وزير كشور با اشاره به اينكه امروزه ايران به عنوان عاملی مهم در حل معادلات منطقه‌ای است اظهار كرد: مقاومت دینی که به دنیا ارائه کرده‌‎ایم، باید دارای الگوی اقتصادی خوبی نیز باشد.

ايران عنصر مهمي در حل معادلات منطقه‌ است/ خون شهدا معیار حق و باطل

به گزارش خبرنگار مهر، رحماني فضلي قبل از ظهر پنجشنبه در همایش بزرگداشت شهدای شهرداری‌های سراسر کشور، در سالن صبای صداوسیمای مشهد اظهار كرد: ما بايد بدانيم راه شهدا و راه آنها از نظر اعتقادي براي ما معنی و مفهوم خاص خود را دارد كه ما کاملا این موضوع را با جان و دل پذیرفته‌ایم و باور داریم که راه شهدا برای ما فرقان است.

وزیر کشور با تاكيد بر اينكه خون شهدا مشخص کننده حق و باطل و صواب از ناصواب است گفت: خون شهید نشانه‌ای است که ما را در راه عبودیت و خدمت به خلق خدا قرار می‌دهد و در مسیر و جهت صحیح هدايت مي‌كند؛ همخچنين خون شهید میزان است چرا که می‌توانیم اعمال‌مان را با آن بسنجیم و براي امور خود شاخصي داشته باشيم.

رحماني فضلي ادامه داد: یک‌پارچگی‌ای که خون شهدا برای جامعه ما فراهم کرده‌است سبب شده تا مقاومت ما به عنوان الگویی برای همه دنیا تبديل شود.

 وزير كشور با اشاره به اينكه امروزه ايران به عنوان عاملی مهم در حل معادلات منطقه‌ای است اظهار كرد: مقاومت دینی که به دنیا ارائه کرده‌ایم، باید دارای الگوی اقتصادی خوبی نیز باشد.

وي افزود: ارزش دارد از خون شهدای‌مان به عنوان ذکر استفاده کنیم چرا که نام و یاد شهدا ما را از غفلت‌ها بیرون می‌آورد؛ همچنين  آنچه که به ما آسیب می‌رساند غفلت از مسئوليت‌هاي اجتماعي و ولايت است كه در نهایت این غفلت‌ها بر دل ما زنگاری ایجاد می‌کند که منجر به عدم درك حقایق مي‌شود.

رحماني فضلی تصریح کرد: ذكر، دارو و درمان آدمی است و زماني كه در محفل شهدا هستیم و به راه و فکر آنها متوسل می‌شویم در اصل ذاکریم و غفلت‌ها را از دل دور می‌کنیم و آفتاب حقیقت زنگار دل ما را پاک می‌کند.

وي با تاكيد بر اينكه کفران نعمت است اگر به شهدا و راه آنها فکر نکنیم گفت: اين امر سبب غفلت مي‌شود كه خود نيز ذلت را در پی خواهد داشت.

وزير كشور گفت: هرچه خلوص نیت بيشتري داشته باشيم کلام ما اثرگذارتر خواهد بود که در اینجا می توان از اثرگذاری سخنان امام خمینی(ره) یاد کرد.

رحماني فضلي اظهار داشت: ما پذیرفته‌ایم که با ریخته شدن اولین قطره خون هر شهید همه گناهانش پاک و او به مرتبه شفاعت می‌رسد و کسانی که امروز در جامعه از هزینه جنگ و خون‌های ریخته شده می‌گویند یا از سر دلسوزی و یا از سر خباثت این سخنان را می‌گویند؛ كه اميدواريم به راه راست هدايت شوند.

وزير كشور با تاكيد بر اينكه در شرایط کنونی مهمترین وظیفه ما اطاعت از رهبری و ولایت است اظهار كرد: مقام معظم رهبری هدایت‌گر و دلسوز واقعي جامعه هستند بنابراين ولایت نیز ذکر است.

وي انسجام و همدلی را از نیازهای جامعه امروزی عنوان كرد و افزود: همه اراده‌ کفر این است که جمهوری اسلامی را نابود کند و به همين دليل ما باید در این راه استقامت کنیم.

رحماني فضلی ضمن تاكيد بر كار، تلاش و سازندگي عنوان كرد: باید سازندگی را مانند جبهه‌های جنگ گرامی بداریم تا مقاومت دینی که به دنیا ارائه کرده‌ایم دارای الگوی اقتصادی خوبی نیز باشد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.