'زید ابراهیم' فرماندار شهر مقدادیه در استان دیاله واقع در شرق عراق گفت: تروریست های داعش ضمن ندادن اجازه زیارت اهل قبور به اهالی 2 منطقه سعدیه وجلولا در روز اول عید قربان، به خاطیان این دستور درباره مجازات قاطعانه هشدار دادند.

داعش مانع زیارت اهل قبور اهالی 2 منطقه عراق در عید قربان شد

 به گزارش ایرنا به نقل از  روزنامه 'القدس العربی' چاپ لندن، ابراهیم افزود: تروریست های داعش صبح امروز شمار زیادی از نیروهای خود را در اطراف دو مقبره در منطقه سعدیه وجلولا از توابع شهر مقدادیه شمال شرق بعقوبه مرکز استان دیاله مستقر کردند تا اهالی این مناطق نتوانند به زیارت اهل قبور بروند.

فرماندار مقدادیه افزود: تروریست های داعش بیش از 2ماه است که مانع زیارت اهل قبور اهالی مناطق سعدیه وجلولا در روزهای اول عید می شوند در حالی که این امر عادتی بوده که بیشتر مسلمانان در اعیاد و مناسبت های دینی به آن مبادرت می ورزند.

وی تاکید کرد: تروریست های داعش خاطیان این دستور را تهدید به مجازات سخت کردند.

بر اساس این گزارش، این نخستین بار نیست که داعش مانع زیارت اهل قبور اهالی مناطق تحت کنترل خود در اعیاد ومناسبت ها می شود و دعا می کند این امر بدعت است.

ابراهیم افزود: تروریست های داعش در برخورد با رسانه های خبری موانعی نیز ایجاد کرده اند.

مناطق شمال وغرب عراق به ویژه بخش هایی از استان های الانبار ، صلاح الدین و نینوا از ژوئن گذشته پس از تسلط داعش بر آن شاهد نابسامانی های زیادی است.

داعش که دست پرورده غرب و برخی ازکشورهای همپیمان آمریکا در منطقه بوده، جنایات هولناکی را در سوریه و عراق مرتکب شده است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • k IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    «دولت اسرائيلي عراق و شام» موسوم به "داعش"