شصت‌و نهمین مجمع عمومی سازمان ملل رسما با سخنرانی بان کی مون دبیرکل این سازمان در نیویورک آغاز شد.

بان کی مون درآغاز مجمع عمومی: جامعه جهانی موضعی محکم در قبال تروریسم اتخاذ کند

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از مرکز اطلاع رسانی سازمان ملل، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در سخنرانی افتتاحیه این سازمان گفت: سال بسیار وحشتناکی را از نظر اصول و منشور سازمان ملل پشت سر گذاشتیم، از بمب‌های بشکه ای تا سربریدن‌ها و حملات به مدارس سازمان ملل.

وی گفت: این درگیری‌ها شکنندگی نهادها و دولت‌های جهان و افزایش اختلافات را آشکار کرد.

بان کی مون افزود: همه ملت‌های جهان به نشست‌های این مجمع و وعده‌های سران کشورها چشم دوخته‌اند.

وی گفت: عمق وحشیگری و ویرانی که از تروریسم نشات گرفته عراق و سوریه را پر کرده و من از جامعه جهانی می‌خواهم تا موضعی محکم برای توقف تروریسم در منطقه اتخاذ کند.

دبیرکل سازمان ملل با اشاره به نارضاتی‌ها از بهار عربی گفت: بهار عربی که در میان ملت‌ها برای بدست آوردن حقوق آنها آغاز شد درگیر نوعی خشونت افسارگریخته شد و این امر باعث شد جهان شاهد بزرگترین جریان آوارگی از زمان جنگ جهانی اول باشد.

وی در خصوص مساله فلسطن نیز گفت: جنگ اخیر در غزه جناح بندی‌ها پیرامون این مساله را آشکارتر کرد. باید دو کشور اسراییل و فلسطین در کنار هم تشکیل شود تا مانع از دشمنی مستمر میان این دو طرف شویم.آنچه که در ماه گذشته در غزه شاهد آن بودیم اسفناک بود و نشان داد که تنش‌ها میان اسراییل و فلسطین به اوج خود رسیده است.

بان کی مون گفت: اوضاع در سومالی و سودان تاسف بار است و تنفری که هر روز در سوریه و عراق در حال عمیق‌تر شدن است نیازمند پاسخ سریع جهانی است.

دبیرکل سازمان ملل از جامعه جهانی خواست به مسئولیت‌های خود در قبال چالش‌های کنونی جهان عمل کند.

بان کی مون تاکید کرد: ما شاهد اقدامات وحشیانه افراط‌گرایان در عراق و سوریه هستیم اما دین اسلام هیچ ربطی به تروریسم و حوادث تروریستی که منطقه شاهد آن است، ندارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.