رییس کارکنان کاخ سفید آمریکا به دنبال تشکیل ائتلافی بین المللی است که شامل کشورهای مسلمان و سنی باشد که وارد جنگ با داعش می شوند.

به دنبال تشکیل ائتلافی بین المللی بر ضد داعش هستیم که شامل کشورهای مسلمان باشد
به گزارش  باشگاه خبرنگاران ؛ مقامات آمریکایی در گفتگو با شبکه های مختلف این کشور، دیدگاه های متفاوت در خصوص نحوه برخورد با داعش را مطرح می کنند.

"دنیس مک دانو" رییس کارکنان کاخ سفید در گفتگو  با شبکه تلویزیونی سی بی اس نیوز گفت: متاسفانه ما از میزان توحش و بی عدالتی آنان اطلاع داریم. این را قبل از انتشار این ویدئو می دانستیم و انتشار این تصاویر (تصاویر اعدام شهروندان غربی) بار دیگر تاکیدی بر این مساله بود. 
 
وی ادامه داد : این افراد ، یکی از کارکنان گروه های امداد رسان و دو تن دیگر خبرنگار بودند که همه به دنبال حقیقت و زندگی بهتر برای مردم سوریه بودند و این کاری بود که داعش با آنان کرد. این اقدام چهره واقعی آنان را به نمایش گذاشت. 
 
مک دانو در گفتگویی دیگر که با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز انجام داد گفت : ما در حال حاضر از توانمندی منحصر به فرد خود، قدرت هوایی و آموزش و تقویت نیروهای حاضر استفاده می کنیم و سهم خود را انجام می دهیم ولی به دنبال تشکیل ائتلافی بین المللی هستیم که شامل کشورهای مسلمان و سنی باشد که وارد جنگ با داعش می شوند زیرا این جنگ تا اندازه ای که به ما اهمیت دارد، برای آنان نیز اهمیت دارد.
 
در همین حال "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگو با شبکه سی بی اس نیوز درباره اینکه آیا کشوری با اعزام نیروی زمینی موافقت کرده و قول همراهی داده است یا نه گفت : البته ما به دنبال راهی برای اعزام نیروی زمینی هستیم و برخی از کشورها این پیشنهاد را به ما داده اند ولی در حال حاضر، ما به دنبال چنین گزینه ای نیستیم. 
 
وی ادامه داد : پاسخ به این سوال بله است و برخی ها به روشنی گفته اند که حاضر به این کار هستند و می توانند در کنار آمریکا، در حملات هوایی شرکت کنند. این چیزی است که آنان از ما خواسته اند.
وی ادامه داد : چیزی که ما انجام داده ایم این است که بسته ای کامل را ایجاد کنیم. مناسب هم نیست که بخواهیم تعیین شرح وظایف کنیم و بگوییم که این کشور این کار را کشور دیگر آن کار را بکند.
 
"لیندزی گراهام" نماینده جمهوری خواه ایالت کارولینای جنوبی در عین حال گفت : به هیچ روی امکان ندارد که بتوان ارتشی زمینی را برای ورود به سوریه و نابودی داعش ایجاد کنید بدون اینکه آمریکا نقشی اساسی در آن داشته باشد. برای نابود کردن داعش، باید سران آن را بکشیم یا دستگیر کنیم، سرزمین هایی که در دست دارند باز پس بگیریم، منابع مالی آنان را قطع و توانمندی آنان را برای جان گرفتن دوباره از میان ببریم.
 
وی ادامه داد : این یک جنگ است که ما وارد آن شده ایم و یک اقدام ضد تروریستی به شمار نمی آید. اینجا دیگر مانند سومالی یا یمن نیست بلکه نقطه ای حساس در جنگ با تروریسم به شمار می آید. راهبرد ما بار دیگر شکست می خورد و این رئیس جمهور می بایست پیش از اینکه همه ما در خاک خود هدف حمله قرار بگیریم و کشته شویم، به خود بیاید.
 
در همین حال، "جک رید"، هم حزبی اوباما از رودز آیلند در مجلس نمایندگان آمریکا گفت : به نظر من این طرح، بهترین طرح ممکن به شمار می آید زیرا مساله فقط منازعه نظامی نیست و منازعه سیاسی نیز در این میان مطرح است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.