مدیرکل دامپزشکی استان تهران گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته 200 دکتر و 107 کارشناس دامپزشک به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان وظیفه خدمت رسانی به شهروندان و خرید ، ذبح و بهداشت دام را برعهده دارند.

200 دامپزشک بر ذبح و بهداشت دام در پایتخت نظارت می کنند

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا محمدرضا حزبئی افزود: افراد مزبور در قالب 68 اکیپ بازرسی ثابت و 38 اکیپ بازرسی سیاردرسطح استان به شهروندان خدمات لازم را ارایه می دهند.

وی، خواستار توجه مردم به نکات بهداشتی در خصوص خرید و ذبح دام شد و اظهار داشت: شهروندان برای تهیه دام به مراکز مجاز عرضه بهداشتی دام مراجعه و از خرید دام زنده از کنار معابر عمومی و خیابان ها و افراد غیرمجاز خودداری کنند.

این مقام مسئول گفت: شرایط بهداشتی برای ذبح دام و کنترل آن با توجه به مهیا بودن، بازرسی و معاینه بهداشتی توسط دامپزشکان در مراکز مجاز عرضه و قربانی دام، انتظار می رود شهروندان از ذبح دام در معابر عمومی و خیابانها بطور جدی پرهیز کنند.

وی اضافه کرد: دامپزشکان این اداره کل در تمام شهرستانها در مراکز مجاز عرضه بهداشتی دام با لباس فرم مخصوص آماده خدمت رسانی به مردم و بازرسی و معاینه بهداشتی دام قبل، حین و پس از ذبح هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان تهران گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از عدم بازرسی و معاینه قبل، حین یا پس از ذبح، عرضه غیربهداشتی و غیرمجاز دام و غیره مراتب را در اسرع وقت به شبکه دامپزشکی شهرستان محل سکونت و یا ستادهای طرح ویژه نظارت بهداشتی عید قربان اطلاع دهند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.