معاون دانشجویی و فرهنگی وزیر بهداشت گفت: هر ۶ ماه یکبار به صورت اجباری باید مراکز مشاوره دانشگاه‌ها گزارش‌های خود را از وضعیت سلامت روان دانشجویان علوم پزشکی به وزارت بهداشت ارسال کنند.

گزارش اجباری وضعیت سلامت روان دانشجویان به وزارت بهداشت/ جزئیات حادثه مرگ دانشجو در خوابگاه شیراز

محمدرضا فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، در رابطه با حادثه سقوط دانشجوی علوم پزشکی در خوابگاه شیراز گفت: خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی شیراز طبقاتی بوده و این دانشجو از طبقه بالای ساختمان خوابگاه سقوط کرده و کسی در آن ساعت او را ندیده است.

وی ادامه داد: پزشکی قانونی در بررسی‌های خود اعلام کرده که علت مرگ، سقوط از ارتفاع بوده است و زمانی که کارشناسان به محل حادثه آمدند، حادثه سقوط چند ساعت قبل اتفاق افتاده است.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزیر بهداشت از اعزام گروه مشاوره و کارشناسان خوابگاهی به شیراز خبر داد و گفت: دانشجوی فوتی ورودی سال 89 بوده و دانشجوی ممتازی در تحصیلات خود بوده است.

فراهانی در پاسخ به اینکه ایمنی خوابگاه‌ها تا چه میزان تأمین شده است گفت: از نظر قانون ملی ساختمان باید در ارتفاعات هر ساختمانی حفاظ گذاشته شود اما این حفاظ برای جلوگیری از حوادث سهوی است و اگر کسی آگاهانه دست به خطر بزند نمی‌توان برای وی کاری کرد.

وی همچنین از انجام تست مشاوره و سلامت روان برای دانشجویان ورودی سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: برای تمام جدیدالورودها مشاوره‌های روانشناسی برگزار می‌کنیم، تست سلامت روان می‌گیریم و چنانچه در طول تحصیلی دچار افت تحصیلی و آسیب‌های روانی شوند سریعاً آنها را به مشاوره ارجاع می‌دهیم.

فراهانی گفت: به صورت اجباری این مشاوره‌ها انجام می‌شود و هر 6 ماه یکبار گزارش مراجعه دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی به اتاق‌های مشاوره به وزارت بهداشت ارائه می‌شود تا جمع‌بندی، نظارت و دستورات لازم صادر شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.