نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به دستگیری جاسوس اوکراینی در نیروگاه بوشهر گفت: این جاسوسی به تحریک آمریکا و انگلیس برای برهم زدن ارتباط ایران و روسیه در آستانه قرارداد ساخت نیروگاه دوم و سوم بوشهر صورت گرفته است.

دستگیری جاسوس اوکراینی در نیروگاه بوشهر

 به گزارش قدس آنلاین منصور حقیقت پور نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به دستگیری جاسوس اوکراینی در نیروگاه بوشهر با بیان اینکه طبیعی است که در ترکیب نیروهای روسی در این نیروگاه، از قومیت های مختلف و از کشورهای متفاوت استفاده شود، گفت: اوکراین کشوری وسیع بود که پس از انقباض جغرافیایی مردم آن از شوروی سابق به روسیه تبعید شدند.

نماینده مردم اردبیل، سرعین، نمین و نیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان روسی باید مسائل حفاظت اطلاعات را در مورد نیروهای خود در نیروگاه بوشهر در نظر بگیرند، افزود: دستگاه های فنی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران نیز باید هشیاری خود را در این زمینه افزایش دهند.

وی با بیان اینکه جاسوسی در نیروگاه بوشهر قطعا به تحریک و شیطنت آمریکا و انگلیس صورت گرفته است، توضیح داد: روسیه خود سازنده این نیروگاه است بنابراین نیازی به جاسوسی برای دسترسی به اطلاعات آن ندارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه احتمال دارد آمریکا و رژیم صهیونیستی پس از طراحی این جاسوسی و خریدن این جاسوس اوکراینی به وی دستور داده باشند که ماهیت جاسوسی خود را افشا کند، گفت: آمریکایی ها قصد داشتند با این اقدام ارتباط بین ایران با روسیه را بر هم زده و این کشور را جهت استفاده نکردن از ظرفیت های علمی، فنی و هسته ای روسیه آن هم در آستانه توافقنامه دوم وسوم و ساخت نیروگاه دوم و سوم بوشهر توسط روسیه مجاب کنند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه جزئیات این جاسوسی باید در داخل کشور بررسی شود، تصریح کرد: این جاسوس اوکراینی باید با همکاری روسیه و اقدام دستگاه قضایی در کشور محاکمه و تنبیه شود تا طراحان این جاسوسی دیگر جرات چنین اقدامی را نداشته باشند./

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.