قدس آنلاین: دادستان دادسراي نظامي خراسان شمالي گفت: جايگاه نيروي انتظامي ، جايگاهي رفيع و از تقدس خاصي در بين مردم برخوردار مي باشد.

جايگاه نيروي انتظامي در جامعه جايگاه رفيعي است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، کوشکي در فرماندهان و کارکنان انتظامي شهرستان هاي گرمه و جاجرم افزود: بر اساس تاکيدات مقام معظم رهبري، آموزش نيروهاي مسلح در زمينه کاهش جرائم و پيشگيري از وقوع جرم سرلوحه کاري دستگاه قضايي است.

وي تصريح کرد: با توجه به اينکه قانون ، اهرمي کنترلي است که از دوران باستان در جامعه بشري بوده است و بدون قانون دنيا دچار هرج و مرج مي شود لذا ضابط قوه قضاييه بايد از کليه مفاد قانوني جرائم آگاهي داشته باشد تا در اين راستا نه پليس و نه مردم صدمه ببيند و کشور از امنيت لازم برخوردار بشود.

وی با بيان اينکه با توجه به اجراي تفاهنامه بين قوه قضاييه کشور با نيروي انتظامي در خصوص تصويب قانون مجازان اسلامي جديد و اجراي آن در سال 94 لذا برگزاري اين گونه کلاس ها از ضروريات است تا ضابط قضايي بتواند در شرايط خاص با رعايت قانون بهترين عملکرد را داشته باشد.

کوشکي در ادامه با بيان اينکه جايگاه نيروهاي مسلح و بخصوص نيروي انتظامي ، جايگاه رفيعي است و از تقدس خاصي در بين مردم برخوردار مي باشند ، خاطرنشان کرد: رعايت حقوق شهروندي نشانه اقتدار ناجا و در سطح کلان اقتدار کشور است.

اين مقام قضايي همچنين خاطرنشان کرد: از آنجايي که بروز برخي از رفتارها و فعاليت ها در بين عامه مردم ، عادي و معمولي است ولي انجام آنها توسط افراد نظامي در انظار عموم که لباس نظامي يا انتظامي بر تن دارند نه تنها عادي نيست بلکه جرم است و باعث نزول شان نيروهاي انتظامي مي شود و اينجا است که اهميت کلاس آگاه سازي و پيشگيري از وقوع جرائم اهميت مي يابد و اميدوار هستيم با برگزاري اين کلاس ها و ارتقاء دانش قضايي شما عزيزان ، روز به روز بر اقتدار ناجا افزوده بشود.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.