مدیر عامل سازمان بیمه سلامت از پوشش داروهای بیماران کبدی، ریوی و مغز و استخوان از هفته آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر سازمان بیمه سلامت 500 میلیارد تومان از دستگاههای مختلف طلب دارد.

پوشش داروهای بیماران کبدی و ریوی از هفته آینده/طلب 500 میلیاردی بیمه سلامت از دستگاهها
 

به گزارش خبرنگار دکتر انوشیروان محسنی بندپی در نشست خبری روز یکشنبه با اشاره به اینکه 6 میلیون و 300 هزار نفر در سامانه بیمه همگانی ثبت نام کردند گفت: از این تعداد پنج میلیون و صد هزار نفر دفترچه بیمه خود را دریافت کرده و یک میلیون و 200 هزار دفترچه نیز آماده تحویل است اما علی رغم تماس با متقاضیان هنوز برای دریافت آن مراجعه نکرده اند.

وی با اشاره به اینکه براساس تفاهم نامه ای که با سازمان تامین اجتماعی به امضا رسیده قرار است اطلاعات لازم در مورد متقاضیان و اینکه اسامی آنها در لیست بیمه ای این سازمان وجود دارد یا خیر در اختیار ما ظرف 48 ساعت قرار گیرد گفت: پس از آن بلافاصله نسبت به صدور دفترچه بیمه برای آنان اقدام خواهیم کرد.

یکپارچه سازی اطلاعات بیمه شدگان

وی از یکپارچه سازی اطلاعات بیمه شدگان خبر داد و گفت: همچنین تلاش می کنیم که در بودجه سال 94 یک حکم قانونی را در تبصره بودجه مصوب کنیم تا نسبت به یکپارچه سازی اطلاعات بیمه شدگان تمامی دستگاه ها موظف شوند این اطلاعات را در سامانه ما قرار دهند و نسبت به صدور دفترچه و همچنین خروج افرادی که بیش از یک دفترچه دارند اقدام کنیم.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر در مورد بدهی دستگاه های مختلف به این سازمان تاکید کرد: در حال حاضر دستگاه هایی مانند آموزش و پرورش، بنیاد شهید و سازمان بهزیستی هر یک 130، 40 و 70 میلیارد تومان به این سازمان بدهکارند و در مجموع میزان بدهی دستگاه ها و سازمان بیمه سلامت بیش از 500 میلیارد تومان است.

بندپی گفت: از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی، دیوان محاسبات و دستگاه های نظارتی میزان طلب خود را از این دستگاه ها اعلام کرده ایم و هر دو ماه یکبار نیز با آنها مکاتبه کرده و آخرین بدهی شان را تذکر می دهیم که نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

عدم تمدید دفترچه بیمه دستگاههای بدهکار

به گفته وی در سال 92 به دلیل اینکه ارائه دهندگان خدمت تاکید می کردند که 60 درصد هزینه را پس از تحویل اسناد پیش پرداخت نماییم به همین دلیل ناگزیریم آنها را موظف کنیم که خدمات آنها قطع می شود و همچنین دفترچه بیمه آنها را تمدید نکنیم.

این مقام مسئول در پاسخ به خبرنگار مهر از پوشش بیمه ای دارویی بیماران کبدی، ریوی و مغز و استخوان خبر داد و گفت: به بیمارستان های دولتی ابلاغ کرده ایم که برای این بیماران هزینه بستری و دارویی در یک پرونده جداگانه درج و به ما اعلام شود تا برای پوشش بیمه ای آن اقدام کنیم و در این صورت گامی برای کاهش هزینه های درمانی برداشته ایم.

وی از انجام مکاتبات برای بیمه این داروها در روزهای پایانی هفته خبر داد.

پوشش بیمه ای 28 قلم داروی نازایی

بندپی با اشاره به اینکه در حال حاضر 28 قلم داروهای نازایی تحت پوشش بیمه قرار دارند به خبرنگار مهر گفت: تمام مراکز تخصصی نازایی که یک سری خدمات پاراکلینیکی ارائه داده و با ما قرارداد نداشتند نیز از این پس با آنها قرارداد منعقد می کنیم تا آنها بتوانند از آزمایشگاه، سیتی اسکن، رادیولوژی و سایر خدمات بهره مند شوند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت در مورد تجمیع بیمه ها تاکید کرد: قبل از تجمیع به یک سری اقدامات، الزامات و پیش شرط هایی لازم است تا تجویز سریع تر انجام شود به همین دلیل باید منابع ورودی بیمه شدگان در صندوق های مختلف که در حال حاضر تفاوت هایی دارند یکسان شود.

وی گفت: در حال حاضر تامین اجتماعی هفت درصد حقوق را به عنوان حق بیمه کسر می کند این در حالی است که خدمات درمانی 6 درصد را کم می کند که البته یک سوم آن را نیز بیمه شده می دهد و دو سوم مابقی از منابع قانونی پرداخت می شود و این در حالی است که صندوق بیمه روستاییان و عشایر پرداختی به عنوان حق بیمه ندارند. به همین دلیل باید این حق بیمه ها یکسان سازی شود.

ارائه پیشنهاداتی برای تجمیع بیمه ها به مجلس

محسنی بندپی با اشاره به اینکه پیشنهاداتی را برای تجمیع بدون مقاومت سازمان ها به مجلس ارائه داده ایم گفت: برای تجمیع باید منابع عمومی بیمه شدگان عادلانه در نظر گرفته شود و سقف را از حقوق کارکنان دولت برداریم و همچنین 6 درصد را به هفت درصد تبدیل نماییم که تمامی اینها در بسته های خدمتی برای مردم در نظر گرفته شده و به مجلس پیشنهاد داده ایم.

به گفته وی کارشناسان و صاحب نظران اقدامات کارشناسی زیادی انجام دادند و یکی از اقداماتی که باید انجام شود این است که تولیت بیمه در یک نهاد بوده و تعریف بسته خدمتی در یک سازمان انجام شود و این مدلی است که در برخی از کشورها برای افزایش کیفیت بیمه ها انجام می گیرد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت در مورد بیمه دندان پزشکی نیز گفت: بیمه دندان پزشکی ابلاغ شده و تعرفه ای را برای آن نیز مشخص کردیم به طوری که بتوانیم پنج خدمتی که بیشتر جنبه پیشگیری آموزشی و مراقبتی دارد را اجرایی نماییم.

ابلاغ بیمه ای خدمات دندانپزشکی

وی گفت: تفاهم نامه سطح یک که برای 23 میلیون نفر بوده متاسفانه هنوز ساز و کاری برای آن تعریف نشده و با مشکل مواجه شده ایم ولی سایر خدمات دندان پزشکی در قالب تعرفه هایی که اعلام شده اجرا می کنیم و تمامی پزشکانی که می خواهند با ما همکاری کنند حاضریم با آنها قرارداد ببندیم.

محسنی بندپی در مورد اینکه بیمه ها زیر نظر وزارت بهداشت قرار گیرند اظهار داشت: در قانون برنامه پنجم نه تنها تفکیک به وضوح قائل شده و همچنین در سیاست های مقام معظم رهبری تفکیک تولیت و مدیریت منابع مالی و تدارکات خدمات سلامت به صورت جداگانه در نظر گرفته شده است. به همین دلیل چنانچه وزارت بهداشت بخواهد بیمه ها را زیر نظر خود ببرد با سیاست های ابلاغی رهبر انقلاب منافات دارد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.