وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: اختلالات تلفن همراه در روزهای گذشته به دلیل ایجاد تجهیزات و فن‌آوری لازم برای نسل سوم تلفن همراه است که در مرحله اول در شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها انجام می‌شود و در آینده‌ای نزدیک برطرف خواهد شد.

اختلالات تلفن همراه در آینده‌ نزدیک برطرف می‌شود
 


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمود واعظی در حاشیه مراسم افتتاح ششمین نمایشگاه برترین‌های تلفن‌ همراه، تبلت و لوازم جانبی اظهار کرد: برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها برای معرفی محصولات برتر کار ارزشمندی است.

وی با بیان این‌که یکی از راهکارهای مبارزه با قاچاق کالا در این حوزه ارائه گوشی تلفن همراه در کنار سیم کارت هنگام فروش است، گفت: این اقدام می تواند به صورت هماهنگ توسط اپراتورهای تلفن همراه انجام شود.

وزیر ارتباطات همچنین با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلان اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: مهمترین پیام آن استفاده از مشارکت بخش خصوصی است که در این زمینه هفته گذشته جلسه‌ای را با اپراتورهای تلفن همراه برگزار کردیم و مدیران عامل و اعضای هیات مدیره این شرکت ها تصمیم گرفتند برای حمایت تولید و پژوهش داخلی به ویژه گروه‌های دانش بنیان، نوشتن برنامه‌های کاربردی به متخصصان داخلی بسپارند تا مادامی که از برنامه‌های کاربردی در اپراتورهای تلفن همراه انجام می‌شود حقوق نویسنده آن پرداخت می‌شود.

واعظی با بیان این‌که برای کاهش قاچاق تلفن همراه در وزارت صنعت برنامه‌ ریزی‌هایی صورت گرفته تا کالاهایی که وارد می‌شود از سرویس‌های پشتیبان و گارانتی های لازم برخوردار باشند، گفت: این کار مردم را برای خرید کالاهایی که به صورت قانونی وارد می‌شود تشویق می کند.

وی تاکید کرد: هدف جدی دولت در وزارت ارتباطات بومی سازی محصولاتی مانند تلفن همراه است و در این زمینه تولید داخلی باید تقویت شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به این که استفاده از تلفن هوشمند همراه و تبلت در کنار ابزارهای کامپیوتری مورد نیاز همه خانواده‌های ایرانی است، اظهار کرد: ترجیح ما این است که تولید داخلی این سهم را پر کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.