قدس آنلاین : رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان گفت: زمینی به ارزش 4 میلیارد و 300 هزار ریال جهت احداث مسجد و مجموعه فرهنگی وقف شد.

وقف جدید برای امور فرهنگی در فلاورجان

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن فاضلی اظهارداشت: واقف خیراندیش خانم ام‌البنین قاسمی فلاورجانی زمینی به مساحت 430 متر مربع و به ارزش تقریبی 4 میلیون و 300 هزار ریال را جهت احداث مسجد و مجموعه فرهنگی در یکی از موقعیت‌های مناسب شهر فلاورجان در بلوار بسیج وقف کرد.

وی افزود: تولیت این مکان تا زمان حیات واقف با وی و پس از او به عهده اولاد ذکور ارشد به صورت نسلی بعد از نسل و با نظارت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان فلاورجان، با بیان اینکه وقف جزئی از سیره نبی مکرم اسلام (ص) است، خاطرنشان کرد: پیروان آن حضرت با توجه به وسعت مالی خود اقدام به وقف می‌کنند.

وی تأکید کرد: ضروری است که واقفان با عنایت به اولویت‌های مسائل و مشکلات شهرستان، وقف خود را انجام دهند تا گره‌ای از مشکلات فرهنگی و اجتماعی جامعه کاسته شود.

فاضلی ضمن بیان اینکه در نظر مردم وقف بدین گونه است که هر کس مالی دارد می‌تواند وقف کند، افزود: با توجه به روایات اسلامی اگر کسی علمی را ترویج دهد یا فرزند صالحی را به جای بگذارد او هم یک واقف است.

وی در پایان بیان کرد: یکی از روش‌های وقف، وقف مشارکتی است و افرادی که نمی‌توانند به تنهایی مالی را وقف کنند به صورت مشارکتی می‌توانند در اموری همچون تأمین جهیزیه، دستگیری از ایتام، تأمین دارو و غیره واقف باشند و قدمی در راه خدمت به مردم و به خصوص مؤمنان بردارند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.