در پیام رئیس‌جمهور به مناسبت آغاز سال تحصیلی آمده است: مدرسه باید دانش‌آموزانی متفکر، پرسشگر، نقاد و اخلاقی تربیت کند.

مدرسه باید دانش‌آموزانی متفکر، پرسشگر، نقاد و اخلاقی تربیت کند
به گزارش فار س، علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در مراسم نمادین زنگ ملی بازگشایی مدارس که در دبستان شاهد حضرت زینب منطقه 5 آموزش و پرورش تهران برگزار شد، اظهار داشت: رئیس‌جمهور برای شرکت در جلسه‌ای مهم در ایران حضور ندارند اما پیامی را برای دانش‌آموزان آماده کرده‌اند.

وی افزود: متن پیام رئیس‌جمهور بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

پیام رئیس‌جمهور به مناسبت بازگشایی مدارس و اول مهر 1393

آغاز ماه مهر و فصل مدرسه را به تمام معلمان، مربیان و دانش‌آموزان صمیمانه تبریک می‌گویم. مدرسه خانه امید دولت، مردم و آموزش و پرورش، بنیادی‌ترین بخش توسعه کشور است. ما نیاز به مدرسه‌ای پویا و نوآور در شرایط کنونی داریم.

سازندگان اصلی مدرسه، معلمان، مربیان و دانش‌آموزان این سرزمین هستند. راه رسیدن به هدف از مدرسه و آموزش و پرورش می‌گذرد، زیرا استعداد و هوش فرزندان این زاد و بوم بالا است و باید به کشف آنها بیشتر بپردازیم.

توانمندی آموزش و پرورش در تربیت دانش‌آموزانی است که قادر باشند در کنار تربیت، فرهنگ و دانش‌اندوزی را به جامعه و دولت ارتباط برقرار کنند. باید به آنها آموخت جهان خود را بشناسند و تعلق خاطر به دین، سرزمین و فرهنگ داشته باشند.

مدرسه باید دانش‌آموزانی متفکر، پرسشگر، نقاد و اخلاقی تربیت کند. مدرسه مطلوب باید فرهنگ خلاقیت، عقلانیت، گفت‌وگو و مدارا را بیاموزد.

معلمان، مربیان و دانش‌آموزان عزیز کمک کنند تا به این مدرسه مطلوب نزدیک شویم و مدرسه‌ای که پناهگاه شما و همه باشد داشته باشیم.

می‌دانم آموزش و پرورش تا رسیدن به این نقطه تنگناهای زیادی دارد و کمبودها و کاستی‌های اقتصادی وجود دارد و دانش‌آموزان و معلمان باید برای دستیابی به این هدف تلاش کنند.

معلمان نیازمند زندگی عزتمندانه هستند تا تمام توان خود را صرف آموزش کنند و دانش‌آموزان به احترام بیشتر نیاز دارند تا قدرت انتخاب را بالا ببرند.

بسیار مایل بودم همچون سال پیش همپای معلمان، دانش‌آموزان و پدران و مادران در نشاط و جنب و جوش اول مهر شرکت می‌کردم و آهنگ دلنشین زنگ مهر را از نزدیک می‌شنیدم، اما ضرورت سفر به مجمع عمومی سازمان ملل این توفیق را از ما گرفت و آنجا هم نیازمند دعای شما هستیم.

برای اینکه سنت نیکوی سال‌های قبل پابرجا باشد از شما دانش‌آموزان می‌پرسم «عزیزانم! ایران با مشکل جدی کمبود آب روبه‌رو است و هر کدام از ما چگونه از آب‌های ایران می‌توانیم بهتر نگهداری و استفاده کنیم».

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایران پور IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    0 0
    با این سبک مدیریت وآموزش در مدارس اتلاف وقت وعمردانش آموزان باقی می ماند وکسی هم از حقوق دانش آموزان دفاع نمی کندوسال به سال دانش آموزان بی سواد تر می شوند..................