ساری – خبرنگارقدس آنلاین : رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت : 30 درصد از بیماری‌های کشورهای در حال توسعه ، ناشی از آلودگی‌های زیست محیطی است.

30 درصد از بیماری‌ها ناشی از آلودگی‌های زیست محیطی است

معصومه ابتکار در جمع  خبرنگاران رسانه های گروهی در اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه دولت برای کاهش  آلودگی‌های زیست محیطی ، اقدامات جدی در پیش گرفته است ، افزود: نخستین اقدام در رابطهکاهش آلودگی هوا می باشد چرا که بیشترین آثار بر روی فعالیت‌های جسمی و سلامتی ، از طریق آلودگی هواست.

وی با اشاره به اینکه تشکیل مجدد کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا از اقدامات دولت است ، یاداور شد: ارتقای کیفیت سوخت و حذف بنزین آلوده پتروشیمی از کل چرخه عرضه ، در این راستا صورت گرفته است  .

ابتکار با اشاره به ارتقای کیفیت بنزین به یورو چهار و ارائه گازوئیل استاندارد ، اضافه نمود : نسبت به سال گذشته در وضعیت بهتری قرار داریم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه سیاستهای کلان مدیریت پسماند بر عهده سازمان محیط زیست و وزارت کشور است ، گفت: شهرداری‌ها به صورت مستقیم در اجرای این سیاست‌ها ، تکلیف دارند و اینکه برخی شهرداری‌ها در اجرایی نکردن این سیاست‌ها بگویند پول و اعتبار نداریم ، فقط رفع تکلیف است

ابتکار خاطرنشان ‌کرد: برنامه چهارم تکلیف کرده بود که موضوع پسماند در استان‌های شمالی رفع شود اما اکنون در پایان برنامه پنجم هستیم و هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.

وی با بیان اینکه بحث جدیدی درباره پالایشگاه مازندران اتفاق نیفتاده است، یادور شد : این پروژه مربوط به دولت گذشته است و دولت یازدهم هیچ تعهد و مکاتبه جدیدی درباره پالایشگاه مازندران نداشته و ممکن است این موضوع به تاخیر افتاده باشد .

ابتکار درباره ساخت و سازهای بی‌ رویه در کلاردشت ، گفت: کلاردشت هم مانند دیگر نقاط کشور، دستخوش ساخت و ساز بی‌رویه و تخریب جنگل است و بحث زمین‌خواری و تغییر کاربری، محیط زیست را تهدید میکند اما دولت تدابیر ویژه‌ای در این زمینه دارد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور اضافه نمود : الگوی حفاظتی که در طی 40 سال اخیر برای جلوگیری از تغییر کاربری و حفاظت از  ذخایر ژنتیکی انجام می‌شود به نسبت موفق بوده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.