قدس آنلاین- ایلام: مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: با تلاش شبانه روزی و مدیریت جهادی خادمان ملت در مجموعه دامپزشکی استان، بیماری ویروسی" لمپی اسکین " در ایلام به سرعت شناسایی و کنترل شد.

با مدیریت جهادی بیماری« لمپی اسکین »  در ایلام کنترل شد

دکتر وهاب پیرانی در مصاحبه با اصحاب مطبوعات و رسانه های استان ایلام با تبریک هفته دامپزشکی و با تقدیر از تلاشهای آگاهی بخش رسانه های دیداری و شنیداری، اظهار داشت: مبارزه با بیماریهای دامی، تأمین امنیت غذایی مردم و توجه به سلامت عمومی از وظایف اصلی دامپزشکی است.

وی با بیان اینکه نقش رسانه ها در فرهنگ سازی برای اجرای برنامه ها و تحقق اهداف سازمانی بی بدیل است، افزود: لازم است که همه مردم با مجموعه دامپزشکی همکاری کنند تا بتوانیم خدمات شایسته ای به سرانجام برسانیم.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام با اشاره به اینکه نگاه ما به مقوله دامپزشکی نگاه تخصصی است و مدیریتی نیست، افزود: یکی از وظایف اصلی مجموعه دامپزشکی، نظارت بر عرضه فرآورده های خام دامی است.

دکتر وهاب پیرانی با بیان اینکه سال گذشته در استان ایلام 70 تن گوشت و فرآورده های خام دامی فاسد و غیر بهداشتی، ضبط و معدوم شده است، بیان داشت: در 6 ماهه سالجاری نیز 7 تن گوشت نا سالم ضبط و معدوم شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 83 رأس دام مبتلا به بیماری« لمپی اسکین » در استان شناسایی و معدوم شد، یادآور شد: سال گذشته به محض  شناسایی نمونه ای از این بیماری در ایلام، با تلاش شبانه روزی و مدیریت جهادی خادمان ملت در مجموعه دامپزشکی استان، کانون های بیماری ویروسی" لمپی اسکین " در ایلام به سرعت شناسایی و این بیماری خطرناک کنترل شد.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام با بیان اینکه استان ایلام 7 دهم درصد جمعیت انسانی و 2 درصد جمعیت دامی کشور را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: استان ایلام یکی از نادرترین استانهای کشور است که بصورت ییلاقی و قشلاقی، دامپروری در آن صورت می گیرد و در این زمینه از پتانسیل خوبی برخوردار است.

دکتر وهاب پیرانی نظارت مستمربر تولید،عرضه و ذبح، برگزاری آموزش های فراگیر، پیشگیری و مبارزه با بیماریها، اجرای واکسیناسیون های مختلف دامی و... را از اهم فعالیتهای مجموعه دامپزشکی استان برشمرد و تأکید کرد: قطعاً بدون همکاری مردم، رسانه ها و همه دستگاههای اجرایی استان، اهداف سازمانی و آرمانی به خوبی محقق نخواهد شد.

وی به توفیقات مجموعه دامپزشکی استان اشاره و خاطرنشان کرد: از آنجا که استان ایلام در شناسایی و کنترل بیماری« لمپی اسکین » موفق عمل کرد، در هفته دامپزشکی مانور مبارزه با این بیماری در این استان به عنوان استانی پیشرو در مبارزه، اجراء خواهد شد.

گفتنی است در پایان این مراسم از 14 خبرنگار برتر در حوزه دامپزشکی استان از جمله غلامرضا محمدمرادی" خبرنگار و سرپرست روزنامه قدس و سایت خبری تحلیلی قدس آنلاین در استان ایلام " با اهداء لوح تقدیر و هدایا تجلیل به عمل آمد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.