گروه جامعه  /  مریم زنگنه - وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی در نشست خبری خود گفت: سال تحصیلی ۹۳-۹۴ را در حالی آغاز می‌کنیم که از ۸ ماه پیش کلید بازگشایی مدارس را زده‌اند. 

 12 میلیون دانش آموز و یک میلیون معلم مهر را آغاز کردند

 وی گفت: تا کنون ۱۲ میلیون و ۲۶۸ هزار و ۶۰۵ دانش آموز در سامانه وزارت آموزش و پرورش نام نویسی کرده‌اند و این آمار به ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر می‌رسد. این شمار دانش آموز در ۱۲۲ هزار و ۲۷۸ مدرسه با بیش از یک میلیون فرهنگی اعم از معلمان و کسانی که نقش پشتیبانی را در مدرسه ایفا می‌کنند تحصیل خود را آغاز می‌کنند.

علی اصغر فانی گفت: آموزش و پرورش در سالی که گذشت پنج سیاست را دنبال کرد؛ ساماندهی و بهسازی منابع انسانی، توسعه مشارکت، ارتقای مدیریت آموزشگاهی، تمرکززدایی و عملیاتی کردن بودجه آموزش و پرورش ذیل راهبرد اصلی آموزش که کیفیت‌بخشی بود، سامان پیدا کرد.  وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از ۱۸ هزار فرهنگی در اول مهر بازنشسته و شماری هم در طول سال تحصیلی بازنشسته می‌شوند، گفت: با اینکه نیروی جدید وارد نکردیم و دانشجو معلمان هنوز فارغ‌التحصیل نشده‌اند، تمامی مدارس و واحدهای آموزشی و تربیتی با نیروی انسانی موجود آموزش و پرورش، ساماندهی شده است. حتی در پرداخت اضافه کاری ۱۵ درصد کاهش داشته‌ایم که نشان می‌دهد ساماندهی نیروی انسانی در دولت یازدهم به خوبی انجام شده است.  وی تأکید کرد: در بخش توسعه مشارکت تا سال گذشته هشت و نیم درصد دانش آموزان در مدارس غیر دولتی مشغول تحصیل بودند و در سال جدید این رقم به ۱۲ درصد رسیده است و این موضوع از افزایش توان بخش خصوصی در آموزش و پرورش حکایت دارد.

فانی افزود: بیش از ۱۲۵ میلیون جلد کتاب درسی در  سراسر کشور توزیع شده و امسال با اینکه پایه هشتم جدید است و برخی کتابهای سوم و چهارم دبستان تجدیدنظر شده است، ۱۵ عنوان کتاب تازه تألیف داریم که آماده توزیع است.

وی افزود: تمامی معلمانی که کتابهای جدید را تدریس می‌کنند دوره آموزشی را سپری کرده‌اند و در کنار برخی پایه‌ها بسته‌های آموزشی مانند کتاب راهنما و لوح فشرده نیز وجود دارد.

همچنین ۲۵۰ میلیارد تومان برای کیفیت‌بخشی آموزش و سند تحول در بودجه آموزش و پرورش پیش‌بینی شده و در تابستان برنامه‌های کیفیت‌بخشی سامان داده شده است که در مدارس اجرا می‌شود.

وی افزود: از ۱۳۱ راهکار سند تحول به ۴۰ راهکار در قالب ۹۹ برنامه ورود پیدا می‌کنیم و امیدواریم در برنامه ششم و هفتم سند تحول را به نتیجه نهایی برسانیم.

وزیر بزرگترین وزارتخانه کشور در بخش دیگری از سخنانش گفت: مبادی بی‌سوادی در سال جدید مسدود می‌شود. ما حضورمان را در  سراسر کشور توسعه داده‌ایم و امسال ۱۱۰ مدرسه تک دانش‌آموزی داریم که نشان می‌دهد دولت مصمم است تمامی فرزندان ۶ تا ۱۱ سال را زیر پوشش قرار دهد.

وی با بیان اینکه تصویب کلاسهای چند پایه، کیفیت را افزایش می‌دهد، خاطرنشان کرد: در کلاسهای چند پایه با پرداخت حق‌التدریس اضافه از ۲ تا ۶ ساعت درسی اضافه خواهیم داشت تا کیفیت بالاتری در این کلاسها داشته باشیم.

گفتنی است، وزیر آموزش و پرورش با‌حضور در جمع کلاس اولی ها زنگ آغاز سال تحصیلی 94-93 را به صدا درآورد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.