وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تدوین سند جامع سالمندی در دو ماه آینده خبر داد و گفت: بخش مختص سالمندی در برنامه ششم توسعه گنجانده خواهد شد.

تدوین سند جامع سالمندی طی در 2 ماه آینده/ 30 درصد جامعه به سمت سالمندی پیش رود

به گزارش خبرنگار مهر، علی ربیعی روز یکشنبه در حاشیه اولین جلسه شورای ملی سالمندان در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر بیش از 6 میلیون سالمند در کشور زندگی می کنند که آمارها نشان می دهد رشد جمعیت سالمندی در کشور بالاست و پیش بینی می شود طی سال های آینده نیز 30 درصد جامعه به سمت سالمندی پیش رود.

وی تاکید کرد: با توجه به افزایش آمار سالمندان ساختارهای جامعه باید برای پذیرش سالمند آماده شده و فرهنگ سالمندی مورد توجه قرار گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در حال حاضر 30 درصد جمعیت سالمندی تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی هستند گفت: بررسی های انجام شده نشان می دهد که سالمندان با مشکلات معیشتی روبه رو هستند و همچنین جمعیت سالمندی به سمت زنانه شدن پیش می رود.

به گفته ربیعی در آینده تعداد سالمندان زنی که تنها زندگی می کنند افزایش پیدا خواهد کرد بر همین اساس باید با توجه به سبک زندگی و شهرنشینی نسبت به نیازهای سالمندان اقدامات ویژه ای برای سال های آینده انجام شود.

وی تاکید کرد: مطالعات نشان می دهد بخشی از سالمندان در زندگی های جدید حمایت مالی می شوند اما از حمایت عاطفی و پرستاری بی بهره اند و به همین دولت باید آینده نگری های خاصی را انجام دهد.

وی با اشاره به مسئله سالمندی تاکید کرد: برای سالمندانی که امرار معاش می کنند باید شغل سبک و مناسب حالشان در نظر گرفت و باید بدانیم که سالمندان مشکل نیستند بلکه فرصت و راه حل هستند و بر همین اساس هزینه آسیب های اجتماعی کاهش پیدا خواهد کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در گذشته سند سلامت در حوزه سالمندی تدوین شده بود و سازمان های مختلف مانند بهزیستی، تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی و غیره نیز اسنادی را برای سالمندان در نظر گرفته بودند اما در جلسه امروز قرار شد سند جامع سالمندی تدوین شود و تمامی سندهایی که تاکنون وجود داشت برای سالمندان یکپارچه شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه در حوزه بیمه ها نیز تعریف جدیدی از بیمه های درمانی انجام شد و همچنین قرار است در برنامه ششم توسعه بخشی را با عنوان سالمندی پیش بینی کنیم که متاسفانه تاکنون فقط در یک برنامه بخش سالمندی وجود داشت و در برنامه های توسعه دیگر این بخش مورد غفلت واقع شده بود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.