فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء گفت: پدافند هوایی بالغ بر ۸۰ هزار هواپیمایی را که از فراز آسمان ایران گذشته اند ، کشف و شناسایی کرده است .

رهگیری ۸۰ هزار هواپیما در سامانه پدافند هوایی ایران
 
به گزارش قدس آنلاین به نقل از  واحد مرکزی خبر، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در حاشیه همایش پیشکسوتان این قرارگاه در جمع خبرنگاران درباره دستاوردهای جدید پدافند هوایی افزود: این هواپیماها  شامل هواپیماهای عبوری مجوزدار خارجی و داخلی در فضای جمهوری اسلامی کشف و شناسایی شده ‌اند که فقط یک فرونده آن مجوز عبور نداشت که به شایستگی شناسایی و کشف و با آن برخورد شد .
 
وی با اشاره به ویژگیهای رادار فتح 2 به عنوان ازدیگر دستاوردهای جدید پدافند هوای خاطرنشان کرد :این سامانه راداری  قابلیت اتصال به سامانه های موشکی و قابلیت های تاکتیکی و درگیری همزمان دارد.
 
وی ادامه داد : این رادار دیجی سایز است و همزمان می ‌تواند کنسول‌های موشک را ارسال کند و قابلیت این را دارد که علیه چندین هدف درگیری داشته باشد.
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء درباره پهپاد صادق 1 نیز گفت : این پهپاد می‌تواند شبکه یکپارچه پدافند هوایی را منسجم‌تر کند و ما باید به مرحله‌ ای برسیم که هرآنچه دیده‌بان می‌بیند و  رادارها و سامانه‌ های شنود ما کشف می کند ، از لحاظ کمیت با هم تفاوت نداشته باشد .
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء درباره سامانه رتس و هادی نیز گفت : امروز این افتخار را داریم که سامانه های " رتس" و" هادی" قادر به شنود و کشف اطلاعات راداری و ارسال این اطلاعات به صدها کیلومتر دورتر از محل استقرار آنها است، که تحقق این امر موجب حفظ جان نیروهای انسانی می شود .  
 
وی افزود : ما امروز این توانایی را داریم که با استفاده از این سامانه‌ها، جنگنده‌ها و هواپیماهای دشمن را در جاهایی کشف و شناسایی کنیم و درگیر شویم که حتی آنها انتظارش را ندارند و آنچه را که ما به هواپیماها و جنگنده‌ ها و متجاوزان هدیه می‌کنیم غافلگیری صد درصد است.  
 
امیر اسماعیلی درباره ایجاد مزاحمت برای جنگنده های دشمن با استفاده از هواپیمای بدون سرنشین نیز گفت : ما این اقدام را برای هواپیماها و جنگنده‌ هایی که به مرزهای آبی و خاکی ما نزدیک می شوند در راستای چهار مأموریت کشف ، شناسایی ، رهگیری و انهدام انجام می دهیم .
 
وی افزود : هر کشوری حق دفاع از خود را دارد که صرفا این تحرکات یکی از تاکتیک ‌های ماست و به صورت مشترک با سپاه از هواپیماهای بدون سرنشین و سامانه‌های موشکی استفاده می‌کنیم .
 
امیر اسماعیلی اضافه کرد : ما با این اقدام به هیچ عنوان قصد تجاوز به کشوری را نداریم بلکه استفاده از این هواپیماهای بدون سرنشین یکی از تاکتیک‌های ما در قبال خنثی سازی حرکات دشمن و جلوگیری از تجاوز هواپیماهای متخاصم به کشور است .  
 
وی با بیان اینکه پدافند هوایی باید تهدیدات را به خوبی بشناسد، افزود : ما باید پنج سال از تهدیدات جلوتر باشیم و نیازمندی های خود را پیش بینی کنیم و در این راستا ما می توانیم از تجربیات دفاع مقدس به خوبی استفاده کنیم.
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی درباره زمان برگزاری رزمایش این قرارگاه گفت: انشاء الله تا پایان سال، رزمایشی را با محتوای متفاوت و جدید برگزار خواهیم کرد.
 
امیر اسماعیلی درباره سقوط روز گذشته یک پهپاد در بوشهر نیز گفت : این پهپاد خودی بود و سقوط نکرده است بلکه ما ماموریت های را برای یگان های پدافند هوایی خود در مناطق مختلف از جمله هسته ای و پدافندی هوایی در نظر می گیریم تا آمادگی نیروهای خود را ارزیابی کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.