جدیدترین جزئیات از رادار کیهان منتشر شد.

جدیدترین جزئیات از رادار بردبلند کیهان/ شناسایی اهداف در ۲ دقیقه

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، امیر شمخالی معاون تحقیقات و جهاد خودکفایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء از ساخت رادار کیهان با قابلیت رهگیری و شناسایی توسط متخصصان ایرانی و صد در صد بومی خبر داد و گفت: رادار کیهان هیچ نمونه خارجی نداشته و قابلیت‌های این رادار بسیار ارزشمند است.

وی اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی از سامانه‌هایی با طول عمر بسیار بالا در جهان برخوردار است که از آنها استفاده به‌روز می‌شود.

معاون تحقیقات و جهاد خودکفایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) با بیان اینکه چهار ماموریت کشف، شناسایی، رهگیری و انهدام توسط سامانه‌های پدافند هوایی انجام می‌شود، افزود: ما تاکنون توانسته‌ایم تمام رادارها و سامانه‌های خود را که در گذشته تولید شده بودند و عمر نسبتا طولانی داشتند بهینه سازی کنیم.

امیر شمخالی با تاکید بر ساخت چندین رادار بومی توسط متخصصان کشورمان تصریح کرد: رادار کیهان جدیدترین راداری است که در رژه نیروهای مسلح به نمایش درآمد و ضمنا این رادار هیچ نمونه خارجی ندارد.

وی با اشاره به سامانه‌های فرمانده کنترل اظهار داشت: این سامانه‌ها تمام اشیا پرنده را در مدت زمان دو دقیقه شناسایی می‌کند که این مسئله از ویژگی‌های ممتاز این سامانه‌ها به شمار می رود.

معاون تحقیقات و جهاد خودکفایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) همچنین از سامانه انهدام تلاش نام برد و افزود: این سامانه می‌تواند با تجهیز شدن چندین موشک نسبت به انهدام هدف اقدام کند.

وی با اشاره به رادار فتح که راداری بومی و ساخت متخصصان ایرانی است نیز گفت: این رادار دوربرد و کنترلی است که برای شناسایی اهداف با سطح مقطع بسیار کوچک کارایی بسیار زیادی دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.