مسئول موسسه فرهنگی هنری دین و معنویت آل یاسین گفت: تاکنون به حدود 500 نمونه از آسیب‌های سبک زندگی ایرانیان دست یافته‌ایم.

500 نمونه از آسیب‌های سبک زندگی ایرانیان شناسایی شد
 
به گزارش  قدس آنلاین به نقل از مهر، حجت‌الاسلام محمدتقی فعالی شامگاه یکشنبه در آیین افتتاح نخستین دوره آموزشی و پژوهشی سبک زندگی اسلامی، با ارائه گزارشی از فعالیت‌های موسسه فرهنگی هنری دین و معنویت آل یاسین اظهار کرد: این موسسه بر اساس اهداف مشخصی حدود یک سال است که فعالیت‌های خود را با محوریت سبک زندگی اسلامی شروع کرده است.

وی نخستین هدف این موسسه را ارائه الگوهای دینی برای سبک زندگی مسلمانان ذکر کرد و گفت: اگر این الگوها ارائه شود معنایش این است که کارایی دین به اثبات رسیده است چراکه دین در دو عرصه فردی و اجتماعی کارآیی دارد.

حجت‌الاسلام فعالی با بیان اینکه اثبات کارآمدی دین فقط بر دوش روحانیت است اظهار کرد: این روحانیت است که باید بر اساس آیات قرآن کریم، تفقه در دین را در مقام زندگیش عملی کند.

وی تصریح کرد: ما می‌خواهیم نشان دهیم دین نه تنها می‌تواند سبک زندگی دینی را ارائه کند بلکه الگوها و شیوه‌های درست زیستن را به بشریت امروز نشان می‌دهد.

پاسخ به یک خلاء بزرگ علمی - دینی

وی پاسخ به یک خلاء بزرگ علمی - دینی در رابطه با مبحث مهم سبک زندگی، تربیت نیروی کارآمد و متخصص در حوزه سبک زندگی اسلامی و پاسخ به یکی از نداهای مهم مقام معظم رهبری را از دیگر اهداف شکل گیری موسسه فرهنگی هنری دین و معنویت آل یاسین برشمرد.

مسئول موسسه فرهنگی هنری دین و معنویت آل یاسین افزود: موسسه آل یاسین بر اساس این چهار هدف اصلی، فعالیت‌هایی را انجام داده که انتشار کتاب‌های مختلف، برگزاری کارگاه‌های وسیع در سطح کشور، تربیت نیروی انسانی، تاسیس کتابخانه تخصصی و... از جمله آنهاست.

وی انتشار کتاب مسجد و سبک زندگی اسلامی را یکی از فعالیت‌های این موسسه ذکر کرد که این کتاب دهم شهریور در اجلاس روز جهانی مسجد توسط رئیس جمهور رونمایی رسمی شد.

تهیه دوره 40 جلدی آسیب‌ها و راهکارهای سبک زندگی

حجت‌الاسلام فعالی گزارشی از فعالیت‌های در دست اقدام این موسسه ارائه کرد و افزود: آماده سازی یک دوره 10 جلدی با عناوین فرهنگ ازدواج، فرهنگ آپارتمان نشینی، مدیریت بدن، فرهنگ رانندگی، تغذیه و بهداشت، هتل داری اسلامی و فرهنگ شهروندی در دست اقدام است.

وی تهیه دوره 40 جلدی آسیب‌ها و راهکارهای سبک زندگی ایرانیان، فراهم سازی کتاب شبکه‌های اجتماعی و سبک زندگی اسلامی، آماده سازی دوره 8 جلدی سبک زندگی رضوی، تهیه درسنامه سبک زندگی اسلامی، آماده سازی دوره چهارجلدی فرهنگ عزاداری و آماده سازی نمایه موضوعات سبک زندگی اسلامی را از دیگر فعالیت‌های در دست اقدام بیان کرد.

حجت‌الاسلام فعالی افزود: در حوزه رسانه و فناوری هم کارهایی در دست اقدام است که راه اندازی سایت اطلاع رسانی موسسه، طراحی سایت خبری سبک نیوز، طراحی سایت تخصصی سبک زندگی اسلامی و بانک جامع سبک زندگی از جمله آنهاست.

وی گفت: در حوزه نشریات هم تهیه دوماهنامه پایش سبک زندگی، خبرنامه سبک زندگی، آماده سازی فصلنامه علمی پژوهشی سبک زندگی، آماده سازی نشریه طنز سبک زندگی و آماده سازی دو ماهنامه عمومی سبک زندگی در دست اقدام است.

حجت‌الاسلام فعالی از برپایی سه کرسی و نشست پیرامون این موضوع خبر داد و افزود: این جلسات شامل کرسی‌های آسیب‌های سبک زندگی ایرانیان، نشست‌های موضوعات سبک زندگی و نشست با اندیشمندان خارجی در حوزه سبک زندگی است.

به اعتقاد مسئول موسسه فرهنگی هنری دین و معنویت آل یاسین تاکنون حدود 500 نمونه از آسیب‌های سبک زندگی ایرانیان شناسایی شده است.

راه اندازی کارشناسی ارشد یا سطح 3 سبک زندگی

به گفته حجت‌الاسلام فعالی، در حوزه آموزشی هم سه فعالیت شامل تهیه سرفصل برای اخذ مجوز کارشناسی ارشد یا سطح 3 سبک زندگی، راه اندازی آموزش مجازی و برگزاری اولین دوره آموزشی و پژوهشی سبک زندگی اسلامی مورد نظر است.

مسئول موسسه آل یاسین، شناخت دین و شناساندن دین با زبان روز به دیگران را دو هدف اصلی مبلغان ذکر کرد و گفت: انتظار این است که پژوهشگران و محققان برای تحقق این دو هدف با جدیت درس بخوانند.

حجت‌الاسلام فعالی از آیت‌الله حسینی بوشهری خواست در زمینه اخذ مجوز برای ایجاد مرکز تخصصی سبک زندگی، فصلنامه علمی پژوهشی سبک زندگی و سطح سه سبک زندگی اسلامی همکاری کند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.