قدس آنلاین:مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار میزان تعهد ایجاد شغل به دستگاه‌های اجرایی واگذار شد، گفت: دستگاه‌های اجرایی بر اساس توانایی و استعداد خود، ایجاد هفت هزار و ۸۰۶ شغل را متعهد شدند

دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی ایجاد ۷۸۰۰ شغل را متعهد شدند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، حسین‌پور پاکزاد اظهار داشت: تاکنون یک هزار و 506 شغل معادل 19.3 درصد میزان تعهد، محقق شده است  که بیشترین قشر بیکار و جویای کار دانش آموختگان دانشگاه ها هستند.

وی افزود: تاکنون 52 هزار و 302 نفر از کارجویان استان در هشت مرکز کاریابی سطح شهرستان های استان ثبت نام کرده اند که 15 هزار و 303 نفر از این رقم در پنج ماه نخست امسال به ثبت رسیده است.

وی گفت: تاکنون 10 هزار و 192 نفر از کارجویان به کار گمارده شده اند که 492 نفر از این تعداد در سال جاری آغاز به کار کرده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی در باره وضعیت بیکاری در این استان گفت: نرخ بیکاری در پنج ماه نخست امسال 13 درصد گزارش شده است.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی در جایگاه میانی میان استان های کشور در نرخ بیکاری قرار گرفته است گفت: این استان در جایگاه 18 استان های کشور قرار دارد وی نبود صنایع مادر و صنایع تبدیلی و تکمیلی را از عمده ترین مشکلات بیکاری در این استان ذکر کرد.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.