قدس آنلاین : مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نو‌جوانان کشور گفت: یاد‌گیری و تربیت منحصر به زمان نیست و تعلیم و تربیت در هیچ زمانی تعطیل نمی‌شود.

تعلیم و تربیت  هیچ زمانی تعطیل نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، علیرضا حاجیان‌زاده در آیین بازگشایی مدارس و زنگ مقاومت با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت اظهار کرد: یاد‌گیری و تربیت منحصر به زمان نیست و تعلیم و تربیت در هیچ زمانی متوقف و تعطیل نمی‌شود.

وی اضافه کرد: سال‌های سال است که ما یک دوران خاص را به عنوان زمان تحصیل تعیین کرده‌ایم و این زمان به عنوان سال تحصیلی نامگذاری شده است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نو‌جوانان کشور با تاکید بر اینکه تعلیم و تربیت را نمی‌توانیم به زمان خاصی محدود کنیم، تصریح کرد: آن چیزی که به زمان خاصی منحصر می‌شود، تعلیم و تربیت است که یک دانش‌آموز باید بیش از نیمی از سال را به آموزش و تعلیم و تربیت رسمی بگذراند.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت رسمی در قالب کتاب، آزمون و دریافت نمره خلاصه می‌شود، ادامه داد: هر دانش‌آموز در حدود 180 روز از سال به صورت غیر‌رسمی در حال آموزش و یاد‌گیری است.

حاجیان‌زاده با اشاره به اینکه ما نمی‌توانیم عنوان کنیم که تعلیم و تربیت در روز‌های غیر از مدرسه تعطیل است، تاکید کرد: انسان‌ها از تمام فرصت‌‌های موجود برای یادگیری و تعلیم و تربیت استفاده می‌کنند و دانسته‌های خود را در زمینه‌های مختلف افزایش می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان باید زمان‌های غیر از مدرسه را به صورتی سازماندهی کنند که دانسته‌های آنها به میزان بسیاری افزایش پیدا کند، افزود: اوقات فراغت دانش‌آموزان نباید به عنوان اوقات بطالت تلقی شود، چرا که بسیاری از یاد‌گیری‌ها و فراگیری‌های دانش‌آموزان در اوقات فراغت صورت می‌گیرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.