نخست وزیر عراق از جامعه بین‌الملل خواست تا عملا به عراق کمک کند و تنها به حرف بسنده نکند.

العبادی: جامعه جهانی باید عملا از عراق حمایت کند

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز عراق‌، حیدر العبادی‌، نخست وزیر عراق‌ طی بیانیه‌ای در حاشیه نشست خود با باراک اوباما،‌ رئیس جمهوری آمریکا و ملک عبدالله دوم،‌ پادشاه اردن و وزیر خارجه عراق و وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس در نیویورک اعلام کرد‌، جامعه بین‌الملل باید کمک عملی به عراق در جنگ علیه داعش ارائه دهد. ما خواهان اجرای عملی این حمایت‌ها هستیم و نباید تنها به حرف اکتفا شود.

وی خاطرنشان کرد: داعش هر روز به سربازگیری گروه‌های جدیدی از جوانان می‌پردازد. عراق نمی‌تواند منتظر بماند تا کمک‌ها برسد چرا که نیروهای ما علی رغم جانفشانی‌هایی که برای حفظ وحدت و حاکمیت کشورشان می‌کنند، می‌توانند پیروزی را رقم بزنند.

 

العبادی گفت: منطقه در وضعیت تنش به سر می‌برد که این مساله باعث شکل گیری این گروه‌های ترویستی شده است و این عراق است که بهای این امر را می‌پردازد ما نمی‌خواهیم که در این تنش‌ها جانبداری هیچ طرفی را بکنیم بلکه ما از مردم حمایت می‌کنیم.

 

این مقام عراق اظهار کرد: بغداد تمایل دارد تا روابط با کشورها را براساس حسن همجواری برقرار کند و به وزیر خارجه کشورمان سفارش شده است تا صفحه جدیدی از روابط را بگشاید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.