اولین جلسه ستاد کشوری کنترل دخانیات در دولت یازدهم به ریاست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فردا (پنج شنبه) برگزار می شود.

بررسی دستورالعمل اجرایی ممنوعیت تبلیغات مواددخانی در جلسه فردای ستاد کنترل دخانیات
 

 

به گزارش  ایسنا، دکتر ندافی رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری 8 جلسه از ستاد کشوری کنترل دخانیات در دولت های قبل، گفت: این ستاد با هدف برنامه ریزی و مبارزه با مصرف مواد دخانی و حفظ سلامت عمومی تشکیل شده است.

وی از موارد مطروحه در نهمین جلسه ستاد کشوری کنترل دخانیات را بررسی دستورالعمل اجرایی ممنوعیت تبلیغات مواد دخانی، روند اجرایی تعیین عاملین مجاز فروش فرآورده های دخانی و اجرای برنامه های آموزشی و اطلاع رسانی در خصوص مضرات استعمال دخانیات به ویژه در نوجوانان بیان کرد و افزود: در این جلسه چالش های عمده در اجرای قانون جامع و کنوانسیون کنترل دخانیات و راهکارهای کلیدی در تقویت اجرای قوانین کنترل دخانیات بررسی خواهد شد.

دبیر ستاد کشوری کنترل دخانیات در ادامه افزود: در این جلسه گزارشاتی از اجرای دستورالعمل افزایش جرائم قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات که در بهمن ماه سال 92 به تصویب هیئت وزیران رسیده است، به اعضای ستاد ارائه خواهد شد.

دکتر ندافی از موارد پیشنهادی در نهمین جلسه ستاد کشوری کنترل دخانیات را، الزام شرکت در دوره های آموزشی به مدت شش ساعت برای مالکین، متصدیان، مدیران مراکز و اماکنی که به طور غیر قانونی به عرضه مواد دخانی مبادرت می نمایند، بیان کرد و گفت: در جلسه فردا، در خصوص روش اجرای قانون ممنوعیت عرضه و استعمال مواد دخانی از جمله قلیان در کلیه مراکز و اماکن عمومی گزارشی به ستاد ارائه خواهد شد و هر یک از اعضای ستاد پیشنهادات خود را ارائه خواهند کرد که نهایتا مصوبات ستاد کشوری کنترل دخانیات پس از تایید ریاست جمهور جهت اجرایی شدن، ابلاغ خواهد شد.

وی در پایان گفت: در این جلسه که به ریاست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار خواهد شد، اعضای این ستاد متشکل از وزارتخانه های آموزش و پرورش، صنعت، معدن و تجارت، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، سازمان صدا و سیما، تنی چند از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و نیز نماینده سازمان های مردم نهاد و همچنین وزارتخانه های کشور و دادگستری به عنوان میهمان حضور خواهند داشت.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.