معاون هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برگزاری اولین جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان همزمان با اصفهان در مشهد خبر داد.

اولين جشنواره بين‌المللي فيلم‌هاي كودكان و نوجوانان در مشهد برگزار مي‌شود

به گزارش (ايسنا)، سیدحمید طباطبايي امروز هفتم مهر ماه در نشست خبري در مجتمع امام رضا(ع) پارک ملت، در جمع خبرنگاران از برگزاري اين جشنواره خبر داد و در ادامه اظهار كرد: سينما بايد براي همه سنين حرفي براي گفتن داشته باشد همچنین هر فعاليتي اگر از كودكي آغاز شود قطعا تاثيرات پررنگ‌تري را بر افراد در بزرگسالي خواهد داشت.

وي افزود: فيلم‌هاي اين جشنواره به طور مستقيم با افكار كودكان در ارتباط است و اگر اين فيلم‌ها به طور مناسب توليد شده باشد، تاثيرات به سزايي بر اين قشر از جامعه خواهند داشت.

طباطبايي با بيان اين مطلب كه جشنواره فیلم کودک و نوجوان بسيار مهم‌تر از ساير جشنواره‌هاي كشور است، تصريح كرد: اين جشنواره تاثیر زیادی بر مردان و زنان آينده خواهد داشت، همچنین براي اولين بار قرار است جشنواره بين‌المللي فيلم كودكان و نوجوانان همزمان با اصفهان در مشهد هم برگزار شود.

معاون هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: مشهد بايد در تمام اتفاقات هنري کشور حضور داشته باشد در اين راستا امسال مشهد به طور همزمان در این جشنواره حضور خواهد داشت.

طباطبايي گفت: با بسياري از ارگان‌ها و سازمان‌هاي دولتي از جمله بهزيستي، كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، آموزش و پرورش و شهرداري جلساتي در اين زمينه برگزار شد تا جشنواره به نحو مطلوب برگزار شود.

معاون هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي ادامه داد: مخاطبين اصلي اين جشنواره كودكان و نوجوانان هستند در همين راستا طي جلساتي كه با آموزش و پرورش برگزار شد مديركل و معاونين اين بخش در جهت برگزاري هر چه بهتر اين جشنواره اعلام آمادگي كرد.

وی در خصوص اولين جشنواره بين‌المللي كودكان و نوجوانان اظهار كرد: اين جشنواره سينمايي در سال 1361 آغاز به كار كرد و تا سال 1393، 28 دوره  از آن برگزار شده که 17 دوره از آن در اصفهان، شش دوره در تهران، چهار دوره در همدان، و يك دوره آن را در تهران شاهد بودیم.

معاون هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي افزود: اين جشنواره از 12 تا 15 مهر ماه و به مدت چهار روز در بوستان ملت، مجموعه سینمایی شهيد اصغرزاده در دو نوبت صبح ساعت (9 الي 11) و بعدازظهر (15 تا 17) و (17 تا 19) خواهد بود همچنين در صورت استقبال مردم يك سانس وي‍ژه از ساعت (21 الي 23) پيش‌بيني شده است.

در پایان این مراسم از پوستر اولین جشنواره بین‌المللی فيلم كودكان و نوجوانان در مشهد توسط معاون هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر هنری شهرداری مشهد و مدیر اجرایی این جشنواره رونمایی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.