انجام شد.
در این آیین اختتامیه از 16 خادم رضوی نیز تجلیل شد. خادمان رضوی که در این مراسم تجلیل شدند، عبارتند از: آیت ا... مکارم شیرازی، احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران، حاج محمد علی کریمخانی مداح اهل بیت و اجراکننده آمدم ای شاه پناهم بده، سیروس مقدم کارگردان سینما و تلویزیون، حجت الاسلام محمد علی لبخندان، مهندس سید جلال فیاضی روزنامه نگار، مهندس محمود رضا برازش ناشر، حجت الاسلام سید علی شبیری فعال عرصه مجازی، دکتر «ادگار دوروین» از آرژانتین نویسنده و محقق، «احمدعلی الخرساء» ناشر از لبنان، «احمد آدامو الصفا» نویسنده از نیجریه و مؤسس کتابخانه امام رضا(ع)، دکتر «پاتریک رینگنبرگ» نویسنده از اتریش، حجت الاسلام سید مرتضی نبوی از ماداگاسکار، خانم مدیحه رسول از پاکستان هنرمند و نقاش، حجت الاسلام «حسین العواشی» از اوگاندا، «عزیز نبی اف» از گرجستان مدیر مدرسه امام رضا (ع) و حجت الاسلام «علی کاظمی» از جامعه المصطفی العالمیه.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.