قدس آنلاین یزد - استاندار یزد یادآوری حماسه‏‏ها و ایجاد آمادگی نسبت به مصونیت یافتن در برابر آسیب‎‎ها و هجمه‎‎های دشمنان را یکی از اهداف برنامه‎‎های گرامیداشت هفته دفاع مقدس خواند و بر مشارکت عمومی مردم در برگزاری مراسم‎‎های این هفته تاکید کرد

فرهنگ دفاع مقدس را باید عمومی کنیم

به گزارش قدس آنلاین ازیزد ، سید محمد میرمحمدی در نشست ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان بر مشارکت عمومی افراد در برگزاری مراسم‎‎های هفته دفاع مقدس تاکید کرد و اظهار داشت : باید بتوانیم همه طیف‎‎های جامعه را در این امر دخالت دهیم و بستر لازم را برای خلاقیت آنها فراهم کنیم.

وی با بیان این موضوع که داشتن امنیت و آسایش در یک کشور، امر ساده ای نیست، به وضعیت ناامنی در کشورهای عراق و سوریه اشاره و خاطرنشان ساخت: بزرگداشت هفته دفاع مقدس بدین منظور است تا نسبت به همه ترفندهای دشمن آمادگی یافته و آسیبی متوجه ما نشود و بدانیم که محور همه این مسائل با هم بودن و مشارکت عمومی و اتحاد ملی است.

استاندار با بیان این موضوع که  فرهنگ دفاع مقدس را باید عمومی کنیم،تصریح کرد: مردم باید در همه ابعاد مقاوم شوند، چرا که حتی برای پاسداشت هویت و غرور ملی نیز به فرهنگ دفاع مقدس نیاز داریم و متوجه باشیم که اگر ضعیف شویم، دشمن خواه ناخواه بر ما غلبه می‏‏کند و امنیت، آسایش و استقلال را از ما خواهد گرفت.

وی مقوله دفاع را هم در بحث حقوق فردی و هم مبحث حقوق اجتماعی مهم ارزیابی و ادامه داد: باید مقوله دفاع را در وجود همه افراد جامعه نهادینه کنیم، چرا که اگر فرد و جامعه‏‏ای نتواند از خود در برابر آسیب‎‎های مختلف دفاع کنند، بیم از میان رفتن و مطرود شدن آنها می‏‏رود.

وی مقدس بودن موضوع دفاع را به دلیل دفاع از ارزش‎‎های الهی و مکتبی دانست و شهید و شهادت را از ارزش‎‎های والای الهی نام برد به نحوی که شهدا گواهان همه ادوار در محضر حق تعالی هستند و جایگاهی رفیع و والایی دارند.

میرمحمدی با تاکید بر لزوم فرهنگ‎‎سازی در مورد ارزش‎‎های دفاع مقدس، افزود: هدف از برگزاری این مراسم را یادآوری حماسه‏‏ها و به خود آمدن و ایجاد آمادگی در وجودمان نسبت به مصونیت یافتن در برابر آسیب‎‎ها و هجمه‎‎ها باشد و این که بدانیم این دفاع، نباید محدود به دفاع نظامی شود، بلکه باید ما را در برابر انواع هجوم‏‏ها در عرصه‏‏های مختلف آماده کند.

.

استاندار در ادامه نیز به نقش موثر، محوری و تعیین‏‏کننده بانوان در دفاع مقدس اشاره کرد و با انتقاد از پررنگ نبودن نقش این قشر جامعه در برنامه‏‏های هفته دفاع مقدس استان، گفت: این مادران و بانوان ایرانی بودند که جوانان خود را برای حضور در جبهه‏‏ها بدرقه کردند و آنها را در دامان خود پرورش دادند و این گونه ایشان را به معراج فرستادند.

.

استاندار همچنین با اشاره به نقش جوانان در برگزاری برنامه‏‏‏های هفته دفاع مقدس بر لزوم مشارکت همیشگی جوانان در برنامه‏‏های این چنینی تاکید کرد.

وی با برشمردن نقش مردم در کنار نیروهای مسلح در دفاع از کشور، گفت: این مردم بودند که از ارتش و سپاه را در دفاع مقدس پشتیبانی کردند و هم‏‏اکنون نیز باید نقش اصلی در بزرگداشت این حماسه را به مردم داد.

لازم به ذکر  است؛ در هفته دفاع مقدس مجموعاً سه هزار و  150 برنامه مختلف در سراسر استان از سوی دستگاه‏‏ها و نهادهای گوناگون اجرا خواهد شد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.