قدس آنلاین یزد - رییس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: در حال حاضر پنج کلان شهرکشور از بنزین یورو 4 استفاده می کنند و تا پایان سال همه مناطق کشور از این نوع بنزین بهره مند می شوند

بنزین یورو 4 ، تا پایان سال در تمام کشور مورد استفاده قرار می گیرد

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، معصومه ابتکار در همایش تخصصی محیط زیست انسانی و پایش ادارات کل حفاظت محیط زیست کشور در یزد  اظهار داشت : استفاده از بنزین یورو 4 باعث شده تا ساکنان این کلان شهرها هوای سالم تنفس کنند.

وی افزود: وضعیت محیط زیست در نیمه نخست امسال از لحاظ کیفیت هوا و سالم بودن آن مطلوب تر از گذشته بوده است.

معاون رییس جمهوری دولت را متعهد به اجرای طرح های کاهش آلودگی هوا دانست و تصریح کرد : مبنای کار ما شعاری و تبلیغاتی نیست بلکه نتیجه محور و اثربخش است.

وی خاطر نشان ساخت : امکانات اندک اما نیازها و مشکلات زیاد است ؛ باید با پشتوانه علمی و پژوهشی، تشکیل هسته های مشورتی و کمک سازمان های مردم نهاد، گام های موثری برداریم.

رییس سازمان حفاظت از محیط زیست بر پایبندی واحدهای صنعتی به طرح های کاهش آلودگی هوا تاکید و افزود : دولت، تسهیلات ویژه برای رفع مشکلات این واحدها منظور کرده است.

وی با بیان اینکه زمان دور زدن قانون گذشته، تصریح کرد : باید قبل از تصویب و اجرای هر گونه طرحی، ارزیابی زیست محیطی آن صورت گیرد.

در این همایش دو روزه که با حضور 80 نفر از معاونان فنی و پایش ادارات کل محیط زیست استانها برپا شد در زمینه های پایش فراگیر، تغییر اقلیم، آلودگی منابع آب و خاک و پروژه های بین المللی بحث و تبادل نظر شد .

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.