روزنامه نیویورک‌تایمز در تحلیلی نوشته گفت‌وگوهای ایران و روسیه ممکن است به تحریم‌های ضد ایرانی لطمه وارد کند.

ایران بدون توافق هسته‌ای هم در برابر تحریم‌ها می‌ایستد/ ائتلاف ایران و روسیه علیه تحریم‌ها
 به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارشی همکاری‌های جدید ایران و روسیه را اقدامی برای ضربه به سازمان تحریم‌ها دانسته است. این روزنامه همچنین از قول برخی کارشناسانی که مذاکرات هسته‌ای را دنبال می‌کنند گزارش داده ابران حتی در صورت عدم موفقیت در کسب توافق هسته‌ای هم می‌تواند در برابر تبعات آن تاب بیاورد.

«بیژن نامدار زنگنه» وزیر نفت ایران و «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه روز سه‌شنبه پس از یک ساعت و چهل دقیقه مذاکره پشت درهای بسته (17:20 تا 19:00)، برای ارائه نتایج جلسه در جمع خبرنگاران در کنفرانسی خبری حاضر شدند. مراسم اختتامیه یازدهمین کمیسیون دائمی همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران و روسیه با این نشست خبری آغاز شد و قرار است با امضای سند همکاری بین دو کشور به اتمام برسد.

وزیر نفت ایران با بیان اینکه روسیه ظرفیت‌های بزرگی در شاخه‌های مختلف نفت، گاز، برق، فنی و تکنولوژی و همین‌طور تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز ایران دارد، گفت: هم در اجرای پروژه‌ها می‌توانیم همکاری داشته باشیم و هم در مورد ورود و صدور کالاها و خدمات می‌توانیم همکاری کنیم.

وی افزود: محصولات کشاورزی، دامی و کالاهای مصرفی و بسیاری از خدمات فنی و مهندسی چیزهایی است که شرکت‌های ایرانی می‌توانند به روسیه صادر کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.