عباسعلی سپاهی یونسی: مدیرعامل مؤسسه خیریه توانبخشی فتح المبین همدم از برگزاری سومین بازارچه خیریه این مرکز خبر داد.

 سومین بازارچه نیکوکاری در مؤسسه خیریه توانبخشی فتح المبین

دکتر  زهرا حجت با اعلام این خبر در نشستی با خبرنگاران گفت: مرکز فتح المبین همدم مرکز جامع توانبخشی با  400 دختر است که یا سرپرستی ندارند و یا اگر دارند، سرپرست آنها سرپرست مؤثری نیست.

وی در ادامه افزود: در این مرکز  توانجویان در بخشهای مختلفی مثل بخش ایزوله، تربیت پذیر، پناهگاهی و... نگهداری می شوند.حجت در ادامه با بیان اینکه برای ما پرداختن به نیازهای عاطفی این بچه ها همیشه در اولویت بوده است، افزود: برگزاری این بازارچه می تواند بهانه ای باشد برای اینکه خانواده ها به این بهانه به مرکز بیایند و از نزدیک با این دخترها آشنا شوند.

وی در بخش دیگری از گفته های خود به توانایی بالای دختران فتح المبین اشاره کرد و افزود: در این مرکز ما دخترانی از پنج سال تا 60 ساله داریم و یکی از کارهای خوب ما نگهداری موقت است که در زمانهای خاص مثل ایام حج و یا ایام کنکور که بچه ها بیشتر توان خانواده را می گیرند، از آنها نگهداری می کنیم.

مدیر عامل فتح المبین در صحبتهای خود به این نکته اشاره کرد که این مرکز در خراسان بزرگ، بزرگترین مرکز نگهداری دختران و در کشور دومین مرکز می باشد و تأکید کرد: مردم باید با مراکزی از این دست بیشتر آشنا شوند و شما خبرنگاران می توانید این ارتباط را بخوبی برقرار کنید.

وی در توضیحی بیشتر درباره سومین بازارچه خیریه گفت: این بازارچه در 500 متر مربع برگزار می‌شود و شامل دو بخش است. یک بخش تولیدات و کارهای دختران مرکز و بخش دیگر محصولات شرکتها و افرادی است که محصولات خودشان را به نفع بچه ها به فروش می رسانند.

وی درباره ساعت بازدید از بازارچه نیز گفت: در مدت برگزاری بازارچه مردم می توانند از ساعت 5 عصر تا 10 شب از این بازارچه دیدن کنند.اجرای برنامه های هنری از دیگر مواردی بود که حجت به آن اشاره کرد و ادامه داد: در کنار این برنامه ها بخش عرضه غذا را نیز مانند دوره های قبل خواهیم داشت.در این نشست همچنین جعفر شیرازی نیا، مدیر مرکز در سخنانی کوتاه با تشکر از خبرنگارانی که پرداختن به موضوع توانجویان را در اولویت فعالیتهای خود قرار داده اند گفت: در جامعه ما افرادی هستند که متاسفانه نسبت به مراکز نگهداری بی تفاوت می باشند و شما خبرنگاران می توانید بی تفاوت بودن درباره این کودکان را اصلاح کنید.

وی افزود: سعی کرده ایم مرکز را با عشق اداره کنیم و این عاشق بودن و مهربانی را از این بچه ها آموخته ایم و دوست داریم مردم هم این را از نزدیک ببینند.

لازم به ذکر است مؤسسه توانبخشی فتح المبین در بلوار خیام شمالی، عبدالمطلب 58 واقع شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.