گروه اقتصادی- خوش قلم  - شواهد بازار نشان مي‌دهد، طي چند روز اخير برخي از كارخانجات توليد محصولات لبني قيمت برخي از محصولاتشان را كاهش داده اند و اين در حالي است كه برخي از كارخانجات لبني از پایین آوردن قیمتهای خود امتناع مي‌كنند.

سرانجام کارخانه‌هاي لبنی قیمتها را کاهش دادند

نورايي، يكي از شهروندان در اين خصوص به خبرنگار ما مي‌گويد: مدتي است كه هنگام خريد لبنيات متوجه شده ام كه برخي از محصولات كاهش قيمت جزيي داشته اند، اما همچنان محصولات لبني گران هستند.

 

 

  واكنش نسبت به گراني

وي مي‌افزايد: به نظرم نخريدن مردم سبب شده كه برخي از كارخانجات تصميم به كاهش قيمتها بگيرند و تلاش مي‌كنند تا مشتريان بازار را از دست ندهند.

مينايي، شهروند ديگري مي‌گويد: اگر نسبت به افزايش قيمتها شهروندان مقاومت كنند و خريد نكنند، بي تردید توليدكنندگان محصولات لبني نيز كوتاه مي‌آيند و براي اينكه از ديگر رقباي خود عقب نمانند، قيمتها را كاهش خواهند داد.

وحيدي، يك از فروشندگان مواد غذايي سطح شهر با تأييد كاهش قيمت برخي از محصولات لبني مي‌گويد: در پی افزایش بی رویه قیمت برخی برندهای لبنی و اخطار سازمان حمایت از مصرف کنندگان، چند برند لبنی قیمتها را کاهش دادند.

 

 

 افزايش بيش از 30 درصدي

وي مي‌افزايد: از تابستان امسال برخی محصولات لبنی مانند شیر،‌ ماست و پنیر بيش از 30 درصد افزایش قيمت داشته‌اند.

وي تصريح مي‌كند: در حال حاضر شاهد كاهش جزيي قيمت برخي از برندها هستيم، به طوري كه شیر کم چرب می ماس از 2200 تومان به 2 هزار تومان و شیر کاکائو و شیرعسل 250 سی‌سی پاکتی دومینو از 1200 تومان به 1000 تومان کاهش یافته است.

در همين حال پيش بيني مي‌شود، قيمت محصولات لبني در ماه‌هاي آينده كاهش بيشتري داشته باشند.

 

 

  رقابت کارخانه ها

دبیر انجمن صنایع لبنی در اين باره مي‌گويد: با آزاد شدن قیمت لبنیات و رقابت کارخانه‌ها در بازار عرضه، احتمال دارد در ماه‌های آینده هم شاهد کاهش قیمت برخی برندهای لبنی باشیم.

رضا باکری در گفت‌وگو با فارس در خصوص  اینکه دلیل کاهش قیمت دو برند معروف لبنیات در بازار چه بوده است، اظهار مي‌دارد:‌قیمت محصولات لبنی آزاد شده است و کارخانه‌ها در رقابت آزاد تلاش می‌کنند تا جلب مشتری بیشتری داشته باشند.

وي تصريح مي‌كند: به همه کارخانه‌ها اعلام شده، براساس عرضه و تقاضا قیمت را تعیین کنند و طبیعی است هر کارخانه‌‌ای نتواند در این رقابت پیروز شود، بازار خود را از دست خواهد داد.

وی مي‌گويد: حتی برخی کارخانه‌ها 15 درصد افزایش قانونی را نیز به دلیل حذف نشدن در بازار رقابت اعمال نکرده‌اند.

باکری درخصوص اينكه آیا احتمال دارد در آینده هم برخی محصولات لبنی کاهش قیمت داشته باشند، اظهار مي‌دارد: به هر حال کارخانه‌ها در رقابت هستند و برای حذف نشدن در بازار احتمال کاهش قیمت وجود دارد.

با اين حال به نظر مي‌رسد، مردم همچنان منتظر كاهش بيشتر قيمت محصولات لبني هستند و اميدوارند در آينده اي نزديك حجم بيشتري از اين محصولات را در سبد خريد روزانه خود جاي دهند و با مصرف لبنيات بتوانند از فوايد آن بهره بيشتري ببرند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.