قدس آنلاین یزد - مدیرجهاد کشاورزی مهریز گفت: برداشت محصول پسته از سطح باغات این شهرستان 60 درصد کاهش داشته است

برداشت پسته در مهریز60 درصد کاهش داشته است

به گزارش قدس آنلاین ازیزد، کامیار رسولی با بیان این خبر اظهار داشت : تداوم خشکسالی در سال زارعی جاری در بخش مرکزی مهریز از علل اصلی کاهش برداشت این محصول است.

 

وی افزود: بیش از هفت هزار هکتار از سطح باغات و اراضی شهرستان در بخش مرکزی در دهستان میانکوه مهریز به کشت پسته اختصاص دارد.

 

این مسووول، با بیان اینکه از هر هکتار بیش از یکهزار کیلوگرم پسته خشک برداشت می شود پیش بینی کرد تا در سال زارعی جاری حدود هفت هزار تن پسته در مهریز برداشت شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهریز خاطر نشان ساخت: این میزان برداشت پسته در مهریز نسبت به برداشت پسته باغات این شهرستان در سال گذشته تفاوت زیادی ندارد و در حدود پارسال است.

 

رسولی ارقام محصول پسته شهرستان مهریز را شامل: اوحدی، کله قوچی ، اکبری و احمد آقایی ذکر کرد که توسط پسته کاران برداشت و روانه بازار فروش می شود .

 

وی افزود: هم اکنون بیش از دو هزار خانوار بومی و غیر بومی در بخش مرکزی شهرستان مهریز و بخصوص دهستان بهادران در زمینه تولید و عملیات فرآوری و ضبط این محصول مشغول به فعالیت هستند.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهریز تصریح کرد: ارائه خدمات فنی به کشاورزان همواره توسط این مدیریت انجام گرفته و همچنین افت سطح آب های زیر زمینی و بالابودن سطح زیر کشت از اهم مشکلات پسته کاران مهریزی است.

 

سطح اراضی کشاورزی مهریز در مجموع 17 هزار هکتار است

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.