به دنبال درگیری‌های خشونت‌آمیز میان هندوها و مسلمانان هند که در آن دو تن کشته و چندین تن دیگر زخمی شدند، پلیس در غرب این کشور 140 تن را بازداشت کرد.

دستگیری 140 تن در جریان درگیری‌های مذهبی در هند

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این ناآرامی‌ها در ایالت گجرات با سفر نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند به آمریکا مصادف شده که قرار است اواخر امروز (دوشنبه) با باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا دیدار کند.

 

واشنگتن در سال 2005 میلادی که مودی به عنوان سروزیر ایالت گجرات خدمت می‌کرد، به اتهام تعصب مذهبی که در ناآرامی‌های سال 2002 میلادی ریشه داشت، ویزای وی را باطل کرد در نتیجه مودی حدود 10 سال حق سفر به آمریکا را نداشت.

 

دولت گجرات برای کنترل این درگیری‌ها در شهر وادودارا، پلیس ضد شورش مستقر کرد و از رهبران مذهبی خواست تا برای سرکوب این ناآرامی‌ها مداخله‌ کنند. سرویس تلفن همراه، اینترنت و ارسال پیام به عنوان یک اقدام احتیاطی چهار روز در این شهر قطع شده است.

 

رئیس پلیس شهر وادودارا گفت: عصر یکشنبه پس از آنکه دو مرد به ضرب چاقو کشته شدند، 140 تن را دستگیر کردیم. زخمی شدگان در بیمارستان تحت معالجه و بازداشت شدگان تحت بازجویی قرار دارند.

 

یکی از مقامات ارشد دولت در این شهر گفت: ناآرامی‌ها پس از انتشار عکسی در رسانه‌های اجتماعی که مسلمانان آن را توهینی به اسلام تلقی کردند، در گرفت.

 

هند تاریخ سیاسی از ناآرامی‌های مذهبی به ویژه میان اکثریت هندوها و مسلمانان دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.