رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه حضور رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل فرصتی برای رایزنی و بیان نقطه نظرات روحانی خواهد بود، گفت: به اعتقاد من گفتگوی تلفنی سال گذشته روحانی و اوباما نباید انجام می‌شد و جمهوری اسلامی ایران به دنبال تکرار این‌گونه تجربه‌ها نخواهد بود.

حضور روحانی در نیویورک فرصتی برای رایزنی است/ تجربه تماس تلفنی سال گذشته نباید تکرار شود
وحید احمدی" رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به نیویورک و شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: این سفر فرصتی برای رایزنی و بیان نقطه نظرات روحانی خواهد بود اما الزاما این سفر بر روی روند مذاکرات تاثیرگذار نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه گروه 1+5 به خصوص آمریکا باید با رویکرد حل مشکل به مسئله هسته‌ای ایران نگاه کنند،‌ گفت: از اظهارات و رفتارهای برخی مسئولان آمریکایی می‌توان نتیجه گرفت که نسبت به حل مسائل میان ایران و گروه 1+5 جدی نیستند و خواسته‌های آنان فراتر از چارچوب قوانین بین‌المللی است.

نماینده کنگاور، صحنه، بیستون و هرسین تصریح کرد: رئیس‌جمهور سال گذشته با حضور در مجمع عمومی سازمان ملل نقطه نظرات خود را به طور صریح و روشن بیان کرد و گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران نیز در این مدت با جدیت عمل کردند.

وی با بیان اینکه به اعتقاد من گفتگوی تلفنی سال گذشته روحانی و اوباما نباید انجام می‌شد، بیان داشت: این مکالمه تلفنی نیاز آمریکایی‌ها در آن شرایط بود اگرچه در این مورد هم صداقت نداشتند و این تماس را از سوی ایران اعلام کردند.

رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال تکرار این‌گونه تجربه‌ها نیست و رئیس‌جمهور هم می‌داند که از سال گذشته تاکنون آمریکا با ایجاد تحریم‌های جدید عدم صداقت خود را بارها به تصویر کشیده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.