وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عملکرد دولت یازدهم در حوزه راه سازی گفت: تصویب سند جامع حمل و نقل کشور که نقشه راه را به ما نشان می‌دهد یکی از مهم‌ترین اقدامات است.

طرح جامع حمل و نقل کشور تدوین شده است
 
به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، عباس آخوندی ظهر پنج شنبه در حاشیه بازدید از روند ساخت آزادراه قم گرمسار در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به تکمیل تمام ملزومات این مسیر تا دهه فجر امسال اظهار داشت: بخش عمده کار زیرساخت جاده تمام شده و تنها لایه رویی آسفالت باقی مانده است.
 
وی ادامه داد: وقتی این لایه رویی اجرا شود کل علائم و خط کشی‌ها هم ایجاد می‌شود و امیدواریم برای دهه فجر یک پروژه بزرگی را به ملت ایران تقدیم کنیم.
 
وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: جمیعتی که از این مسیر عبور می‌کنند بسیار زیاد است. تمام کسانی که از جنوب غربی به شمال شرق می‌روند از این مسیر می‌توانند عبور کنند و این آزادراه یکی از کریدورهای مهم کشور خواهد شد.
 
وی با اشاره به ترددی که در حال حاضر از این مسیر صورت می‌گیرد ادامه داد: از پیمانکار خواسته‌ایم که ورودی‌های جاده را صد درصد ببندند.
 
آخوندی افزود: پیش از اینکه سازمان راهداری مسئولیت را به عهده بگیرد، اگر اتفاقی در این محور بیفتد به عهده پیمانکار است به همین خاطر از پیمانکار خواسته‌ام تمام ورودی‌ها را کنترل کنند.
 
وی با اشاره به مسیرهای روستایی که به این جاده ختم می‌شود اضافه کرد: پیمانکار باید به این مسئله رسیدگی کند تا هیچ عبور و مروری صورت نگیرد.
 
مصرف 500 هزار تن آسفالت در آزادراه‌ها
 
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کارنامه دولت یازدهم در زمینه توسعه راه‌ها گفت: در این مدت تمام پروژه‌های راه را فعال کرده و تنها در همین 5 ماه نخست سال 500 هزار تن آسفالت در آزادراه ریخته‌ایم.
 
آخوندی خاطرنشان کرد: پروژه‌های بزرگ دیگری را هم شروع به کار کرده‌ایم که در آینده اعلام می‌شود. به عنوان مثال همین پروژه آزادراه قم گرمسار قرار است در مرحله بعدی به مشهد مقدس اتصال پیدا کند.
 
وی با اشاره به اینکه طرح جامع حمل و نقل کشور در وزارت راه و شهرسازی به اتمام رسیده گفت: دقیقاً می‌دانیم در کل سرزمین در حوزه‌های ریلی، جاده‌ای و هوایی چه اتفاقاتی باید انجام بگیرد.
 
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: افزایش ایمنی راه‌ها یکی دیگر از مهم‌ترین دغدغه‌های ما است که در این راستا تلاش می‌کنیم با ایجاد مسیرهای ایمن برای اتصال حمل و نقل بین شهری به حمل و نقل درون شهری، تصادفات در 30 کیلومتری شهرها را به حداقل برسانیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.