وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور ظهر امروز به صورت سرزده از سلف دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بازدید کرد و در مورد مشکلات دانشجویان با آنها گفت‌وگو کرد.

حمایت از فعالیت‌های دانشجویی دانشجویان/اختصاص 300 میلیاردتومان به تجهیز بخشهای پزشکی

به گزارش خبرنگار«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر قاضی زاده هاشمی ظهر امروز از سلف دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سرزده بازدید کرد و در جمع دانشجویان پس از صرف نهار به گفت‌وگو پرداخت.

دکتر هاشمی در پاسخ به اعتراض جمع زیادی از دانشجویان درباره ادغام دانشجویان بین الملل با دانشجویان عادی گفت: ما مجری قانون هستیم و قانون مشخص کرده است که 20 درصد دانشجویان باید هزینه تحصیل خود را بپردازند. کار بسیار خوبی که در این دولت صورت گرفت، باعث شد تا پارتی بازی ممنوع شود و دانشجویان فقط از مسیر کنکور وارد دانشگاه شوند و در حال حاضر رتبه 200 کنکور در قالب دانشجوی خودگردان پذیرش شده است.

وی افزود: در عین حال مصاحبه را نیز حذف کردیم، چرا که در گذشته پنج برابر ظرفیت مورد نیاز اعلام می‌شد و از طریق برخی روابط دانشجوها پذیرش می‌شدند.

 

بازدید وزیر بهداشت از سالن غذا خوری دانشکده پزشکی

یکی از دانشجویان نسبت به ازدحام به وجود آمده در کلاس‌ها به جهت ادغام دانشجویان اعتراض کرد و وزیر در پاسخ گفت: گفته شما به این معناست که دانشگاه جدیدی احداث کنیم که این مسئله مشکلات خاص خود را دارد و احداث دانشگاه جدید کار درستی نیست. مشکل اصلی دانشجویان بیشتر در بحث ورود به بیمارستان‌ها به وجود خواهد آمد، به همین دلیل اعلام کردیم که هر بیمارستان به میزان 20 درصد ظرفیت خودش و نه مازاد حق دارد دانشجویان را پذیرش کند. این مسئله به این منظور صورت گرفت تا برای دانشجویان مشکلی به وجود نیاید. هر زمان که قانون تغییر کند ما تابعیم و خوشحال هم خواهیم شد.

 

هاشمی با تاکید بر اینکه تمامی دانشگاه‌های معتبر دنیا نیز پولی هستند، گفت: تمام دانشگاه‌های دنیا شهریه دریافت می‌کنند و البته این شهریه‌ها به میزان کم است و برای همه یکسان در نظر گرفته می‌شود. ما نمی‌توانیم برای 20 نفر دانشگاه جدید تاسیس کنیم. یا این قانون باید لغو شود یا در همین قالب اجرا شود.

 

 

پذیرش بیش از 20 درصد ظرفیت تخلف است

 

وی درباره اعتراض یکی از دانشجویان مبنی بر پذیرش بیش از 20 درصد ظرفیت گفت: این مسئله تخلف است و گمان نمی‌کنم دانشگاهی بیش از 20 درصد پذیرش کرده باشد و این مسئله بررسی خواهد شد.

 

 

بازدید وزیر بهداشت از سالن غذا خوری دانشکده پزشکی

 

وزیر بهداشت بعد از صرف ناهار در گفت‌وگو با دانشجویان درباره رضایت آنها از کیفیت غذای دانشگاه گفت: دانشجویان از غذای دانشکده راضی هستند و ظاهرا مشکلات مهمتری از غذا دارند. من آرزو می‌کنم همه دانشگاه‌ها به ویژه دانشگاه‌های محروم غذایشان به همین کیفیت باشد.

 

 

وعده وزیر بهداشت به دانشجویان درباره آینده شغلی پزشکان

 

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان درباره آینده شغلی پزشکان گفت: این مسئله همواره دغدغه تمام دانشجویان بوده و حتی در سال 55 که من وارد عرصه پزشکی شدم نیز این دغدغه وجود داشت. در حال حاضر مدام به مجلس احضار می‌شویم که پزشک وجود ندارد. پس مطمئن باشید که آینده شغلی خواهید داشت؛ چرا که کشور به پزشک نیاز دارد.

هاشمی افزود: در سالهای اخیر توسعه کمی بی قواره به آموزش کشور بسیار آسیب زده و دانشگاه‌ها را در همه زمینه‌ها از جمله انتخاب اساتید، اداره دانشگاه و غیره به دردسر انداخته است.

وزیر بهداشت در پاسخ به یکی از دانشجویان درباره نگاه وزیر نسبت به فعالیت دانشجویی، گفت: اینکه در گذشته چه وضعیتی بوده و آیا اکنون وضعیت تغییر کرده است اطلاعی ندارم؛ اما رهبری و رئیس جمهور و دولت بر این عقیده‌اند که محیط دانشگاه باید پرشور و بانشاط باشد. این فرصت باید ایجاد شود تا افرادی که به مسائل فرهنگی علاقمند هستند بتوانند در کنار آموزش آنها را نیز پیگیری کنند. بنابراین این مسئله باید در دانشگاه‌ها شکل بگیرد و واجب است که دانشگاه‌ها به آن توجه داشته باشند. اگر توجه نشود به این معناست که دانشجویان را ناخودآگاه به محیط‌های بیرون دانشگاه برده‌ایم.

 

 

از فعالیت‌های دانشجویی دانشجویان حمایت می‌کنیم

وی افزود: فعالیت‌های دانشجویی نه تنها هیچ منافاتی با باورهای دینی و ملی ما ندارد؛ بلکه ضرورت و دستور دین است. با نگاهی که مسئولان کشور به این مسئله دارند هیچ مغایرتی با منافع کشور وجود ندارد و اگر کسی مخالف است اشتباه می‌کند و ما از دانشجویان حمایت می‌کنیم.

 

300 میلیارد تومان به تجهیز بخشهای پزشکی اختصاص می‌یابد

 

بازدید وزیر بهداشت از سالن غذا خوری دانشکده پزشکی

وزیر بهداشت درباره دغدغه دانشجویان و اساتید درباره تجهیزات پزشکی نیز اظهار کرد: امروز با دکتر ضیایی معاون آموزشی وزارت بهداشت گفتگویی انجام دادم و ظاهرا بخشنامه‌ای صادر شده مبنی بر اینکه 300 میلیارد تومان به تجهیز بخشهای پزشکی اختصاص پیدا کند.

 

مسئله غذای دانشجویان پولی حل خواهد شد

به گزارش ایسنا، یکی از دانشجویان نسبت به قیمت غذای دانشجویان پولی که حدود 4000 تومان است اعتراض کرد و وزیر بهداشت با ابراز تعجب نسبت به این مسئله گفت: دانشجو از زمانی که از در دانشگاه وارد می‌شود باید به یک چشم به او نگاه کرد و نباید با برچسب‌های مختلف بین الملل، پولی و غیره بین دانشجویان تفاوت قائل شد. هرگونه هزینه‌ای در ابتدا باید اخذ شود و پس از آن دانشجو در دانشگاه با تمام دانشجویان یکسان باشد. به این مسئله حتما رسیدگی خواهد شد و مسئله غذای دانشجویان پولی حل خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.