قدس آنلاین: رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری اجلاس میراث فرهنگی ناملموس در شهر اصفهان که طلایه دار فرهنگ و تمدن عظیم ایرانی و اسلامی است می تواند آثار بسیار مثبت اجتماعی و فرهنگی برای کل کشور به ارمغان بیاورد.

اجلاس بین المللی میراث ناملموس آثار بسیار مثبت اجتماعی و فرهنگی برای کشور خواهد داشت

 به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، احمد سالک افزود: اصفهان با گنبدهای فیروزه ای اش و حتی عالمان برجسته ای که در طول تاریخ، فرهنگ ساز بوده اند می تواند نماینده شایسته ای از کل ایران در برگزاری این اجلاس باشد و زمینه سرمایه گذاری های خارجی را در سطح کلان برای کشور فراهم کند.
وی تصریح کرد: هدف اصلی این اجلاس باید معرفی استان اصفهان به عنوان شهری که زمانی پایتخت فرهنگی تمدن جهان اسلام محسوب می شد باشد و بتواند زوایای کمتر شناخته شده این شهر را به جهان عرضه کند. برگزاری این اجلاس نباید تنها در بروشورها و پوسترهای تبلیغاتی خلاصه شود و قطعاً باید از این فرصت بی نظیر برای شناساندن فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی بهره لازم را ببریم.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اطلاع رسانی صحیح و مستمر می تواند خروجی مفید داشته و آنچه که اهمیت دارد رشد و ارتقای گردشگری و فرهنگ بعد از برگزاری این اجلاس است. آثار این نوع اجلاس های بین المللی باید برای کل کشور سودمند باشد. زیرا فرهنگ و تمدن فقط مختص به اصفهان نیست و کل ایران دارای آثار ارزشمندیست که از قرن های گذشته برای ما به یادگار مانده است.
سالک همچنین بیان کرد: اصفهان با گنبدهای فیروزه ایش و حتی عالمان برجسته ای که در طول تاریخ، فرهنگ ساز بوده اند می تواند نماینده شایسته ای از کل ایران در برگزاری این اجلاس باشد و زمینه سرمایه گذاری های خارجی را در سطح کلان برای کشور فراهم کند و به طور کلی برگزاری چنین اجلاس عظیمی زمینه ساز رشد و تعالی گردشگری را در پی خواهد داشت و ما امیدواریم که شاهد آثار مطلوب آن در آینده صنعت گردشگری کشور باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.