قدس آنلاین یزد - استاندار یزد گفت: نظام مهندسی کشاورزی استان باید به آن درجه از اعتبار و مرجع بودن برسد که کشاورزان برای رفع مشکلات و کسب مشاوره و مساعدت، به دلخواه و نه به اجبار به این سازمان مراجعه کنند.

افزايش و بهبود كيفي و كمي توليدات کشاورزی ، دستاورد نظام مهندسی کشاورزی

به گزارش قدس آنلاین از یزد ،  سید محمد میرمحمدی در دیدار با اعضاء شورای نظام مهندسی کشاورزی استان فلسفه امور مهندسی را، چند بعدی دیدن امور ذکر کرد و نظم را از جمله مشخصات نظام مهندسی دانست و اظهار داشت : ایجاد سازمانهای نظام مهندسی برای این است که مرجعیتی در حوزه مربوطه ایجاد شود و افراد فعال در این حوزه خاص برای مباحث مربوطه به این شورا مراجعه نمایند.
استاندار یزد افزود: اگر کشاورز احساس کند که با تعامل با سازمان نظام مهندسي به منفعت بیشتری دست می یابد ، خود به خود رابطه خود را با این سازمان گسترش می دهد و در عملکرد نظام مهندسی هم باید مراقبت شود تا مبتنی بر افزايش درآمد ، افزايش ارزش افزوده ، بهبود كيفيت محصول ، افزايش كمي و كيفي توليد و بسته بندي و بازار مناسب باشد.

میرمحمدی در بخش دیگری از این جلسه بر ضرورت افزایش تجربه و کار عملی برای فارغ التحصیلان کشاورزی استان تاکید کرد و خاطر نشان ساخت : پيشنهادم اين است که با تعامل بسيار خوبي كه سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان با سازمان جهاد كشاورزي استان دارد، نظام مهندسی کشاورزی به سمت بدل شدن به یک نهاد مرجع در حوزه کشاورزی استان بدل شود.
عالی ترین مقام اجرایی استان، دستاورد نظام مهندسی کشاورزی را افزايش و بهبود كيفي و كمي توليد و ارتقاء نحوه برداشت و بازاررساني محصولات دانست و گفت: به عنوان مثال در بخش ارائه محصولات به بازار، سي درصد ضايعات داريم که رقم كوچكي نيست و نظام مهندسی کشاورزی می تواند با ورود به این بحث و انجام امور تحقیقاتی و پژوهشی و ارائه مشاوره لازم، این عدد را به نحو چشمگیری کاهش دهد و براي اينكه نظام مهندسی به این سطح از کارایی برسد بايد توانمنديهاي فني ، علمي و تجربي خود را به طرق مختلف به اثبات برساند.
وی سپس به اعضاء شورای نظام مهندسی کشاورزی استان سفارش نمود تا از راه هایی بهره ببرند که بتوانند به توانمندیهای خود برای درآمدزایی متکی باشند.
استاندار یزد در پایان با اشاره به لزوم رعایت مسائل زیست محیطی در فرایند عرصه های مختلف کشاورزی، معدنی و صنعتی، رعایت مباحث زیست محیطی را به تناسب آمايش سرزمين خواستار شد و خاطر نشان ساخت : تمامی فعالیتها باید در راستای حفاظت از محیط زیست بصورت زنجيره اي همديگر را تكميل كنند و آسيب زننده نیز نباشند و هر کجا توليد آلودگي شد حتما  بايد عوامل پالايندگي را ارتقاء داد تا آلايندگي بوسيله پالايندگي كاهش و تعديل شودو شرايط متعادلي برقرار گردد. اين فرمول كلي حفاظت از محيط زيست است.
 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.