معاون برنامه ریزی رئیس جمهور با اشاره به افزایش 26 درصدی بودجه آموزش و پرورش نسبت به سال گذشته، گفت: مشکلات این بخش با رشد 26 درصدی بودجه رفع نمی شود.

افزایش 26 درصدی بودجه مشکلات آموزش و پرورش را حل نمی کند/ تحریم ها با مقاومت شکسته می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد باقر نوبخت صبح سه شنبه در مراسم نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان استقلال کرمانشاه با اشاره به سختی ها و مقاومت جانانه ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس، اظهار داشت: دست یاری خداوند در آن زمان با ما بود که با وجود خواست همه جانبه دنیای استکبار برای از بین بردن انقلاب اسلامی امروز شاهد اقتدار کشور در دنیا هستیم.

وی افزود: همه ما مشاهده کردیم کسانی که یک زمان پشتیبان و حامی صدام بودند چگونه طناب دام را به گردن او انداختند و این درسی برای همگان است که ظلم پایدار نیست.

نوبخت با بیان اینکه ایران در حال حاضر امن ترین کشور منطقه است، خاطر نشان کرد: امروز شش قدرت جهانی در برابر ما پای میز مذاکره نشسته اند و هم اکنون نیز رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ما در حال مذاکره و مبارزه هستند.

معاون برنامه ریزی رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه امروز شکل مبارزات عوض شده است، گفت: ما باید بحث و مذاکره کنیم تا تحریم هایی که ناجوانمردانه علیه کشورمان اتخاذ شده است را از بین ببریم.

نوبخت تصریح کرد: ما توان تولید 4 میلیون بشکه نفت را داریم، اما این در حالیست که می توانیم تنها یک میلیون بشکه از آن را به فروش برسانیم.

سخنگوی دولت با اشاره به افزایش 26 درصدی بودجه آموزش و پرورش نسبت به سال گذشته، گفت: مشکلات این بخش با رشد 26 درصدی بودجه رفع نمی شود، لذا باید این بودجه به دو برابر افزایش یابد.

وی افزود: اگر حق فرهنگیان به خوبی ادا شود قطعا آنها بهتر درس می دهند و شاهد نتایج خوبی خواهیم بود، اما با وجود تحریم ها و منابع مالی محدود شرایط سخت است.

نوبخت با اشاره به خواسته های مردم کرمانشاه در رابطه با پتروشیمی، راه آهن و ... خاطر نشان کرد: اجرای این پروژه ها نیاز به بودجه دارد که باید تامین شود.

وی تصریح کرد: با وجود تحریم ها دو راه وجود دارد، یکی اینکه دست ها را پشت میز مذاکره بالا ببریم و تسلیم شویم، یا اینکه همانند زمان جنگ مقاومت و صبر کنیم و به پیروزی برسیم.

معاون برنامه ریزی رئیس جمهور در پایان گفت: با وجود تمامی تحریم ها و مشکلات قطعا وضعیت کشور بهتر خواهد شد و همچنان شاهد توسعه و اقتدار ایران اسلامی خواهیم بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.